Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmä kysymys mutta miten Subway tilataan?

Vierailija
13.11.2023 |

Jos menee sinne ravintolaan j a tilaisin itselleni ja miehelleni? niin mitä sanon?

Kommentit (366)

Vierailija
241/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kaikkien aineksien valinta tuntuu turhalta, kun eihän ne nyt mitään gourmet-elämyksiä ole. On ihan se ja sama mikä leipä siinä on. Tuonne mennään siinä vaiheessa kun nälkäkiukku on nostamassa päätään enkä ainakaan minä muista mitä olen syönyt.  Henkiin jäin. 

Sehän se kritiikin juttu tässä on. Ei ole hirvittävästi eroa oliko siellä välissä ne pari paprikansiivua vai ei.

Paitsi heille jotka tykkäävät valita ne täytteet ja ottaa tänään paprikaa mutta ensi kerralla ei.

Psykologisia valintoja, ei makumaailman valintoja.

Ai mielestäsi paprika ei maistu miltään? Ok.

Ei tuolla leivän välissä kun siellä on 23 muutakin artikkelia ja kastikkeita.

Vierailija
242/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on varmasti miljoonia ravintoloita, joissa en ole koskaan käynyt enkä tule käymään. Pitäisiköhän minun jankata jokaisesta niistä vuosikausia kymmenien keskusteluketjujen voimalla mammapalstalla? :D

Siis tällä Subway-jankuttajahullulla on kyllä oikeasti joku tosi paha ongelma. Onkohan sama tyyppi kuin pöytätietokonejankkaaja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Subin ainesosat eivät ole kovin laadukkaita, esim. thaimaalaista vedellä jatkettua kanaa - ylikansallisena yhtiönä yrittänyt pimittää raaka-aineiden alkuperää. Itse en ole ostanut vuosiin, parempia täytettyjä patonkeja saa muualta.

Tämä se ongelma on, ei suinkaan tilauksen tekeminen. Jos Subissa käyn niin otan vain kasvisvaihtoehtoja.

Jos ei voi olla varma ravintolan ruuan laadusta niin kasvikset ovat viimeisiä asioita joita sellaisessa ravintolassa suuhuni laitan.

Vierailija
244/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on varmasti miljoonia ravintoloita, joissa en ole koskaan käynyt enkä tule käymään. Pitäisiköhän minun jankata jokaisesta niistä vuosikausia kymmenien keskusteluketjujen voimalla mammapalstalla? :D

Siis tällä Subway-jankuttajahullulla on kyllä oikeasti joku tosi paha ongelma. Onkohan sama tyyppi kuin pöytätietokonejankkaaja?

Täällä on useampi. En mä kaikkea jaksaisi kirjoittaa itse.

Vierailija
245/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kuvat niistä valmiista leivistä voisi ottaa pois. Laittaisivat vaan ?-merkin tilalle.

Miksi? Ne kuvat kuvaavat niitä tuotteita. Ihan samoin kebab-paikoissa kootaan itse se annos. Tai einespaketin kyljessä on tarjoiluehdotus mutta ei sitä puolukkahilloa ole pakko lisätä jos ei siitä tykkää.

Missä kebab-paikoissa? itse en ole sellaisessa ikinä käynyt enkä toista kertaa mene. Tilaan listalta kebab-annoksen nimellä enkä puhu asiasta sen enempää. Puhumattakaan että alkaiisin itse kokoamaan jotain. Joskus pitää valita kastike eri tulisuusvaihtoehdoista ja se onkin fine, koska maku muuten on sama ja poltteen voi säätää oman toleranssin mukaan. 

No ihan jokaisessa kebab-paikassa jossa mä käyn pitää valita se tyyppi (pita, rulla

No se ei tarkoita että kaikiss kebabpaikoissa pitäisi vaikka jossain yhdessä onkin ehkä valinnaisia lisukkeita. Yleensä ei ole. On muutama erillinen annos, esim: rulla, pita, ranuilla, riisillä. Joissain on lihan tilalla kana vaihtoehtona. Ehkä jossain voisi olla myös joku vege mutta en ole nähnyt. Syönyt olen kymmenissä kebupaikoissa. En väitä että kaikissa enkä myöskään yleistä mutta mitää Subwayn kaltaista kysymyskaaosta ei ole vaan listalta valitaan annos ja ehkä voi sit niitä lisukkeita erikseen jossain pyytää. Kebabbilassa pitäisi saatana perunaksi valita puikula, siikli tai annabelle ja kastikkeita olisi 1 16 aivan erilaista kun nyt on vaan mieto ja tulinen samaan pohjaan chiliä säätämällä tehtyä.

Vierailija
246/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kaikkien aineksien valinta tuntuu turhalta, kun eihän ne nyt mitään gourmet-elämyksiä ole. On ihan se ja sama mikä leipä siinä on. Tuonne mennään siinä vaiheessa kun nälkäkiukku on nostamassa päätään enkä ainakaan minä muista mitä olen syönyt.  Henkiin jäin. 

Sehän se kritiikin juttu tässä on. Ei ole hirvittävästi eroa oliko siellä välissä ne pari paprikansiivua vai ei.

Paitsi heille jotka tykkäävät valita ne täytteet ja ottaa tänään paprikaa mutta ensi kerralla ei.

Psykologisia valintoja, ei makumaailman valintoja.

Ai mielestäsi paprika ei maistu miltään? Ok.

EEise paprikan maku ja rouskuva rakenne mihinkään sieltä häviä vaikka olis sata muuta täytettä.

Vierailija
247/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä epäilen Subway-fetissiä. Oikeasti 😅.

Vierailija
248/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikäähän, jos kaikista mahdollisista leipä, täyte, juusto, kastike ja vihannesvariaatioista, mitkä ovat mahdollisia subwayn valikoimasta koota, olisi valmiit leivät. Se "ruokalistahan" olisi valovuoden mittainen. Sitten joku valittaisi, kuinka on liikaa valinnanvaraa, ei pysty päättämään ja ei jaksa lukea niin pitkää listaa ja ahdistaa sen lukeminen siinä jonossa :D 

Ihan kiinnostava ajatus. Mikä sai sinut sellaisen kehittelemään?

Siitä, kun jotkut haluavat vain valmiiksi laadittuja leipiä listalta, eivätkä itse halua valita täytteitä yksitellen. 

Et taida ihan olla älyllisesti tasolla, jossa tällaisia pulmia kanna

Niin ja ihmettelin vain että kenelle ja miksi halusit absurdia ajatustasi esitellä. En näe yhteyttä keskusteluketjuun ja lisäksi tosi typerä juttu

No niille, jotka valmiita annoksia vaativat. Tässä ketjussahan juuri osa on sitä mieltä, että ravintolassa voi olla vain valmiita annoksia. Voileivän tuolla voi tehdä niin monesta täytteestä ja lisukkeesta, että ei voi olla kaikille listalta mieleistä valmista annosta, joissa kaikki mieltymykset on huomioitu. Helpompaa, kun jokainen valitsee ne mieleisensä läivänpäälliset. Ei myöskään kenenkään silloin tarvitse ottaa pois sieltä leivästä mitään. Ainahan niitä on, jotka haluavat mäkkärissä esim. suolakurkut pois. 

Vierailija
249/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Subin ainesosat eivät ole kovin laadukkaita, esim. thaimaalaista vedellä jatkettua kanaa - ylikansallisena yhtiönä yrittänyt pimittää raaka-aineiden alkuperää. Itse en ole ostanut vuosiin, parempia täytettyjä patonkeja saa muualta.

Tämä se ongelma on, ei suinkaan tilauksen tekeminen. Jos Subissa käyn niin otan vain kasvisvaihtoehtoja.

Jos ei voi olla varma ravintolan ruuan laadusta niin kasvikset ovat viimeisiä asioita joita sellaisessa ravintolassa suuhuni laitan.

Vain maissa joissa vesi on likaista. Kyllä minä Suomessa syön Subwayssa heidän vihanneksiaan ja falafeliään, mutta en thaimaalaista kanaa.

Vierailija
250/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt leivän haukkaamalla niin aika vaikea on sanoa rouskahtiko siellä paprika vai kurkku. Joo tiedän, tuon leivän voi syödä tietysti miljoonalla eri tavalla.

Paprikan maku on tosi mieto jalapenon ja chilikastikkeen seassa.

Vierailija
251/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas tässä ketjussa hirveä kiukku päällä joillain. Ja kaikki tämä yhdestä leivästä!

Minä käyn Subwaylla, koska pidän siitä, että siellä saa valita täytteet itse. Niin yksinkertaista se on.

Tuo on ymmärrettävää ja sinänsä oikein kiva idea. Pulmanahan ei ole valinnanvapaus vaan -pakko! Siitä läheskään kaikki eivät pidä alkuunkaan.

Sehän tässä asiassa onkin hienointa: niiden, jotka eivät pidä Subwayn konseptista, ei tarvitse käydä siellä! Minäkään en pidä mäkkärin hampurilaisista, joten käyn hampparin himossani Hesburgerissa.

Vierailija
252/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan täällä joku aloittaa tämän saman keskustelun tasaisin väliajoin. Joka kerta sama aloitus ja joku outo nautinto siitä että hekumoi Subwayssä tilaamisella 😁. Itse keskustelussa on toki mukana monia. Ei AP todennäköisesti kommentoi itse mitään, se vain aloittaa tän saman joka kerta.

Vierailija
253/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kuvat niistä valmiista leivistä voisi ottaa pois. Laittaisivat vaan ?-merkin tilalle.

Miksi? Ne kuvat kuvaavat niitä tuotteita. Ihan samoin kebab-paikoissa kootaan itse se annos. Tai einespaketin kyljessä on tarjoiluehdotus mutta ei sitä puolukkahilloa ole pakko lisätä jos ei siitä tykkää.

Missä kebab-paikoissa? itse en ole sellaisessa ikinä käynyt enkä toista kertaa mene. Tilaan listalta kebab-annoksen nimellä enkä puhu asiasta sen enempää. Puhumattakaan että alkaiisin itse kokoamaan jotain. Joskus pitää valita kastike eri tulisuusvaihtoehdoista ja se onkin fine, koska maku muuten on sama ja poltteen voi säätää oman toleranssin mukaan. 

No ihan jokaisessa kebab-paikassa j

Kysymyskaaosta??? Ihan oikeasti nyt. Onko sekin kaaosta kun parturi tai kampaaja kysyy mitä tehdään, paljonko leikataan, millaista väriä jne. Ei ole jumalauuta vaikeaa 😆.

Vierailija
254/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan täällä joku aloittaa tämän saman keskustelun tasaisin väliajoin. Joka kerta sama aloitus ja joku outo nautinto siitä että hekumoi Subwayssä tilaamisella 😁. Itse keskustelussa on toki mukana monia. Ei AP todennäköisesti kommentoi itse mitään, se vain aloittaa tän saman joka kerta.

Ok, en ole vakkari niin en tiedä miten usein samat aiheet vilisee.

Vierailija
255/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikäähän, jos kaikista mahdollisista leipä, täyte, juusto, kastike ja vihannesvariaatioista, mitkä ovat mahdollisia subwayn valikoimasta koota, olisi valmiit leivät. Se "ruokalistahan" olisi valovuoden mittainen. Sitten joku valittaisi, kuinka on liikaa valinnanvaraa, ei pysty päättämään ja ei jaksa lukea niin pitkää listaa ja ahdistaa sen lukeminen siinä jonossa :D 

Ihan kiinnostava ajatus. Mikä sai sinut sellaisen kehittelemään?

Siitä, kun jotkut haluavat vain valmiiksi laadittuja leipiä listalta, eivätkä itse halua valita täytteitä yksitellen. 

Et taida ihan olla

Siellä voisi olla vaikka joku päivän kanasubi niille, jotka eivät halua käydä sitä valintahässäkkää läpi. Se on kuitenkin aika merkityksetön asia, että mikä juusto siellä on. Me muut voidaan sitten valita jokainen salaatinpala. 

Vierailija
256/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietit etukäteen mitä haluat, esim. tutustumalla Subwayn verkkosivuihin.

Menet sinne ja sanot että haluat kaksi subia (jos siis sekä itsellesi että miehelle haluat, ja ne on erilaiset).

Sitten se tyyppi tiskin takaa kysyy kummastakin sarjatulena täsmentävät kysymykset:

- Mikä leipä, kuinka pitkä (15 vai 30 senttiä), paahdetaanko?

- Mikä täyte? Nämä on ne, jotka lukee ruokalistassa https://www.subway.com/fi-fi/menu/category/921

- Tuleeko juusto? Tätä kannattaa varoa, koska se ei sano, että siitä menee lisähinta.

- Mitkä kasvikset? Sano kaikki niin pääset helpoimmalla, pl. jos erityisesti inhoat esim. sipulia tai oliiveja. Siinä tiskillä näet mitä niitä on.

- Mitä kastikkeita? Niistä on joku esite tiskin päässä, voit valita useamman, mutta älä mieti pitkään.

- Mitä mausteita? No ei niitä taida olla muita kuin suola, pippuri, oregano. Ota jos haluat.

- Syötkö täällä vai tuleeko mukaan? 

- Tuleeko muuta?

Toimitus on nopea ja konemainen. Ehkä helpommalla pääset, jos harjoittelet tilaamalla ensin vain yhden, eikä kahta kerralla. Voihan se olla se pidempi ja syötte puoliksi.

Vierailija
257/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ravintolaketjun jolla on 37 000 toimipistettä yli sadassa maassa (= ihmiset tykkäävät) pitäisi tanssia sinun pillisi mukaan, siksi että sinä et osaa valita juustoa ja kastiketta leipääsi annetuista vaihtoehdoista? (Ps. se autisti tässä on ihan joku muu.. ja se on siis ihan ok olla kirjolla, mutta se ei ole hän joka osaa valita omat täytteet leipäänsä).

Onko joku vaatinut että pitäisi tanssia pillini mukaan? Tietenkin osaan valita. En vain haluaisi. En tahdo nähdä turhaa vaivaa, en tahdo generoida satunnaista eli yleensä ei-kovin-herkullista täyteleipää ilman tarvittavaa tietoa aineksista, enkä haluaisi tuhlata aikaa vaivalloisiin välivaiheisiin ja kyselyleikkiin. Olen vain ihmetellyt, miksi siihen pakotetaan, kun mitään tarvetta minulla siihen ei ole, syytä siihen ei leipäkioskillakaan ole j

Massojen rahat nimenomaan kiinnosta, muutaman yksittäisen autistin rahoista ei ole niin väliksi. Kyseessä on kuitenkin maailman suurin pikaruokaketju. 

Vierailija
258/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syöt leivän haukkaamalla niin aika vaikea on sanoa rouskahtiko siellä paprika vai kurkku. Joo tiedän, tuon leivän voi syödä tietysti miljoonalla eri tavalla.

Paprikan maku on tosi mieto jalapenon ja chilikastikkeen seassa.

Jaa, näin makuaistilla varustettuna henkilönä erotan kyllä kumpi on kyseessä, kurkku vai paprika. Kurkusta pidän, paprikasta en, joten itselleni on myös merkitystä, kumpi sieltä leivästä löytyy.

Vierailija
259/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari valmista leipäkonseptia niille jotka haluavat vain leivän eikä mitään shoppailukokemusta. Jos haluaa hifistellä niin sitten valitsee mitä laitetaan.

Ei olisi paha, ja voisi saada allekirjoittaneesta asiakkaan. Eikä olisi mitään pois niiltä jotka haluavat rakennella leivän alusta asti.

Vierailija
260/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä hämmentävää, miten joku jaksaa vuodesta toiseen jankuttaa ravintolasta, jossa ei edes käy ikinä.