Tyhmä kysymys mutta miten Subway tilataan?
Jos menee sinne ravintolaan j a tilaisin itselleni ja miehelleni? niin mitä sanon?
Kommentit (366)
Se kaikkien aineksien valinta tuntuu turhalta, kun eihän ne nyt mitään gourmet-elämyksiä ole. On ihan se ja sama mikä leipä siinä on. Tuonne mennään siinä vaiheessa kun nälkäkiukku on nostamassa päätään enkä ainakaan minä muista mitä olen syönyt. Henkiin jäin.
Subin ainesosat eivät ole kovin laadukkaita, esim. thaimaalaista vedellä jatkettua kanaa - ylikansallisena yhtiönä yrittänyt pimittää raaka-aineiden alkuperää. Itse en ole ostanut vuosiin, parempia täytettyjä patonkeja saa muualta.
Vierailija kirjoitti:
Se kaikkien aineksien valinta tuntuu turhalta, kun eihän ne nyt mitään gourmet-elämyksiä ole. On ihan se ja sama mikä leipä siinä on. Tuonne mennään siinä vaiheessa kun nälkäkiukku on nostamassa päätään enkä ainakaan minä muista mitä olen syönyt. Henkiin jäin.
Sehän se kritiikin juttu tässä on. Ei ole hirvittävästi eroa oliko siellä välissä ne pari paprikansiivua vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kuvat niistä valmiista leivistä voisi ottaa pois. Laittaisivat vaan ?-merkin tilalle.
Miksi? Ne kuvat kuvaavat niitä tuotteita. Ihan samoin kebab-paikoissa kootaan itse se annos. Tai einespaketin kyljessä on tarjoiluehdotus mutta ei sitä puolukkahilloa ole pakko lisätä jos ei siitä tykkää.
Missä kebab-paikoissa? itse en ole sellaisessa ikinä käynyt enkä toista kertaa mene. Tilaan listalta kebab-annoksen nimellä enkä puhu asiasta sen enempää. Puhumattakaan että alkaiisin itse kokoamaan jotain. Joskus pitää valita kastike eri tulisuusvaihtoehdoista ja se onkin fine, koska maku muuten on sama ja poltteen voi säätää oman toleranssin mukaan.
No ihan jokaisessa kebab-paikassa jossa mä käyn pitää valita se tyyppi (pita, rulla
Ainakin lähikebulassani annokset on numeroitu eli voi sanoa vaikka nro 3 valkosipulikastikkeella, mukaan kiitos.
"No katsos kun tavalliset ihmiset ei koe mitään mielenkiintoa selvitellä eri ravintoloiden konsepteja ihan vain siltä varalta, jos joskus sattuisi sellaisen kohdalla tulemaan nälkä ja hakeutuu sisään tsekkaamaan paikan ja sen ruoat. Juuri tuosta puhuin. Se EI ole normaalia ja tavanomaista. Ei mun keskuudessa eikä sukulaisten ja tuttavienkaan.
Se konsepti selviää minuutissa kun sinne ravintolaan ensimmäisen kerran eksyy. Jos ei tätä tajua niin sitten ihan oikeasti ei ole "normaali", mitä se nyt sitten tarkoittaakin.
Lisäksi normaalille ihmiselle ei ole järkytys jos vaikka tuleekin pieni huti tilatessa. Olin aiemmin tänä vuonna ensimmäistä kertaa Chick-fil-A -ravintolassa Yhdysvalloissa. Olin vasta jonossa kun iPadin kanssa tarjoilija tuli kysymään tilausta. Hämmennyin hetkeksi joten sanoin hänelle että ai olen ekaa kertaa, mites tää toimii. Hän sitten selitti että tilaus otetaan tässä ja maksetaan kassalla. Näin teimme.
Kassalla sitten maksaessani rahastaja kysyi että mitä kastiketta haluan. Koska minulla oli vain hampurilainen, vastasin että en mitään (eihän minulla ole mitään dipattavaa)... kunnes pöydässä tajusin että siellä hampurilaisenkaan välissä ei ole kastiketta vaan se pitää itse valita ja lisätä. No hupsista! En enää jaksanut lähteä 3 kerrosta alaspäin kassalle joten söin vähän kuivana sen purilaisen - ja nauraen totesin kaverille että ensi kerralla sitten osaan.
Ei tarvi syyttää myyjää, eikä hävetä omaa mokaa, eikä vältellä ko. ravintolaa oman hämmennyksen tajua.
Eli niin kuin normaalit ihmiset tekevät ja oppivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kuvat niistä valmiista leivistä voisi ottaa pois. Laittaisivat vaan ?-merkin tilalle.
Miksi? Ne kuvat kuvaavat niitä tuotteita. Ihan samoin kebab-paikoissa kootaan itse se annos. Tai einespaketin kyljessä on tarjoiluehdotus mutta ei sitä puolukkahilloa ole pakko lisätä jos ei siitä tykkää.
Missä kebab-paikoissa? itse en ole sellaisessa ikinä käynyt enkä toista kertaa mene. Tilaan listalta kebab-annoksen nimellä enkä puhu asiasta sen enempää. Puhumattakaan että alkaiisin itse kokoamaan jotain. Joskus pitää valita kastike eri tulisuusvaihtoehdoista ja se onkin fine, koska maku muuten on sama ja poltteen voi säätää oman toleranssin mukaan.
No ihan jokaisessa kebab-paikassa j
Falafel plus halloumi kebab on parempaa kuin liha. T. Lihansyöjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän se kritiikin juttu tässä on. Ei ole hirvittävästi eroa oliko siellä välissä ne pari paprikansiivua vai ei.
Paitsi heille jotka tykkäävät valita ne täytteet ja ottaa tänään paprikaa mutta ensi kerralla ei.
Fat Burger Vegasissa toimi kuin Subway. Ensin valittiin monellako pihvillä haluat hampurilaisesi ja sitten erikseen salaatit, majoneesit, pekonit, juustot ym.
En tykännyt siitäkään konseptista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen voisi laittaa maininnan että voit saada tällaisen mikäli vastaat 38:aan kysymykseen oikein.
Ja miksi leikit tyhmää ja liioittelet? Siellä kysytään muutama tuotteeseen liittyvä kysymys joihin vastaaminen on helppoa. Ja jos ei tiedä mitä haluaisi voi kysyä neuvoa. Ja siinä se.
1. Pituus
2. Leipälaji
3. Mikä proteeni
4. Tuleeko juusto
Miksei vaan voi mennä tiskille ja sanoa vaikka, että ottaisin 30cm beef taco subin vaalealla leivällä, juustoksi pepperjack, lisätäytteenä guacamole, kasviksista salaatti, kurkku, paprika, sipuli, maissi ja jalapeno, kastikkeeksi tulinen kastike, paahdettuna ja ei muuta siihen, kiitos. Ei tuon ulos kakaisemiseen mene minuuttitolkulla aikaa.
Onpas tässä ketjussa hirveä kiukku päällä joillain. Ja kaikki tämä yhdestä leivästä!
Minä käyn Subwaylla, koska pidän siitä, että siellä saa valita täytteet itse. Niin yksinkertaista se on.
Ei kuulosta hyvältä. Ei kiitos siis vinkillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi heille jotka tykkäävät valita ne täytteet ja ottaa tänään paprikaa mutta ensi kerralla ei.
Psykologisia valintoja, ei makumaailman valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Onpas tässä ketjussa hirveä kiukku päällä joillain. Ja kaikki tämä yhdestä leivästä!
Minä käyn Subwaylla, koska pidän siitä, että siellä saa valita täytteet itse. Niin yksinkertaista se on.
Tuo on ymmärrettävää ja sinänsä oikein kiva idea. Pulmanahan ei ole valinnanvapaus vaan -pakko! Siitä läheskään kaikki eivät pidä alkuunkaan.
"Miksei vaan voi mennä tiskille ja sanoa vaikka, että ottaisin 30cm beef taco subin vaalealla leivällä, juustoksi pepperjack, lisätäytteenä guacamole, kasviksista salaatti, kurkku, paprika, sipuli, maissi ja jalapeno, kastikkeeksi tulinen kastike, paahdettuna ja ei muuta siihen, kiitos. Ei tuon ulos kakaisemiseen mene minuuttitolkulla aikaa."
Ei onnistu Subwayssä, koska se leivän halkaisija voi olla eri tyyppi kun niiden täytteiden laittaja. Omat valinnat pitää tehdä sen mukaan kun sen leivän eri vaiheet valmistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikäähän, jos kaikista mahdollisista leipä, täyte, juusto, kastike ja vihannesvariaatioista, mitkä ovat mahdollisia subwayn valikoimasta koota, olisi valmiit leivät. Se "ruokalistahan" olisi valovuoden mittainen. Sitten joku valittaisi, kuinka on liikaa valinnanvaraa, ei pysty päättämään ja ei jaksa lukea niin pitkää listaa ja ahdistaa sen lukeminen siinä jonossa :D
Ihan kiinnostava ajatus. Mikä sai sinut sellaisen kehittelemään?
Siitä, kun jotkut haluavat vain valmiiksi laadittuja leipiä listalta, eivätkä itse halua valita täytteitä yksitellen.
Et taida ihan olla älyllisesti tasolla, jossa tällaisia pulmia kannattaa miettiä.
Tais mennä
Niin ja ihmettelin vain että kenelle ja miksi halusit absurdia ajatustasi esitellä. En näe yhteyttä keskusteluketjuun ja lisäksi tosi typerä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykologisia valintoja, ei makumaailman valintoja.
Ai mielestäsi paprika ei maistu miltään? Ok.
Sivukommentti: V*ttu tää uus palsta on anuksesta noiden lainausten suhteen. Joka toisella lainaukset päin sitä itseään.
Ihmettelen miten Subway olisi suosittu. Täällä avautui 2 Subwayta silloin kun ne tuli Suomeen, toinen oli vielä hyvällä paikalla ja se kaatui ensin. Alkuvillityksen jälkeen ei käynyt enää väkeä. Toinen oli pitkään kiinni... tällä hetkellä toimii, mutta aina kun kävelen ohi siitä niin ei siellä asiakkaita näy. Sen sijaan viereisessä ravintolassa käy porukkaa, kun siellä on seisova pöytä ja vaihtuvat menut. Ei tarvi kauaa miettiä kumpaan menee, kun nälkä iskee.
Vierailija kirjoitti:
Subin ainesosat eivät ole kovin laadukkaita, esim. thaimaalaista vedellä jatkettua kanaa - ylikansallisena yhtiönä yrittänyt pimittää raaka-aineiden alkuperää. Itse en ole ostanut vuosiin, parempia täytettyjä patonkeja saa muualta.
Tämä se ongelma on, ei suinkaan tilauksen tekeminen. Jos Subissa käyn niin otan vain kasvisvaihtoehtoja.
Kasvis kebab? Hmmm... Leipäkonsepti sopii sulle.