Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei varaa kuulua kirkkoon

Vierailija
13.11.2023 |

Onko kohtalotovereita? 

Ollaan lapsiperhe. 1 vanhempi, sähkölämmitys, iso vastike, matalapalkka-alalla.

Tuntuu että kirkko on hylännyt meidät pienituloiset. Ei vain pysty maksamaan noita järjettömiä maksuja. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?

Vierailija
2/9 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä siis katsot jääväsi paitsi, kun et kuulu kirkkoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihan vapaasti erota kirkosta, jolloin sinulta ei mene kirkollisveroa. Voit silti käydä seurakunnan järjestämissä tilaisuuksissa aivan samalla tavalla kuin ennenkin. Ei niissä kysytä, kuulutko kirkkoon vai et.

Vierailija
4/9 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eroakirkosta.fi säästi täälläkin.

Koittivat tosin jekuttaa myöhästyttämällä irtisanomista joten maksoin ylim. vuodesta.

Kaikki turhat menot vaan pois.

Vierailija
5/9 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko ja papit ovat täysin säälimättömiä heikommassa asemassa olevia kohtaan.

Tai tarkemmin sanottuna heikommassa asemassa olevien suomalaisia. Ulkomaan eläville apua riittää rajattomasti, jopa laittomasti maassa olevia on piiloteltu kirkoissa.

Suomen evankelisluterilainen kirkko kääntyi vuonna 2015 omaa maataan ja kansaansa vastaan valiten muukalaiset.

Jos joku tuota paskaa haluaa vielä tämän jälkeen rahoittaa on se täysin oma häpeä.

Itse olen sulkenut ev.lut kirkon ovet lopullisesti.

Vierailija
6/9 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ihan vapaasti erota kirkosta, jolloin sinulta ei mene kirkollisveroa. Voit silti käydä seurakunnan järjestämissä tilaisuuksissa aivan samalla tavalla kuin ennenkin. Ei niissä kysytä, kuulutko kirkkoon vai et.

Onko tuollainen moraalisesti oikein?

Vierailija
7/9 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuollainen moraalisesti oikein?

On se. Voit sanoa, että käytit minun maksamiani kirkollisveroja. Käyn seurakunnan tilaisuuksissa niin harvoin, että voit ihan vapaasti käyttää mun pääsymaksujani.

Vierailija
8/9 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Ev.lut kirkko voisi kyllä jotenkin reagoida näihin. Vaikka ilmaisjäsenyys, jos ei vaan pysty mitenkään maksamaan.

Vierailija
9/9 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Minun lapsuudessa käytiin sisarusten kanssa esim. leireillä.

Harmittaa kun omat lapset ei niille pääse.

Ei sinne oteta kirkkoon kuulumattomien lapsia. Ja leirimaksutkin on törkeän kalliita nykyään, ennen oli ilmaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi