Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehille on niin tärkeää muuttaa yhteen?

Vierailija
13.11.2023 |

Miesystäväni haaveilee yhteenmuutosta ja sen jälkeen tuntuisi kuulemma siltä, että ollaan "oikeasti" yhdessä. Nähdään kuitenkin joka päivä ja nukutaan yhdessä jomman kumman luona joka yö. Asumme kävelymatkan päässä toisistamme, että mitään hankaluutta ei siinä asiassa ole.

Meillä on vielä kotona asuvia lapsia, joten yhteenmuutto ei ole siinä mielessä ajankohtaista, mutta en näe asiassa mitään hyötyjä myöhemminkään. Ehkä taloudellinen hyöty tulee kysymykseen miehen osalta, koska hänen omistusasuntoon muuttaisin. Minulle ei taloudellista hyötyä syntyisi, koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja en saisi asumistukea enää miehen asunnossa. Olemme vieläpä vahvasti introvertteja molemmat. 

Tämä alkaa muodostua kynnyskysymykseksi koko suhteessa ja en tiedä, että mitä teen. Mies on ihana, mutta aika jyrkkä tässä asiassa. Minä taas jyrkkä omassa kannassani.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa hommaa e l ä ke läi selle tehdä ruokaa työssäkäyvälle miehelleen ja painaa pesukone päälle ja siivota kerran pari viikossa? Ei voi olla todellista 

On se liikaa vaadittu naisilta, eivät kykene siihen.

Miksi edes pitäisi? Ei miehenkään tarvitse maksaa naisen asumista ja ruokia, kun asutaan erillään.

tässä olikin kyse siitä että asutaan yhdessä. Te naiset ette varmaan halua tehdä ruokaa edes lapsillenne.

Vierailija
102/106 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa hommaa e l ä ke läi selle tehdä ruokaa työssäkäyvälle miehelleen ja painaa pesukone päälle ja siivota kerran pari viikossa? Ei voi olla todellista 

Jos asuisin yksin en tekisi ikinä ruokaa. Ruokin yhä kotona asuvia lapsiani ja ajattelin lopettaa ruoanlaiton, kun tuosta lähtevät omilleen. Periaatteessa mun ei enää tarvitsisi tehdä ruokaa nytkään, mutta pienituloisena teen, tulee halvemmaksi. Mies ei varmaan tyytyisi syömään voileipiä.

Mitä tulee pesukoneeseen, niin vähemmällä pääsen, kun pesen vain omat pyykit.

Siivoamisesta en pidä. Mulla on kaikki järjestyksessä juuri siksi. Miehellä on hallittu kaaos. Olen kiltti ihminen ja tiedän, että minä niitä sotkuja selvittelisin.

Olen eläkkeellä syystä, joten jaksaminenkaan ei ole aina niin varmaa. Omassa asunnossa voin tehdä asioita tai jättää tekemättä, jos siltä tuntuu.

Kotihommat eivät ole suurin ongelma, vaan se, että joudun olemaan jonkun välittömässä vaikutuspiirissä koko ajan. Tarvitsen yksinoloa. En ole myöskään ihan varma siitä, että ymmärtääkö mies, että se meidän mahdollinen yhteiselo olisi sitten hyvin erilaista kuin elämämme nyt. Vetäytyisin omiin puuhiini ja harrastuksiini. En olisi kuitenkaan koko ajan läsnä, kuten nyt.

En vain pysty näkemään yhteenmuutossa mitään hyötyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä taloudellista hyötyä mies aapeesta saisi jos ei kerran ota aplta maksua asumisesta ja lupasi maksaa vielä ruuatkin? 

Vierailija
104/106 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee eroa miehissä, koska itsellän iselvä linjaus etten muuta kenenkään kanssa yhteen kunnes lapset muuttaneet kotoa. Senkin jälkeen voi olla, että ennemmin pidän oman kodin ja mahdollisuuden omaankin aikaan.

Vierailija
105/106 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä taloudellista hyötyä mies aapeesta saisi jos ei kerran ota aplta maksua asumisesta ja lupasi maksaa vielä ruuatkin? 

Ap sanoi maksavansa puolet juoksevista kuluista, mies taas antaisi asua ilmaiseksi, mutta se voi olla ansa, jotta ap tekisi kaikki kotityöt siitä hyvästä.

Vierailija
106/106 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisitkö ap säästämään, jos asuisit miehen luona ilmaiseksi? Jos olet tk-eläkkeellä, niin olisi varmasti hyvä säästää, koska tulosi tuskin lisääntyvät. Voisit ajatella sen kaiken epämukavuuden kuitenkin satavan laariisi ja jos tulisi ero, niin pääsisit kivuttomasti omillesi. Sinuna ajattelisin talousasioissa itseäni ja muuttaisin ilmaiseen asuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä