Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehille on niin tärkeää muuttaa yhteen?

Vierailija
13.11.2023 |

Miesystäväni haaveilee yhteenmuutosta ja sen jälkeen tuntuisi kuulemma siltä, että ollaan "oikeasti" yhdessä. Nähdään kuitenkin joka päivä ja nukutaan yhdessä jomman kumman luona joka yö. Asumme kävelymatkan päässä toisistamme, että mitään hankaluutta ei siinä asiassa ole.

Meillä on vielä kotona asuvia lapsia, joten yhteenmuutto ei ole siinä mielessä ajankohtaista, mutta en näe asiassa mitään hyötyjä myöhemminkään. Ehkä taloudellinen hyöty tulee kysymykseen miehen osalta, koska hänen omistusasuntoon muuttaisin. Minulle ei taloudellista hyötyä syntyisi, koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja en saisi asumistukea enää miehen asunnossa. Olemme vieläpä vahvasti introvertteja molemmat. 

Tämä alkaa muodostua kynnyskysymykseksi koko suhteessa ja en tiedä, että mitä teen. Mies on ihana, mutta aika jyrkkä tässä asiassa. Minä taas jyrkkä omassa kannassani.

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulet, kaatuisiko kaikki kotityöt sinulle? Jos epäilet sitä, niin älä nyt ainakaan maksa asumiskuluista puolia, jos muutat. Mies saattaa yrittää nakittaa kaikki hommat sulle, kun asut ilmaiseksi. Tietysti voit kaiken tehdä, jos se sopii sinulle.

Joku tuossa kirjoittikin, että voihan taustalla olla ihan aitoja tunteita ja mies rakastunut ja haluaa, että olette yhdessä koko ajan. Ihan inhimillistä sekin.

Eronnut lasten isä tuskin tuntee sellaista teinirakkautta. 

Jaa. Itse rakastuin ekaa kertaa elämässäni vasta eronneena lasten äitinä. Ei kaikkien ekat liitot ole ollut mitään unelmaa. 

Vierailija
82/106 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä teen- täti taas  trolloilee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulet, kaatuisiko kaikki kotityöt sinulle? Jos epäilet sitä, niin älä nyt ainakaan maksa asumiskuluista puolia, jos muutat. Mies saattaa yrittää nakittaa kaikki hommat sulle, kun asut ilmaiseksi. Tietysti voit kaiken tehdä, jos se sopii sinulle.

Joku tuossa kirjoittikin, että voihan taustalla olla ihan aitoja tunteita ja mies rakastunut ja haluaa, että olette yhdessä koko ajan. Ihan inhimillistä sekin.

Eronnut lasten isä tuskin tuntee sellaista teinirakkautta. 

Jaa. Itse rakastuin ekaa kertaa elämässäni vasta eronneena lasten äitinä. Ei kaikkien ekat liitot ole ollut mitään unelmaa. 

Jep. Ne ekat suhteet saattavat olla ihan kuraa ja vasta kokeneempana ja vanhempana tajuaa mitä rakkaus on. Eri 

Vierailija
84/106 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset ovat niin lihavia? Ai ei kaikki naiset?

Tiedän, että naapurin rouva on lihava. 

Vierailija
85/106 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tuntien niin tuo kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Taitaa olla jokin koira haudattuna hmm 

Vierailija
86/106 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesystäväsi taitaa haaveilla siitä, että saa naisen tekemään kotityöt. 

AV:n vakio.  Y

Vierailija
87/106 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita miehiä, jotka haluaisivat kovin muuttaa yhteen tullut vastaan pari. Loukkaantuivat kun en suostunut. Opiskelin silloin toista tutkintoa ja aika paljon pystyi tekemään etänäkin, joten olisinhan ollut paljon kotona. Nuo "diilit" olisivat olleet muuttoja miehen omistusasuntoon. Ja muutaman kuukauden seurustelun jälkeen. Toinen vielä mainitsi, että olisi kiva jos joku katsoisi talon perään, kun on työmatkalla. Suhteet kaatuivat ja tuo asia oli ainakin toisessa taustavaikuttajana. Jotenkin perstuntuma sanoi, ettei kannata muuttaa, enkä muutenkaan ole nuoruuden suhteen jälkeen ollut innokas yhteiseloon, sillon sai niin paljon tapella kotitöistä, ettei enää naposta. Kuuntele sitä perstuntumaa ap, se on usein oikeassa. 

Vierailija
88/106 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan viimeinen asia, jota enää tekisin. 

M50

Vierailija
89/106 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvä 

Vierailija
90/106 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa hommaa e l ä ke läi selle tehdä ruokaa työssäkäyvälle miehelleen ja painaa pesukone päälle ja siivota kerran pari viikossa? Ei voi olla todellista 

Vierailija
91/106 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita miehiä, jotka haluaisivat kovin muuttaa yhteen tullut vastaan pari. Loukkaantuivat kun en suostunut. Opiskelin silloin toista tutkintoa ja aika paljon pystyi tekemään etänäkin, joten olisinhan ollut paljon kotona. Nuo "diilit" olisivat olleet muuttoja miehen omistusasuntoon. Ja muutaman kuukauden seurustelun jälkeen. Toinen vielä mainitsi, että olisi kiva jos joku katsoisi talon perään, kun on työmatkalla. Suhteet kaatuivat ja tuo asia oli ainakin toisessa taustavaikuttajana. Jotenkin perstuntuma sanoi, ettei kannata muuttaa, enkä muutenkaan ole nuoruuden suhteen jälkeen ollut innokas yhteiseloon, sillon sai niin paljon tapella kotitöistä, ettei enää naposta. Kuuntele sitä perstuntumaa ap, se on usein oikeassa. 

Tapailitkohan mun nykyistä miestä? Ilmoitin hänelle myös, että en ole hänen asunnossaan tekemässä yhtään mitään muuta kuin siistin omat jälkeni. Mulla on oma pieni koti ja sen tulen pitämään, en ole muuttamassa yhteen. Hän hakee/haki myös ihmistä joka viettää hänen asunnossaan aikaa ja hoitaa sitä kun on poissa työmatkoillaan. Toki edellispäivänä tapellessa hän muisti mainita, että maksaa kaiken mun elämisestä lähtien. Kysyin sitten, että milloin hän on alkanut maksamaan mun matkustamiset hänen asunnolle, mun asunnon kulut, meidän ja mun ruoat, ne muutamat kalusteet hänen asunnolla, jotka maksoin, kaikki vapaa-ajan ja nautintoaineiden maksut mitä olen käyttänyt häneen? mulla on vuodessa mennyt tähän mieheen liittyen yli 10 000€:a kun olen ostanut ja maksanut erilaisia juttuja lentolipuista ja majoittumisista lähtien ja ihan perus elämiseen. Hänen listalla oli kun käymme ulkona syömässä tai ostaa joka toinen kerta ruokaa meille ja kaksi pehmolelua minulle.

Itsellä sama, että joku kutkuttaa päässä, että ei enää yhdenkään miehen kanssa yhteen saman katon alle vaan omat asunnot pidetään. Tästä en jousta. Mun on pidettävä oma elämä myös ja ihan jo sellainen perusasia, että mä en rupea yli 25 neliön asunnossa tekemään mitään ylimääräistä. 

Vierailija
92/106 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on sanojesi mukaan taloudellisesti järkevää ja asutte jo muutenkin yhdessä (nukutte yhdessä), niin miksi ette sitten asuisi yhdessä virallisesti? Haluatko kuitenkin pitää takaporttia auki, että jos sen introvertin ja keskivertomukavan perusmiehen sijaan löytäisitkin villin, jännän, menevän ekstrovertin, niin eronne olisi helpompaa?

Vierailija
93/106 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan enää asuisi toisen kanssa saman katon alla. Omat kodit pitää olla vaikka joka yö toisen luona punkattaisiinkin. Oma tupa - oma lupa. 

M45

Vierailija
94/106 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan enää asuisi toisen kanssa saman katon alla. Omat kodit pitää olla vaikka joka yö toisen luona punkattaisiinkin. Oma tupa - oma lupa. 

M45

mikä oma lupa? Mihin tarvitset lupaa naiselta?

Vierailija
95/106 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko siis keskustelleet mitä maksaisit asuessasi siellä?

Mies sanoi, että saisin asua ilmaiseksi, hän ostaisi jopa ruoat. En tietenkään suostuisi, vaan pitäisi sopia ainakin juoksevat kulut puoliksi ja kyllä mä ruokani ostaisin.

Saisi asua ilmaiseksi ja mies ostaisi ruoat? Kuulostaa hyvältä, jäisipä itselleni enemmän rahaa säästöön. Olisipa itsellänikin tuollainen tilanne.

Pitäisi tietää, mitä mies nyt ostaa kaupasta. Voi olla, että hän luulee, miten ap loihtii mitättömistä aineksista runsaita ja herkullisia annoksia.

Vierailija
96/106 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45

mikä oma lupa? Mihin tarvitset lupaa naiselta?

Elämiseen ilman kompromisseja toisen kanssa. Yksinkertaista jos sen tajuaa.

M45

Vierailija
97/106 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa hommaa e l ä ke läi selle tehdä ruokaa työssäkäyvälle miehelleen ja painaa pesukone päälle ja siivota kerran pari viikossa? Ei voi olla todellista 

On se liikaa vaadittu naisilta, eivät kykene siihen.

Vierailija
98/106 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon miehestä. Itse esimerkiksi en koe mitään tarvetta muuttaa yhteen naisen kanssa.

Vierailija
99/106 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se liikaa vaadittu naisilta, eivät kykene siihen.

Miksi edes pitäisi? Ei miehenkään tarvitse maksaa naisen asumista ja ruokia, kun asutaan erillään.

Vierailija
100/106 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen hoitaa kyllä itse ilmoitukset sitten kun ja jos on valmis 'seuraavan vaiheeseen.'

Miehen tehtävä järjestää treffit ja tapaamiset. Mitäs sitä naisen rooliin ryhtymään.

Naisen pitää tykätä miehestä tarpeeksi että on valmis muuttamaan yhteen jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän