Miksi miehille on niin tärkeää muuttaa yhteen?
Miesystäväni haaveilee yhteenmuutosta ja sen jälkeen tuntuisi kuulemma siltä, että ollaan "oikeasti" yhdessä. Nähdään kuitenkin joka päivä ja nukutaan yhdessä jomman kumman luona joka yö. Asumme kävelymatkan päässä toisistamme, että mitään hankaluutta ei siinä asiassa ole.
Meillä on vielä kotona asuvia lapsia, joten yhteenmuutto ei ole siinä mielessä ajankohtaista, mutta en näe asiassa mitään hyötyjä myöhemminkään. Ehkä taloudellinen hyöty tulee kysymykseen miehen osalta, koska hänen omistusasuntoon muuttaisin. Minulle ei taloudellista hyötyä syntyisi, koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja en saisi asumistukea enää miehen asunnossa. Olemme vieläpä vahvasti introvertteja molemmat.
Tämä alkaa muodostua kynnyskysymykseksi koko suhteessa ja en tiedä, että mitä teen. Mies on ihana, mutta aika jyrkkä tässä asiassa. Minä taas jyrkkä omassa kannassani.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
On kyllä outo mies.
Mies joka seurustelee yh naisen kanssa ja lisäksi haluaisi tämän huutavine rasittavine kakaroineen muuttavan omaan omistus asuntoonsa.
Tämä on siis niin trolli trolololo kuin olla ja voi.
Hyvä yritys.
Meillä on molemmilla lapsia. Miehellä asuu yksi aikuinen lapsi ja vaihtelevasti pari muuta, minulla yksi aikuinen ja keväällä täysi-ikäistyvä. Kuten sanoin, niin yhteenmuutto ei ole siksi ajankohtaista vielä, mutta itse en näe siinä järkeä myöhemminkään.
Ruuanlaittajaa ja siivoajaa kaipaa. Ja pyykkääjää. Yleistä asioiden hoitajaa niin pääsee helpommalla. Älä lähde siihen. Nyt olet jo vakipano.
Mun naisystävä yritti saada musta remonttireiskaa omaan kotiinsa, niillä harvoilla hetkillä kun tavattiin.
En suostunut.
Osaako joku edes kuvitella miten muuten tämä menisi kuin että ap ottaa täyden vastuun kotitöistä?
Samasta syystä miehiä ei haittaa seurustella työttömän naisen kanssa.
Ap saa asumistukea nyt, kun lapsia on kotona 1-2. Saako edelleen, kun lapset lähtevät ja asuvat muualla? Ja sanovat, ettei sitä tukea enää saa juuri kukaan, kun PO+RP ovat niin päättämässä..
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua saman katon alle vakituisesti niin sitten et halua etkä muuta. Jos mies tuon takia eroaa, niin sitten tiedettiin mikä hänen motiivinsa oli.
No en minä nyt niinkään sanoisi että on joku taka-ajatus välttämättä.
Osa ihmisistä haluaa asua yhdessä ja osa erillään, eikä kumpikaan ole väärässä. Pitäisi vain löytää se jonka kanssa ollaan samoilla linjoilla. Ihan ok on erota jos etsii muuta, kummankin.
Mitä luulet, kaatuisiko kaikki kotityöt sinulle? Jos epäilet sitä, niin älä nyt ainakaan maksa asumiskuluista puolia, jos muutat. Mies saattaa yrittää nakittaa kaikki hommat sulle, kun asut ilmaiseksi. Tietysti voit kaiken tehdä, jos se sopii sinulle.
Joku tuossa kirjoittikin, että voihan taustalla olla ihan aitoja tunteita ja mies rakastunut ja haluaa, että olette yhdessä koko ajan. Ihan inhimillistä sekin.
Vierailija kirjoitti:
Mitlä näyttäisi jos ap:n "mies" tekisi vastaavan aloituksen naisista.
"Miksi naisille on niin tärkeää muuttaa yhteen"
Ja selittettäis kuinka naiset on kuspäitä kun niillä on jyrkät kannat, ja naurettais iloisesti kuinka miehellä on täysi oikein pitää kiinni omasta jyrkästä kannastaan.
Jos ap:n mies tekisi aloituksen se olisi varmaankin "Miksi naisille ei ole tärkeää muuttaa yhteen". Kommentit varmaan aika samanlaisia kuin tässäkin ketjussa.
Jos taas "Miksi naisille on tärkeää muuttaa yhteen", kommentit olisivat varmaan että silloin suhde "tuntuu oikealta, pysyvältä", haluaa nähdä kumppaniaan joka päivä, asumiskulut pienenevät molemmilla, yhteisiä lapsia suunniteltaessa ihan kätevää asua yhdessä. Ja sitten ne pakolliset trollijutut, kuinka nainen haluaa nostaa elintasoaan miehen rahoilla.
Universaalisti ajateltuna kaikki vaan eivät halua muuttaa yhteen erilaisista syistä. He saavat kantansa pitää, eihän kenenkään ole pakko muuttaa. Vastaavasti toisinajattelijatkin voivat kantansa pitää. Eri tavalla ajattelevat vaan tuskin jatkavat suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Ap saa asumistukea nyt, kun lapsia on kotona 1-2. Saako edelleen, kun lapset lähtevät ja asuvat muualla? Ja sanovat, ettei sitä tukea enää saa juuri kukaan, kun PO+RP ovat niin päättämässä..
Joutuisin muuttamaan pienempään asuntoon, jonka vuokraan saisin eläkkeensaajan asumistukea (johon leikkaukset eivät ainakaan vielä kohdistu).
Vierailija kirjoitti:
Mun naisystävä yritti saada musta remonttireiskaa omaan kotiinsa, niillä harvoilla hetkillä kun tavattiin.
En suostunut.
Mikki. Me ei olla nähty VUOSIIN. Kuinka kauan jaksat valehdella sun käyvän täällä? Niin ja Edward itse kertoi siitä 10cm. Ei tarvinnu koskea.
Vierailija kirjoitti:
Miesystäväsi taitaa haaveilla siitä, että saa naisen tekemään kotityöt.
Tämä se on. Kokeile, sano että aiheutat hänelle vaivaa koska et halua tehdä itse kotitöitä. Eiköhän se rauhotu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulet, kaatuisiko kaikki kotityöt sinulle? Jos epäilet sitä, niin älä nyt ainakaan maksa asumiskuluista puolia, jos muutat. Mies saattaa yrittää nakittaa kaikki hommat sulle, kun asut ilmaiseksi. Tietysti voit kaiken tehdä, jos se sopii sinulle.
Joku tuossa kirjoittikin, että voihan taustalla olla ihan aitoja tunteita ja mies rakastunut ja haluaa, että olette yhdessä koko ajan. Ihan inhimillistä sekin.
Eronnut lasten isä tuskin tuntee sellaista teinirakkautta.
No siihen on montakin syytä. Onpahan aina pano saatavilla kun siltä tuntuu. Pystyy kontrolloimaan paremmin. Ei tarvitse tehdä kotitöitä yksin.
No saa ilmaisen kodinhoitajan ja lisäksi maksaa puolet ruuistani.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Kerran kävin Treffeillä 39-vuotiaan miehen kanssa, joka oli aivan äimän käkenä kun kerroin hänelle, ettei minulla ole kiinnostusta muuttaa kenenkään miehen kanssa yhteen asumaan, kun en vaan näe mitään syytä sille ja muutoinkin käytännössä se olisi hankalaa, kun itse asun omistusasunnossa, joten asuntoon pitäisi joko laittaa vuokralle tai myydä, niin helpompaa on vain asua omissa kodeissa. Tähän mies sanoi, että hänen mielestään parisuhteeseen kuuluu se, että asutaan yhdessä. Lisäksi hän kertoi muuttaneensa elämänsä aikana 20 kertaa. Eli aika usein kun ajattelee, että hän on vasta nelikymppinen.
Hällä ollut vaan useampi nainen joiden luona on majaillut ja juonnu kalijooo.
Miehillä tuntuu olevan jänniä ajatuksia parisuhteesta. Esim juurikin tuo, että ei se ole oikea suhde, jos ei asuta yhdessä. Tai että yksin reissaaminen on outoa. Sen sijaan hänen, nelikymppisen miehen reissaaminen vanhempiensa kanssa oli täysin normaalia :D No joo. Huono match. Tämmöisiä kultakimpaleita täällä Helsingissä.
Vaikka mies on introvertti. Hän ei halua olla yksin vaan kaipaa sinua lähelleen. Jos hän kaipaa yksin oloa ainahan voi mennä toiseen huoneeseen. Introvertti voi aidosti pitää yksinolosta. Mutta se voi myös ajanmyötä ruveta tuntumaan katkeralta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko siis keskustelleet mitä maksaisit asuessasi siellä?
Mies sanoi, että saisin asua ilmaiseksi, hän ostaisi jopa ruoat. En tietenkään suostuisi, vaan pitäisi sopia ainakin juoksevat kulut puoliksi ja kyllä mä ruokani ostaisin.
Saisi asua ilmaiseksi ja mies ostaisi ruoat? Kuulostaa hyvältä, jäisipä itselleni enemmän rahaa säästöön. Olisipa itsellänikin tuollainen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
No siihen on montakin syytä. Onpahan aina pano saatavilla kun siltä tuntuu. Pystyy kontrolloimaan paremmin. Ei tarvitse tehdä kotitöitä yksin.
Kun asuin yksin niin tein kaikki kotityöt itse. Kun muutin yhteen puolisoni kanssa, niin olemme siitä lähtien tehneet kotityöt puoliksi. Yhteen muuttaminen vähensi kohdallani kotitöiden määrää.
Jos ap on nyt tyytyväinen elämäänsä, miksi ihmeessä muuttaa yhteen? On jotenkin vanhanaikaista ajattelua, että pariskunnan pitäisi asua saman katon alla. Jos on vielä lapsia, muutos ei ole helppo. Toki taloudellisesti yhteenmuutto voi olla järkevää, mutta ei kannata suostua vain painostuksen vuoksi mihinkään, mitä ei oikeasti halua. Yleensä sitä tulee aina katumaan jossain vaiheessa.
Ehkä mies vaan haluaa oikeasti elää kanssasi ja jakaa kaiken? Kenties on vielä sen verran ihastunut/rakastunut, että kokee ikäviksi hetket jolloin käyt kotonasi? Ehkä hän kaipaa kodinhoitopalveluita? Tai sitten hänen käsitykseensä parisuhteesta yksinkertaisesti kuuluu yhdessä asuminen, vähän samalla tavalla kun joku voi ajatella että parisuhde on oikea vasta kun ollaan naimisissa jne. Ja kyllähän se kahden asunnon välillä ravaaminen voi väsyttää ja herättää ajatuksen, että olisi helpompi vaan asua yhdessä.