Mikä kirja oikeuteen mukaan?
Tuntuu syytetyillä olevan aina joku kirja oikeudessa. Jos joutuisin syytetyksi, niin mitä kirjaa suosittelisitte? Tai miksi juuri kirja? Voihan pöydälle laittaa vaikka mitä.
Kommentit (96)
Joku naisten self help -kirja tyyliin Tunne lukkosi
ei mitään.... typerää itsensä nostamista "erikoiseksi tyypiksi"
Kirjat ovat vanhanaikaisia. Kuuntele jotain äänikirjaa.
Raamattu mukaan ja sieltä roomalaiskirjeistä jotain random lainauksia vähän väliä niin ei tuu tuomiota.
Ottaisin mun ystäväkirjaan vuodelta 2002 ja siteeraisin sieltä jokaisen sivun alalaidassa ystävien terveiset kirjan omistajalle-kohdasta niitä oot hei hyvä tyyppi-tekstejä ja perustelisin niiden avulla etten mitenkään ole voinut suorittaa laittomuuksia kun kaveritkin sano et oon hyvä jäbä
Kirjan nimi on viesti medioille, ei sitä kirjaa oikeudessa lueta.
Olen lukenut Alastalon salissa. Siinä kuvataan yhden päivän tapahtumia 800 sivun verran. Siinä on luettavaa pitkään venyvän oikeusjutun ajankuluksi tai sitten useamman lyhyen oikeuskäsittelyn ajaksi. Ikävä kyllä lukeminen ei lievennä tuomiota.
Riippuu rikoksesta.
Pedo voisi ottaa vaikka "Wieniläsen ilotytön tarinan".
Sota ja rauha.
Garpin maailma.
Stephen Hawking: Lyhyet vastaukset suuriin kysymyksiin.
Björn Natthiko: Saatan olla väärässä ja muita oivalluksia elämästä
Olavi Hölttä: Noora saa syytteen
Jean Jaques Rousseau: Syytöksiä
Statukseni arvoisesti ottaisin mukaan Teemu Saarisen teoksen Mummoni on pankkirosvo.
Tintti Tiibetissä - klassikkosarjakuva osoittaa sen, ettei olla riippuvaisia kaikenmaailman tavisten mielipiteistä siitä miltä mikäkin kirjavalinta ehkä näyttää tai ei näytä vaan tehdään omat valinnat muista piittaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Suomen laki I ja II.
Nykyään se ilmestyy kolmena niteenä. Siinä onkin kantamista, t. kirjastotäti, joka juuri luetteloi ja kantoi kaikki kolme hyllyyn.
Kai minä ottaisin "Monte-Criston kreivin": syytön mies, joka karkasi pahamaineisesta Ifin vankilasta. Sitä paitsi se on hyvä kirja, en ole lukenut aikoihin uudelleen.
Muita vaihtoehtoja - jos eeppinen Monte-Cristo ei riitä kaikkiin istuntopäiviin - valitsisin ehkä sen mukaan, mistä syytetään. 1400-luvun ranskalainen klassikko "Avioliiton 15 iloa" olisi ehkä hyvä jollekin rakkaushuijarille tai puolisonsa murhaajalle. Sitä paitsi se on hauska pieni kirja.
Frank Abagnalen "Ota kiinni jos saat" toimii hyvin.
Katy Brentiltä ilmestyi äskettäin kirja "Kuinka murhata mies ja päästä pälkähästä". Tai mennään vielä hurjemmaksi: Ravena Guron: "This book kills".
Sue Wallman: "Every word a lie" - sen kantta voisi nostaa esiin, kun todistetaan minua vastaan.
Melkein tunnustus olisi Em X. Liu: "The death I gave him".
Tai ehkä vain uppoutuisin johonkin rakkaimmista kirjoistani, etten kuulisi, mitä on meneillään. "Cyrano de Bergerac" tai Dickensin "Nicholas Nickleby" tai "Kolea talo" tai jotain hauskaa Wodehouselta. Bertie Wooster oli usein rauhantuomarin edessä syytettynä humalassa tehdyistä typeryyksistä kuten poliisikypärien nappaamisesta.
Ja kyllä: olen kirjastotäti ja vinkkaan kirjallisuutta...
Mein Kampf. Saksaksi tottakai. Valtionsyyttäjä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Kadonnutta aikaa etsimässä. Ehkä pääsisin vihdoinkin vauhtiin tuon lukemisessa tylsyyksissäni. Onneksi ei ole tarvinnut ikinä olla oikeudessa päivää pitempään. Niin puuduttavaa se touhu on.
Jos olisi syytettynä sarjamurhasta, niin voisihan se olla aika jännittävääkin...
Koraani vois antaa jutullesi uutta näkökulmaa? Voisit vihjata lisäksi, että Uskonveljet kostavat kokemasi vääryyden aina 20. sukupolveen saakka, ja lisäksi teilläpäin on monia Muhamed nimisiä parikymppisiä, jotka harrastavat teinir.ais.kauksia, mieluiten alle 15 v. kanssa.
Kyllä se Mein Kampf olisi syytä olla mukana ja tottakai läpi luettuna.
Rousseau: Tunnustuksia
Aittokoski: Narrien laiva
Kamasutra