Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Husin alueella sairaalavuorokausi maksaa tammikuusta alkaen 60 euroa

Vierailija
13.11.2023 |

Ei kannata sairastaa.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun et tienaa etkä omista mitään se on ilmaista suurituloiset maksaa muidenkin sairaalahoidon veroillaan mutta harvemmin itse käyttävät palveluja.

Vierailija
62/75 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Tsekissä, ja olen tähän mennessä ollit mm. leikkauksessa, 5 päivä osastolla, käytän jatkuvaa lääkitystä (joka Suomessa maksaa n. 150-180 e per 3kk), jne jne. Ja kaikessa omavastuu on ollut nolla korunaa. Veroja maksan yht. n. 25%. Ihan jees.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just kattelin, että lääke- ja asiakasmaksujen maksukatot on yhteensä noin 1 500 euroa. Omista sairastamisista tiedän, ettei tuohon tarvita edes mitään kovin suurta ongelmaa, että tulee täyteen. On sellainen summa, että siinä on monella maksamista, eikä tuonkaan jälkeen selviä ilmaiseksi. 

1500 € vuodessa tekee keskimäärin 125 €/kk. Moni pienituloinen on sellaisten summien kanssa todella vaikeuksissa, vaikka saisi koronta lainaa jolla kulut voi tasata läpi vuoden. Puhumattakaan niistä, joilla on luottotiedot mennyt eikä lähipiiristä löydy ketään jolta lainata, ja koko 1500 € saattaa tulla jo tammikuun tai ainskin muutaman kuukauden aikana täyteen...

Ei edes jakaudu koko vuodelle tasaisesti. Yksi ainoa mun sairauteen käytettävä itse piikitettävä lääke maksaa jo reilu 650€. Eli lääkekatto tulee heti jo tammikuussa täyteen. Mutta hankala kuukausi kun kaikki hoitokulukatot nollautuu ja kerralla menee iso summa lääkkeisiin, hoitoihin ja matkoihin kodin ja hoitolaitoksen välillä.

Vierailija
64/75 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetti, mistä näkee valtioneuvoston päätöksen uusista asiakasmaksuista? Nouseeko maksukattoraja? Googlella en löytänyt edes STM:n sivuilta.

Vierailija
65/75 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon. Toimeentulotukea lääkkeisiin ei saa, jos omistaa kesämökin ja rahoitusvastike ei ole lasku eli sulle jää lääkerahaa. Nämä koskevat kyllä kaiken ikäisiä. 

No höh.  Eikö edes ministerit saa?

Vierailija
66/75 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Tsekissä, ja olen tähän mennessä ollit mm. leikkauksessa, 5 päivä osastolla, käytän jatkuvaa lääkitystä (joka Suomessa maksaa n. 150-180 e per 3kk), jne jne. Ja kaikessa omavastuu on ollut nolla korunaa. Veroja maksan yht. n. 25%. Ihan jees.

Suomi on jäänyt jälkeen jo itäblokistakin, huvituttavaa 😊

Vierailija
67/75 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just kattelin, että lääke- ja asiakasmaksujen maksukatot on yhteensä noin 1 500 euroa. Omista sairastamisista tiedän, ettei tuohon tarvita edes mitään kovin suurta ongelmaa, että tulee täyteen. On sellainen summa, että siinä on monella maksamista, eikä tuonkaan jälkeen selviä ilmaiseksi. 

1500 € vuodessa tekee keskimäärin 125 €/kk. Moni pienituloinen on sellaisten summien kanssa todella vaikeuksissa, vaikka saisi koronta lainaa jolla kulut voi tasata läpi vuoden. Puhumattakaan niistä, joilla on luottotiedot mennyt eikä lähipiiristä löydy ketään jolta lainata, ja koko 1500 € saattaa tulla jo tammikuun tai ainskin muutaman kuukauden aikana täyteen...

Mulla on astma- ja allergialääkitys ja e-pillerit ja jo noilla on lääkkeiden osuus lähes täynnä joka vuosi, vaikka kaikista jo lähtee isolla korvausprosentilla hintaa pois. 

Vierailija
68/75 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on jäänyt jälkeen jo itäblokistakin, huvituttavaa 😊

Ruoka siellä sairaalassa oli kyllä lähes syömäkelvotonta, mutta en tiedä sitten onko se Suomessakaan hyvää? Tuo on kyllä oikeasti mahtava juttu että saan lääkkeeni täysin korvattuna, sitä arvostan joka kerta kun apteekissa käyn 🙂.

Vierailija
69/75 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sairaala vuorokausi maksaa n. 600 euroa. Ihan vuodeosastolla, potilas maksaa 60 kymppiä ja jos ei oo rahaa niin sossu sitten.

Vierailija
70/75 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, kerkesin olemaan sairaalassa ennen tuota. Mutta on se melkein 200e lasku mulle liikaa. On pieni palkka.

Vierailija
71/75 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerryttävien maksujen yhteismäärä ylittää kalenterivuoden aikana 692 euroa, ovat maksukattoon sisältyvät kunnallisen terveydenhuollon palvelut tämän jälkeen sinulle pääsääntöisesti maksuttomia kalenterivuoden loppuun saakka. 

Paitsi osastohoito ei kuulu siihen kattoon, eli lakatkaa valehtelemasta.

Vierailija
72/75 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö siitäkään ole maksaneet yhtään mitään tähän mennessä? Minut leikattiin 6 vuotta sitten Tyksissä ja oli 58e/vrk hinta. Tällä inflaatiolla on 60e todella halpaa olemista.

Vierailija
73/75 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastellen instassa oli juttua. Hän joutuu joka viikko käymään sairaalassa. Sellaisellehan tuo summa on iso.<<< ps. Jokaisessa osastossa on ilmoitus taulu ja sairaalan sosiaali hoitaja.Jonka puoleen käänytään kun ollaan vähävaraisia ja hän autaa tekemään maksusitomuksen sosialivirastoon toimetulotukeen sairala maksut.EI KELAAN.VAAN SOSIALIVIRASTOON!

Vierailija
74/75 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lääkärin mokailun takia joutunut useamman kerran sairaalahoitoon, monen tonnin lasku minulle maksettavaksi, olen todella pienituloinen enkä silti saanut toimeentulotukea sairaalamaksuihin, lääkkeistäkään ei saanut Kela-korvausta ja kahden viikon satsi maksoi lähes 70€, niitä sain sitten popsia melkein puoli vuotta. Kivat laskut tuli, välillä mietin olisiko ollut vain parempi kuolla?

Vierailija
75/75 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastellen instassa oli juttua. Hän joutuu joka viikko käymään sairaalassa. Sellaisellehan tuo summa on iso.<<< ps. Jokaisessa osastossa on ilmoitus taulu ja sairaalan sosiaali hoitaja.Jonka puoleen käänytään kun ollaan vähävaraisia ja hän autaa tekemään maksusitomuksen sosialivirastoon toimetulotukeen sairala maksut.EI KELAAN.VAAN SOSIALIVIRASTOON!

Sosiaalihoitajia on koulutettu viimeksi 70-luvulla. Sairaalassa on sosiaalityöntekijä tai sosiaaliohjaaja. Kaikkialla ei niitäkään. 

Ja toimeentulotukikin haetaan nykyisin Kelasta. 

Jos tietosi ovat viime vuosituhannelta, voisit kertoa sen heti alkuun etkä julistaa noin varmana.