Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankin outoa toimintaa

Vierailija
13.11.2023 |

Pankki blokannut kortin ihan ykskaks yllättäen. Olipa kiva bussiin noustessa huomata, että kortti ei toimi, vaikka saldoa on tilillä. Käteistä ei tietysti ollut ja nyt odotellaan pankin aukeamista. Onko tää yleistäkin, onko muille käynyt näin? Mulle ens. kerta. 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä oo kortti vanhentunut? 

Vierailija
22/37 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka menee maksamaan bussissa pankkikortilla???

Miksei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likainen siru? Putsaa korttisi. 

Vierailija
24/37 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei?

Koska bussissa yhteydet ei toimi aina.

Vierailija
25/37 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksi niistä, jotka maksavat bussimatkansa pankkikortilla. Käytän bussia satunnaisesti, muutaman kerran kesällä ja muutaman kerran talvella. En siis tarvitse erillistä bussikorttia. Oli vain kätevää, että pankkikortti viimein otettiin maksutavaksi. Ja käteisellä maksaa nykyään euron enemmän, joten miksi maksaisin kolikoina 4e kun pääsen kortilla 3 eurolla ja maksimiveloitus samalle päivälle on 8e. Kätevää.

Vierailija
26/37 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä se sitten pitäisi maksaa? 

Todella näppärää maksaa lähimaksulla, ei tarvitse sovellusta tai käteistä. 

Vierailija
27/37 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP:n k-plussa mastercard, pin-koodi ei kelpaa... Se oli mun varakortti... kiva huomata vieraassa kaupungissa 600 km päässä kotoa :)

Olisko op:lla nyt enempikin ongelmaa?

Vierailija
28/37 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt muutaman kerran näin. Yleensä kyllä pankista on soitettu minulle ensin ja kerrottu että kortti on varastettu tai on epäilys että se on joutunut vääriin käsiin. Sitten on kysytty saako kortin sulkea. Kummassakaan tapauksessa korttia ei oltu varastettu, eikä se ollut joutunut vääriin käsiin. Mietin vaan että harrastaako joku pankissa työhänsä tympiintynyt tätä.

Vierailija
29/37 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on aina käteistä mukana ja ostan lippuni ajoissa enen makaani,kun matkustan kaukoliiikenteen puseilla,junilla...HSL- likenne pitäkin maksaa matka automatista,kortilla tai rahalla. Voi ostaa myös kioskit etukäteen lipun vaikka vain 1 tai useamman kerta lipun etukäteen R-kioski. Jos i ole matka kortia ja sinne ei ladattu aikaa  tai rahaa.

Vierailija
30/37 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko teini, kun bussilla kuljet?

Tiedätkö, meitä on paljon, jotka EMME edes halua omistaa autoa. Ois ihan sama repiä se seitsemän sataa euroa sateessa ja rännässä kuin omistaa auto. On syitä myös, ettei ajokorttia myönnetä. Voit etsiä googlesta.

Ole hiljaa jos et ymmärrä asioita!

Vierailija
31/37 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei?

Koska bussissa yhteydet ei toimi aina.

Jos yhteydet eivät ole toimineet, oululaiset kuskit kehottavat vain nousemaan kyytiin. Kenelläkään ei ole ongelmaa asian kanssa. 

Vierailija
32/37 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yksi niistä, jotka maksavat bussimatkansa pankkikortilla. Käytän bussia satunnaisesti, muutaman kerran kesällä ja muutaman kerran talvella. En siis tarvitse erillistä bussikorttia. Oli vain kätevää, että pankkikortti viimein otettiin maksutavaksi. Ja käteisellä maksaa nykyään euron enemmän, joten miksi maksaisin kolikoina 4e kun pääsen kortilla 3 eurolla ja maksimiveloitus samalle päivälle on 8e. Kätevää.

Pääkaupunkiseudulla ei voi edes maksaa käteisellä! Jos lukija ei toimi, niin omalla vastuulla menee ilman maksua, ja selvittää asian tarkastajan kanssa jos sattuu kohdalle.

Vierailija
33/37 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla OP:n kortti.

Ap

Saas nähdä mitä selittävät pankissa. 

Nopeammin saisit varmaan vastauksen soittamalla pankin aspaan. Jos korttisi on kopioitu, ei ne sitä välttämättä konttorissa sulje. Keskitetyissä palveluissa seurataan korttien toimintaa ja reagoidaan tarvittaessa. Jos pankki on sulkenut korttisi, siitä on maininta asiakastiedoissasi.

Vierailija
34/37 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kävelin sit automaatille ja näyttöön ilmestyi teksti "kortin myöntäjä ei hyväksy tapahtumaa". Saldoa siis on tilillä. 

Minulle kävi aivan samoin kun olin nostamassa viittäkymppiä. Tilillä oli noin satanen, mutta maksettavissa laskuissa odotti yksi seitsemänkympin lasku, eräpäivä oli vasta parin viikon päästä. 

Tein sitten tilisiirron, siirsin toiselta tililtäni käyttötilille lisää rahaa, ja sain nostettua sen viisikympisen nyt vasta tulisiirron jälkeen. Ts. pankki ei antanut minun nostaa omalta tililtäni rahaa, koska sille ei olisi jäänyt odottavan laskun maksuun tarvittavaa seitsemääkymppiä. Maksan siis laskuni itse, aina ajallaan, laskut eivät ole suoraveloituksessa. Voiko pankki oikeasti päättää asiakkaan puolesta, että tämä ei voi nostaa rahojaan, jos on maksettavia laskuja odottamassa asiakkaan omaa suoritusta?

Vierailija
35/37 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko teini, kun bussilla kuljet?

Tiedätkö, meitä on paljon, jotka EMME edes halua omistaa autoa. Ois ihan sama repiä se seitsemän sataa euroa sateessa ja rännässä kuin omistaa auto. On syitä myös, ettei ajokorttia myönnetä. Voit etsiä googlesta.

Ole hiljaa jos et ymmärrä asioita!

Jos ei olisi varaa ostaa kuin 700 euron arvoinen auto, siinä tapauksessa olisin minäkin mieluummin kokonaan ilman.

Vierailija
36/37 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 38:n pankki on siis Nordea.

Vierailija
37/37 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla OP:n kortti.