Pitääkö kirppistulot ilmoittaa kelaan tai verotukseen?
Kommentit (38)
Jos saat toimeentulotukea, periaatteessa pitää.
Eihän ne ole tuloa jos et saa voittoa niistä ja myydyt tuotteet omassa käytössä olleita.
Kyllä ne pitäisi. Eli toimeentulotuella ei kannata myydä kirppiksellä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne ole tuloa jos et saa voittoa niistä ja myydyt tuotteet omassa käytössä olleita.
Verottaja voisi ottaa tarkempaan tutkiskeluun Tori.fi-alustat yms jossa myydään esim. Temusta tilattua krääsää kommenteilla uusi, käyttämätön. Eihän se silloin ole ollut omassa käytössä, jos tavarat eivät ole ikinä olleet omassa käytössä.
Pitää mutta jos siitä ei jää jälkeä minnekään niin kukaan ei tiedä vaikka et ilmoittaisi. Itse en mitään 20 € pikkumyyntejä alkaisi erikseen ilmoittelemaan mutta jos toiminta on kutakuinkin säännöllistä tai summat isoja, niin tilanne on tietysti eri.
Mitä järkeä? Nehän on kuitenkin omaa itse ostetua tavaraa joista on ostaessa itse maksettu jo verot.
Ei oman omaisuuden myyntiä tarvi mihinkään ilmoittaa, paitsi tietysti jos myy kalliimmalla kuin on ostanut. Oman asunnon suhteen näin voi käydä.
eikö se ole 5000 raja.aika paljon saa myydä littanaa kenkää tohon rajaan asti.
Itse kehuin toimeentulotuen hakiessa että kesällä keräsin paljon marjoja ja sain niistä rahaa muutaman satasen niin en saanutkaan enää toimeentulotukea yhtään . Ei ois pitänyt laittaa niitä tilille , ois pitänyt pyytää käteisellä maksu. Että harmittaa nyt vietävästi! Nyt joudun maksamaan vuokran noilla Marja rahoilla 😳💸
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne pitäisi. Eli toimeentulotuella ei kannata myydä kirppiksellä.
Käteismaksu niin kukaan ei tiedä.
Kaikki yli 10 euron myynnit pitää ilmoittaa ja niistä menee 50% vero.
Vierailija kirjoitti:
Selitäppä miksi Kela katsoo lainan tulona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verottaja voisi ottaa tarkempaan tutkiskeluun Tori.fi-alustat yms jossa myydään esim. Temusta tilattua krääsää kommenteilla uusi, käyttämätön. Eihän se silloin ole ollut omassa käytössä, jos tavarat eivät ole ikinä olleet omassa käytössä.
Vain täysidiootti kuten Suomen valtio käyttää miljoonia euroja nappikaupan kyttäämiseen josta olisi ehkä saatavissa vain satanen kun samaan aikaan katsoo yritysten "verosuunnittelua" läpi sormien menettäen miljardeja euroja verotuloja!
Vierailija kirjoitti:
Itse kehuin toimeentulotuen hakiessa että kesällä keräsin paljon marjoja ja sain niistä rahaa muutaman satasen niin en saanutkaan enää toimeentulotukea yhtään . Ei ois pitänyt laittaa niitä tilille , ois pitänyt pyytää käteisellä maksu. Että harmittaa nyt vietävästi! Nyt joudun maksamaan vuokran noilla Marja rahoilla 😳💸
Jep, mitään pieniä tuloja ei kannata ilmoittaa! Erikseen sitten, jos tekee isoja rahoja tai toiminta on säännöllistä. Silloin se pitääkin ilmoittaa ja siitä kuuluu mennä tuet. Kuitenkin joku pari sataa voi hyvällä omatunnolla käyttää ihan oman itsensä hemmotteluun tai laittaa sängyn alle piiloon pahan päivän varalle.
Verottajaakaan ei oikeasti kiinnosta mitkään pikkurahat. Jos ilmoitat rahoistasi, heidän pitää niihin puuttua mutta ei ne lähde ketään pikkurahojen takia jahtaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki yli 10 euron myynnit pitää ilmoittaa ja niistä menee 50% vero.
Aprillia, et kai uskonut😂
Ei. Eikä ne verottajaa edes kiinnosta. Sitten kiinnostaa jos myyt tonneilla joka kk ammattimaisesti.
Molempiin tietysti. Samoin, jos keräät ja palautat pantillisia pulloja ja tölkkejä.