Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele hyvää pyöräilykypärä mallia talvipyöräilyyn.

Vierailija
12.11.2023 |

Parempi pyöräilykypärä pitäisi löytää talveksi.

Entinen pyöräilykypärä näyttää aivan naurettavan pieneltä hatun kanssa.

Eikä se todellakaan suojaa mitään, kun kypärä ei istu päähäni kunnolla.

Jotain kypäriä olen netistä katsonut, mutta valikoima on valtava.

Pottamallit ei oikein miellytä, ehkä joku maasto malli.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla talvipyöräilyä harrastavia täällä! 

Vierailija
2/14 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kypärä menee kesät talvet. Talvella vaan löysentää kiristyksiä sen verran että hattu mahtuu alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettelukypärä visiirillä. Ihana kokemus! En edes harkitse enää muita.

Vierailija
4/14 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kypärä menee kesät talvet. Talvella vaan löysentää kiristyksiä sen verran että hattu mahtuu alle.

Mulla on kanssa sama kypärä kesät talvet. Tuulenpitävä kypärämyssy ja eri pehmusteet kypärässä kesäksi ja talveksi, niin niiden avulla saa säädettyä koon sopivaksi. 

Kypäränä ihan perus Giron mips-malli, koska noi vaan istuu päähän parhaiten, valtaosa kypäristä on liian pyöreitä ja heiluvat miten sattuu vaikka kuinka kiristäisi hihnoilla.

Vierailija
5/14 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mitään pottaa siis tosi #noloo

Vierailija
6/14 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse mitään pottaa siis tosi #noloo

Mmmh, kun on nähnyt miltä näyttää fillarionnettomuuden jälkeen ilman kypärää jälleen tyypin aivot osin asfaltilla ja osin paareilla, niin en nyt menis sanomaan. Ei tainnut kyseinen tyyppi selvitä.

Vierailija
7/14 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa kypärän sijaan päähinettä: Normaalin hatun sijaan pyöräillessä kannattaa käyttää kypärämyssyä. Ne ovat ohuita niin että mahtuvat hyvin kypärän alle, mutta pyöräillessä siltikin tosi lämpimiä kun ne suojaavat isoa osaa päätä viimalta.

Sopivia tuotteita myydään nimellä kypärämyssy, kypärähuppu, tai joskus kypärälakki. Pyöräilyä varten kannattaa ostaa sellainen joka ei tule suun eteen koska pyöräillessä kuitenkin yleensä hengitetään suun kautta.

Vierailija
8/14 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kypärä on niin pieni ettei myssy oikein mahdu alle. Tai mahtuu mut kypärä puristaa sillee inhottavasti. Sit kun löysää remmit ja kääntää kypärää takaraivolle niin pystyy pitämään paremmin päässä.

Vierailija
9/14 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kanssa sama kypärä kesät talvet. Tuulenpitävä kypärämyssy ja eri pehmusteet kypärässä kesäksi ja talveksi, niin niiden avulla saa säädettyä koon sopivaksi. 

Kypäränä ihan perus Giron mips-malli, koska noi vaan istuu päähän parhaiten, valtaosa kypäristä on liian pyöreitä ja heiluvat miten sattuu vaikka kuinka kiristäisi hihnoilla.

Saman olen huomannut, että kapea kalloisen on vaikea löytää sopivaa kypärää. 

Vierailija
10/14 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman olen huomannut, että kapea kalloisen on vaikea löytää sopivaa kypärää. 

Jep. Fillarikypärässä nyt on onneksi vähän enemmän yleensä säätö/muokkausvaraa, mutta hitto mikä savotta etsiä ratsastuskypärää.. vanhoissa vielä oli soikeita tarjolla jonkin verran, mutta nykystandardin mukaisissa kisakäyttöön hyväksytyissä lähes kaikki on turhan pyöreitä. Kiva lisätä talouspaperia sinne kypärän sivuille hikinauhan alle, että saa edes siihen kisatilanteeseen fiksattua sen potan istuvaksi..

Vierailija
11/14 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ihan sama kypärä talvellakin kun kesällä, kypärähuppu vaan alle talvisin.

Vierailija
12/14 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kypärä kesät talvet. Talvella käytän windstopperia sen alla eli tuulenpitävää kypärälakkia.

Vierailija
13/14 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kypärä on niin pieni ettei myssy oikein mahdu alle. Tai mahtuu mut kypärä puristaa sillee inhottavasti. Sit kun löysää remmit ja kääntää kypärää takaraivolle niin pystyy pitämään paremmin päässä.

Kypärää ei pidä pitää takaraivolla. Jos myssy ei mahdu kypärän alle, käytä ohutta kypärähuppua, kuten täällä sanottu, tai osta toinen kypärä, jonka alle saat myssysi mahtumaan.

Älä käännä kypärää takaraivolle. Se on paitsi typerän näköistä myös ihan oikeasti typerää. Kypärä ei suojaa siellä niin kuin sen pitää.

Vierailija
14/14 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän isompaa pyöräilykypärää ja motocross-laseja kovilla pakkasilla. Kevyemmät pakkaset menee kypärämyssyn kanssa ilman välipipoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme