*♥*HELMENKANTAJAT 1.-3.1.2007*♥*
Eikö meillä tosiaan ole pinoa uudelle alkaneelle vuodelle?? Anteeksi jos on, mutta minun silmääni ei osunut.. Linkki viimekertaiseen:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9170416&p=1&tmode=1&smode…
Meillä kun on ollut aika hiljaista, niin laitoin nyt keskiviikkoon asti tämän pinon.
Kommentit (46)
Onpas täällä tosiaankin hiljaista...Meillä meni vuoden vaihtuminen untenmailla. Esikoinen nukahti kymmenen maissa ja mies kuorsas jo pian sen jälkeen. Ite jaksoin valvoa puoli kahteentoista. Kaksikymmentä yli kaksitoista heräsin ja vilkasin kelloa ja totesin että vuosi on vaihtunu ja jatkoin unia :) . Kerrankin kun sai suht hyvin nukuttua niin kyllä kannatti nukkukin. On ollut tässä viimeaikoina uni vaikeuksia. Ensin ei meinaa tulla uni ja sitten heräilen kaiken aikaa.
Perjantaina on neuvola. On varmaan tää herkuttelu tehny tehtävänsä. Mutta nyt loppui kyllä suklaan syöminen taas vähäksi aikaa ihan kokonaan. Onkos kaikki muuten jo saaneet päätöksen äitiyspäivä rahasta? Vein nimittäin laput kelaan heti kun ne käteeni sain eli olisko ollu sen 22+ (vai millon se nyt olikaan...)jotain ja vielä ei ole kuulunut mitään. Kohta pitää jo varmaan alkaa soittelemaan että missä vika. Ja eikös mun pitäisi saada sama raha kun esikoisesta? Esikoinen syntynyt -05. Näin olen ainakin ymmärtänyt.
Nyt haukkaamaan iltapalaa. Hirmuinen nälkä.
Kojootti ja Eppu 31+6
Hei vaan kaikille!
Aatto tuli ja meni. Oli oikein mukavaa, olimme Espanjassa asuvan ystäväni, joka siis oli nyt joulun ja uudenvuoden Suomessa, luona syömässä ja myöhemmin illalla menimme tätini perheen luokse ampumaan raketteja ja syömään hiukan lisää. :)
Oikein paljon onnellisia hetkiä tälle vuodelle kaikille helmikuisille!!! Ja tsemppiä tuleviin koitoksiin. :)
Kojootti: Minäkin tuota ihmettelin, kun olen laittanut laput sisään Kelaan jo aikaja sitten, eikä mitään kuulu. Soitin sitten sinne viime viikolla ja sanoivat, että ei mitään hämminkiä ole, mutta odottelevat vain vuoden 2005 verotietoja ennen päätöksen antamista. Eli todennäköisesti sinullekin on päätös tulossa ihan näinä päivinä, mutta ainahan voit soittaa, jos vaikuttaa siltä, että asiassa olisi jotain hämminkiä. Kelan nettisivuilta saa myös verkkopankkiyhteyksillä katsoa omia tietojaan.
Olen katsonut koko päivän Pakoa dvd:ltä. On kyllä loistava sarja! Olen ihan koukussa. Nyt saa varmaan vielä hyvällä omalla tunnolla maata vain päivät pitkät. :) Nyt alkaakin sitten Käenpesä eli tv:n orja jatkaa uurastustaan. ;)
Hauskaa iltaa helmiksille ja innolla odotellaan frog:n ja muiden kuulumisia, joilla näyttäisi synnytys olevan jo lähellä. Minulla on vielä hyvää aikaa odotella suppareita. Noh, eiköhän ne sieltä ilmene ajallaan, kun vauva on valmis tapaamaan perheensä. :)
Jolanda + Koukkis rv 33+2
Meillä täällä kanssa vuosi vaihtui suht rauhallisin merkein. Ystävä pariskunta oli lapsensa kanssa kylässä (suht saman ikäinen kuin esikoisemme ja hekin raskaana). Ammuimme raketteja, joita lapset hieman pelkäsivät, etenkin niitä isoimpia mitä tämä ystäväpariskunnan mies oli hankkinut. Hänellä kun on aina tapana haalia kaikki isoimpina. ;) Itse ostimme vain muutaman pienemmän raketin, joista eniten iloa 2-vuotiaille. Heidän takiaan niitä raketteja kuitenkin ammuskeltiin. :)
Vielä on masukkikin kyydissä. :) Tosin taas suppailee aikas tiuhaan, mutta odottelen nyt ihan kunnollisia ja säännöllisiä supistuksia ennen kuin lähden uudelleen synnärille. ;) Siellä kuitenkin on ravattu jo vähän turhan usein..;) No, jos ei tästä suppailut kummemmiksi tule, niin huomenna on neuvola tiedossa. Siellä sitten tarkistetaan kaikki.
Nyt ei ajatus oikein kulje, joten taidan jättää palstatilaa muille. ;) Vaikka onhan täällä ollut toki kovin hiljaista viime aikoina.. No ehkäpä helmet palailee kun saavat nämä pyhät juhlittua. :)
-frog2 ja rv35+2
Hei kaikille piiiiitkästä aikaa, ja hyvää alkavaa vuotta!
Minua ei koneella ole näkynyt sitten joulun aatonaaton, joten oon ihan pihalla kaikesta! Joulunajan ja välipäivät olen viettänyt siis totaali-netti-pimennossa, ja kylläpäs virkisti! tosin lukaisin tuossa tuon edellisen pinon, ja sieltä tulikin mieleeni kysyä, että;
FROG: olitkos sinä seinäjoella tarkistettavana? (muistelin että synnärisi olisi seks?) ja jos olit, niin oliko kyseinen inhottava mieslääkäri kenties nimeltään Eelis Hagman? Tai sitten Tapio joku... ?? kyseiset miehet nimittäin seinäjoella huseeraavat, Hagman jopa synnytys osaston ylilääkärinä, ja molemmista voisin sanoa, että maailman alhaisimpien olentojen joukkoon kuuluvia k¤sipäitä kumpikin, ja molemmat voisin vaikka... no joo.
Saattaapi kuulostaa karulta muiden mielestä, mutta niin ala-arvoista käytöstä ei yhdeltäkään lääkäriltä kuuluisi saada, mitä heiltä osakseen saa. Enkä ole mielipiteeni kanssa yksin, vaan kaikilta tutuilta, jotka kyseisten herrojen kanssa ovat vastakkain joutuneet, on ajatukset olleet saman suuntaiset!
Jos siis jommankumman käsiin jouduit, niin otan osaa.
HUH... kylläpäs taas veri kiehahti. Pakko rauhoittua hetki!
Omaa ( ¤ ) :
Äippäpolilla kontrollissa viime perjantaina kaikki oli aikalailla ok. painoarvio pienelle oli n. 2 kg, joten tuntuu mukavalle, kun tietää, että hän on jo ihan hyvän kokoinen. mutta tulen huomenna takaisin kertomaan kuulumisia tarkemmin, nyt täydellisiä naisia tuijottamaan!
T: Tv:n orja helmiina rv 31+6
Vuoden vaihteessa minäkin avasin sanaisen arkkuni tuolla enskattarien puolella ja aattelin nyt liittyä tänne puolelle myös...
Hieman taustatietojani... Tämän kuun lopulla 34v tulee mittariin ja nyt vasta ensimmäistäni odottelen, parempi myöhään kun ei milloinkaan eikös?
Tampereelta muutto tänne pääkaupunkiseudulle isännän (palomies) töiden takia syyskuussa eli jouduin neuvolaakin vaihtamaan välillä.
Nykyinen terkkari on varmaan vähän reilu parikymppinen, (eikä omia lapsia) joten suurimmaks osaks vastaukset mieltä kaihertaviin kysymyksiin olen saanut näitä keskustelupalstoja seuraamalla, eli kiitos siitä teille kaikille!!!
Itse olen työkseni tehnyt vaikka mitä... Leipuriksi ja kondiittoriksi tuli aikoinaan opiskeltua ja jokusen vuoden niitä hommia tein, sitten ajauduin ravintolahommiin. Harrastelin ravihevosia ja on niitä jokunen tullut kasvatettuakin, joten oli vain luonnollista, että ajauduin niihin hommiin jossain vaiheessa. Keski-Suomessa asustelin silloin...
Ja tuleva isukki kun tuli vastaan " iki-sinkulle" , niin pitihän sitä ruveta takasin " normaaleihin" töihin. Jos nyt baarihommia voi normaalit ihmiset tehdä, heh heh!
Se hyvä puoli kuitenkin niistä hommista, että sain heti jäädä erityisäitiysvapaalle. Olin viikoilla 7 tai 8 kun sain elämäni ensimmäisen kunnon loman!
Tosin nyt ei enää tunnu lomalta ollenkaan. Olotila on välillä niin hankala, et jokseenkin jo odottelen malttamattomana et laskettu aika (17.2.) lähenisi...
Vuodenvaihde meni vähän haikeissa merkeissä; isäntä oli työvuorossa (niillä menee työvuorot sillain, et ne on 24h putkeen töissä ja sit on 3vrk vapaata) eli olin ihan ittekseen kotona kun kaikki kaverit ja ystävät on Tampereen tai Keski-Suomen tienoilla.
Ja sit vielä luovuin viimeisestä " mussukastani" eli viimeinen hevoseni haettiin uuteen kotiin aattona... Oli pakko luopua hevosista, kun äitiysrahasta ei paljoa treenimaksuja maksella ja tulee sille rahalle nyt sitten varmaan muutakin käyttöä. Haikeelta tuntuu silti, nyyh!
Onneks ystäväni hoitivat hevoskaupat puolestani, sillä nykyisessä tilassani olisin kyllä rääkynyt kun pikkulikka siellä tallin pihassa kun tamma talutettiin koppiin...
Anyway, nyt täytyy kyllä mennä suihkuun. Tuleva isukki lupas mulle jalkahieronnan, jee jee!
Huomenna ollaan menossa Jumboon shoppaileen vaaville ja mulle kaikkee tarpeellista kun sain kauheen kimmokkeen kun täällä on puhuttu niistä sairaalakasseista jota en tietenkään ole vielä saanut pakattua... Tuun sit kertoon mitä tarttu mukaan:=)
Ravitytsy rv 33 + 2
Mahtuisiko vielä yksi helmivaavin odottaja joukkoon? Nyt kun mammaloma virallisesti alkoi, niin jää silloin tällöin aikaa edes vähän vaihtaa kuulumisia. Ja mukavahan niitä olisi vaihtaa toisten mahakkaiden kanssa =)
Odotan toista lasta, esikoinen on syntynyt 04/05, ja tämän tulokkaan la on 7.2. suht lyhyellä väliajalla ollaan siis menossa mutta eiköhän tästä selvitä. Välillä siis pelottaa, että mimmoinen hässäkkä sitten onkaan, kun on kaksi noinkin pientä perheenjäsentä. Eiköhän se kuitenkin parin vuoden kaaoksen jälkeen helpota ;-) Onko teillä muilla millaiset tilanteet?
Raskausaika on sujunut muuten mukavasti mutta elokuussa alkanut flunssa vaivaa yhä, sen takia alkaa olla puhti aika lopussa, vaikka olenkin viime viikot ollut sairaslomalla. Välillä on kamalan huono omatunto viedä esikoista päiväkotiin, kun on itse kotona mutta tuon pikku viikarin kanssa ei oikeasti pääse riittävästi lepäämään.
Käytännön kysymys. Jos teillä jollain on lapsukaiset syntyneet suht lyhyellä välillä, niin kuinka olette ratkaisseet ratas/vaunuhankinnat? Itse olen kovasti miettinyt kaikenlaisia sisaruslautoja(?) sun muita, kun nuo kaksipaikkaiset rattaat on myös tosi kalliita. Ja vastahan sitä hankittiin uudet vaunut esikoiselle. Mutta järkevästi ajatellen on aika vaikea uskoa, että tuollainen vajaa kaksi vuotias seisoisi nätisti kauppareissujen ajan jollain laudalla. Hyvä kun malttaa pysyä rattaissakaan.
Mutta vielä kerran uuden vuoden toivotukset ja hyvin sujuvaa loppuraskautta meille kaikille =D
t. Katriina rv 34+6
Heipä hei taas, joku oli tainnut aloittaa toisenkin (?) pinon tiistaille,mutta kirjoitan nyt tähän kun tämä on näköjään tuonne keskiviikolle asti :) .. Kävin juuri viemässä pissanäytteen tk:hon, kun viimeksi se ei ollut puhdas muttei siinä ollut tulehdustakaan joten uusintanäyte piti toimittaa.
Tänään on myös taas neuvola, mukava päästä kuuntelemaan sydänäänet kun on ollut hieman hiljaista tuolla masussa. Toisaalta on niin alhaalla ettei pääse kääntymään eikä pyörimään joten eikai sitä voi olettaakaan..
Olisi mukava vain kun tämä masukas olisi jo kotona ja synnytykset sairaalassaoloineen ohi :) Se on ainut joka jännittää, että meneeköhän kaikki tällä kertaa yhtä hyvin.. Tulisi mun puolesta jo vaikka parin-kolmen viikon päästä ;) Silloin ollaan jo hyvillä viikoilla.
Vaan palaanpa ehkä illemmalla kertoilemaan neuvolakuulumisia ja lukemaan muiden tuskistelijoiden kuulumisiakin.. Täällä ainakin saa kaikki kolme ässää mojovat supistukset aikaan.. :)
Nyt menoksi kodin anttilasta muutamaa pikkujuttua hakemaan! Mukavaa tiistain jatkoa helmet
H 34+6
Täällä oli jo tällänen.. En löytäny tätä vaikka kattelin eilen, tosin alotus o tehty sen verran myöhään ettei mikn ihme. =)
Alotin jo tälle päivälle pinon mutt painukoon unholaan, kirjotellaan tähän.
Huomena ois neuvola, saa nähä mitä vaaka sanoo kaikkien juhlaherkuttelujen jälkeen.. *nolona* No, onnex joulu ja uus vuos on vaan kerran vuodessa. =D
Synnytys o alkanu pikkuhiljaa valtaamaan mielen, johtunee varmaan vkonlopun suppailuista. Toisaalta ei malttas oottaa ett näkee pienen mutt toisaalta e haluis tästä " pötsistä" viä luopua.. Lauantai meni henkevästi keskustellen meän 7v:n kanssa joka ei haluis ett lähen sairaalaan ku tulee ni kauhee ikävä. Ja sitä kyselyä ett millon mä sinne meen ja millä mä sinne meen ja millon mä sieltä tuun pois jne jne jne. Vastaile siinä ny sivistyneesti ku supistelee ja pitäs kassia pakata ja levätä ja ja ja.. No, toivottavasti ny sai jtn tietoa itelleen neiti, ei o ainakaa jatkanu kyselyitään sen jälkee. Eli ilmeisesti osasin vastata oikein. Tjtn.. :)
Nyt aamukaffelle. [b][color=purple]Päivänjatkeita Helmenkantajille ja hyviä vointeja!![/color][/b] Ja sorry oma [b]( . )[/b]... *entistä nolompana*
Maaret(ti) & örppänä [size=2][color=red]♥[/color][/size] (rv35+4/36+2)
uusille tervetuloa!! Kivaa ett lisää Helmenkantajia löytyy viä. =)
Maaret(ti) (taas)
Ensiksi: TERVETULOA kaikki uudet helmenkantajat! :) Kiva saada lisää odottajia joukkoomme!;)
HELMIINA: Kyllä olen menossa Seinäjoelle synnyttämään ja varmasti oli jompikumpi noista mainitsemistasi herroista minua viimeksi tutkimassa. En voi sanoa, että kumpi, sillä ei hän vaivautunut itseään esittelemään minulle! Eikä tehnyt yhtäkään merkintää koko käynnistä neuvolakorttiini, joten siitäkään en voi nimikirjaimia tarkistaa. Mutta kyseessä oli siis sellainen vanhempi, parrakas herra, joka oli todella kovakourainen ja puhui hirveän tylysti ja epäselvästi! Vieläkin alkaa ihan suututtamaan kun häntä ajattelen!
Joku oli keskustellut 7-vuotiaalleen sairaalaan lähdöstä. Meilläkin esikoisemme (2-vuotias) kyselee aina välistä, että kuinka se vauva sieltä masusta tulee pois tai kuka sen tuo tänne! :) En nyt ole kovinkaan tarkkaan viitsinyt vielä tuon ikäiselle selitellä tuota syntymän ihmettä, eiköhän hänellä ole aikaa se vielä oppia myöhemmin. ;) Tuo esikoisemme ei muuten tuota sairaalaan lähtöä ole vielä tajunnut, että äiti sitten siellä viipyy vähän pidempään. Viimeksi kun kävimme tarkistusreissulla ja veimme pojan anopille hoitoon ja kun tulimme seuraavana päivänä häntä hakemaan, niin kyllä oli kova halailu että ikävä oli ollut, vaikkei tosiaan ollut kuin yhden yön hoidossa. :)
Näin muuten viime yönä ensimmäistä kertaa unta, että vauva oli syntynyt! :) Itse synnytystä en unessa nähnyt ja vauvan sukupuolikin jäi vähän epäselväksi. ;) Lasta kyllä imetin ja mikä kummallisinta, lapsi osasi puhua ja kertoi itse kun oli nälkä! :) Vaikka oli siis unessa kuitenkin muuten ihan vastasyntynyt! Voipi tietysti olla, että tuohon uneen liittyi se, että katselin eilen useammankin sarjan nauhalta, missä oli lapsi syntynyt juuri!;) Mutta kyllä tuli haikea olo kun heräsi, eikä vaavi vielä ollutkaan täällä.. No, onneksi ei ole enää kovin kauaa synnytykseen! :) Minä kuulun niihin, jotka eivät todellakaan jää kaipaamaan tätä vauvamassua! :)
Jeps, minä taidan lähteä tästä valmistelemaan itseäni neuvolakäynnille ja kauppareissulle! Meille tulee tänään ystäväni kyläilemään hieman pidemmäksi aikaa, joten voipi olla, että pidän sitten vähän hiljaiseloa palstailun suhteen.. Ettei tarvitse säikähtää, että joko se synnyttää kun mitään ei kuulu!;)
-frog2 ja rv35+3
Hyvää uutta vuotta kaikille. Vinkkinä, jos joku vielä meinaa hankkia kaksostenrattaita, niin ainakin Petikon liikkeistä löytyi ihan hyviä alennuksia. Itse hankin rattaat käytettynä loppuvuodesta ja nyt olisin saanut halvemmalla uudet! Ovh oli 499 ja nyt hinta 299e.
Sairaalakassien sisällöstä oli puhetta aikaisemmin. Mulle tuli siitä hauskasti mieleen kuinka viimeksi olin juuri ennen synnyttämään lähtöä tehnyt herkullisen suklaakakun oikein suklaalla kuorrutettuna. Sairaalaan lähtiessä sitten miehen kanssa mietittiin, että ei sitä kannata kotiinkaan jättää ja niin veimme kakun mukanamme synnytysosastolle. Tarjottiin sitten vauvan synnyttyä kakkua kaikille muillekin perheille ja henkilökunnalle ;)
Meillä esikoinen on vasta 1v 10kk, joten ei vielä kovin ymmärrä vauvan tulosta. Masua käy kyllä välillä silittelemässä ja peittelemässä masuvauvaa nukkumaan, mutta on varmaan yllätys kun vauva tosiaan tulee kotiin. Ukki on tulossa esikoista hoitamaan synnytyksen ajaksi. Ajattelin, että voisi olla hyvä idea jos " vauva toisi" esikoiselle jonkun lahjan kotiutuessaan. Ehkä se auttaisi totuttautumisessa - tai sitten ei.
Synnytystä tulee mietittyä nyt jo päivittäin. Tuolla synnytys-keskustelupuolella oli jotain juttua homeopatiasta synnytyksessä ja hieman alkoi jopa kiinnostamaan. Ei siitä kai haittaakaan olisi. Toisaalta en yleensä usko moisiin hoitoihin ja voihan se vaikutus olla ihan henkisellä tasolla. Viimeksi sain yliaikaiskontrollissa mukaani homeopaattisia lääkkeitä käynnistystä varten. Illalla niitä sitten otin muistaakseni tunnin välein ja synnytys alkoi seuraavana yönä. Viikkoja tosin oli jo 42 tasan, joten hyvin todennäköisesti supparit olisivat alkaneet joka tapauksessa.
Nyt tulikin jo pitkästi juttua.
Tuiskuliina ja Kusti rv32+3
..niin mekin aloitettiin uusi, terveellinen vuosi taas kerran ; ) lähdettiin esikoisen kanssa uimaan jo 9 aamulla, tuli päivän liikunnat suoritettua! ja nyt kaikki herkut saa jäädä, ainakin 2 vkoa täytyy olla totaalisessa karkkilakossa. koko joulu on tullut herkuteltua joka päivä. on se kumma, miten ei saa itseään niskasta kiinni, vaikka tietää, kuinka paljon helpompi on sitten synnytyksenkin jälkeen olla, kun ei ole kauheeta määrää ylikiloja. no, se tästä aiheesta!
olisin kysynyt noista rintapumpuista vähän galluppia, mitä olette käyttäneet ja todenneet hyviksi? kun esikoisen kanssa en hankkinut sitä valmiiksi ja sitten tietenkin tarvitsin sitä yhtäkkiä. kaupasta löytyi vain toi Ainun käsikäyttöinen, mikä on ihan hirveä! yli puol tuntia kun yrittää pumpata, saa jotain aikaiseksi. onko sähkökäyttöiset hyviä?
tänään tuli sitten 34 vkoa täyteen, sen kyllä huomaa jo vauvan koossa. tunsin yksi ilta ihan selkeesti, missä herran jalat olivat, kun on siis pää alaspäin ; )
... en mäkään huomannut ensin tätä pinoa ; )
Sain vihdoin itseäni niskasta kiinni ja pestyä koneellisen vauvan pyykkiä, niitä kaikkein pienempiä eli 50-60cm. Muut saa vielä odottaa... Nyt sitten aamulla jopa silitin ne (inhoan yli kaiken silittämistä) ja laitoin hoitopöydän laatikoihin. Laitettiin hoitopöytä tänne ns. tietokonehuoneeseen, kun meillä on makkarit yläkerrassa ja ajateltiin, ettei sitä juuri sitten tulisi käytettyä, jos pitäisi aina kiivetä rappuset yläkertaan.
Vauvan ensisängyksi tulee taas pieni rottinkinen sänky, mikä on kiertänyt lähes kaikki sukumme lapset. Minäkin olen siinä siis nukkunut. Se on vaan tällä hetkellä Helsingin suunnassa...toivottavasti ehdin saamaan sen ajoissa. Musta pinnasänky vaan on niin valtavan suuri pienokaiselle!
Eli pikkuhiljaa saan minäkin vihdoin vauvalle valmista...
Jotakin piti kommentoidakin, mutta en taasen yhtään muista... Sähkökäyttöisiä rintapumppuja saa lainata ainakin meillä neuvolasta. Esikoisen ollessa pieni, vuokrasin sellaisen jostakin vauvantarvikeliikkeestä, en muista enää nimeä, Turussa Eerikinkadulla, lähellä Juliaa.
Kiva kuulla, että frog on vielä kasassa! Ja tosiaan, missä mahtaa olla viherrys?
Ai niin, nyt muistan, joku oli nähnyt viime yönä unta syntyneestä vauvastaan? Minä taasen näin unta lapsiveden menosta. Muahan on käsketty soittamaan ambulanssi, jos niin oikeesti pääsee käymään, mutta unessa kävelin edestakaisin kämppää ja kokosin sairaalakassia valmiiksi ja laitoin vauvan kotiintulo vaatteet miehelle esille... :) Viimeksi synnyttämään lähtiessäni toimin lähes noin! Meinasin vielä ruveta sheivaamaan alapäätäni, mutta mies sai mut onneksi lähtemään sairaalaan :)
Tulipas taas sepusteltua...huomenna neuvolakuulumisia! Niin ja tervetuloa nauhaan uudet helmet!
Pessi80 rv32+3
Tervetuloa munkin puolesta uusille helmille =)
Uusi vuosi meni ihan kahrestaan ukon kanssa¿katottiin raketteja sängystä käsin :)
Meillä tulee vauvan ensisängyksi sellainen riippukeinusänky¿sen saa kätevästi sitten mukaan reissuunkin. Pinnasänky odottaa kans, jotta pienokainen ensin kasvaa vähän ja se on pikkuisen omassa huoneessa, enkä raaskisi toista heti laittaa eri huoneeseen.
Mulla on sellainen ainun sähkökäyttöinen rintapumppu ja jos jollain sellaisesta kokemusta, niin kiinnostaa vaan että onko ihan toivoton tapaus =)
Täällä kans vauva on kovin aktiivinen, vaikka luulisi ettei enää tilaa ole kovinkaan paljon¿mutta ihanasti esittelee ¿tassujaan¿ ja tykkää tai ainakin antaa niitä kutitella =) tosin potkut varsinkin kylkiluihin ovat joskus aika tukalia.
Frogi olit nähnyt unta pienokaisesta¿huih mä en ole vielä mitään synnytykseen liittyvää nähnyt. Ikävä lääkäri oli tosiaan ollut siellä tarkastuksessa =(
Missä vaiheessa nuo vauvat mahtaa kiinnittyä, voiko mennä sinne ihan viimeisille päivillekin? Onhan se niin yksilöllistä¿.mutta tämä kaveri ei ainakaan vaikuta vielä tuonne ales kiinnittyneen.
Oikein ihanaa uuden vuoden alkua helmiksille¿.tästä se lähtee, kohta aletaan jakaantua =))
Mykis ja hippis 35+3
Hei vaan taas kaikille ja tervetuloa vielä uudetkin mukaan!
Meillä oli viime viikolla neuvola ja äitipoli. Neuvolassa oli kaikki ok ja saatiin neuvolan oma synnytysvalmennus aikataulu eli kahden viikon sisällä meillä on tutustuminen synnytysosatoon ja sitten tulee ne " teoreettiset" osuudet. ;-)
Äitipolilla ultrassa oli kaikki hyvin, mutta ei meinannu hoitaja saada napanuorasta virtauksia koska masukki piti jalat ja kädet hyvin edessä. No, saatiin kuintenkin. Ktg:ssä oli " lähes täydellinen" käyrä joten se meni hyvin. Pienelle vaan iski ankara hikka kesken käyrän piirtämisen... :-D Ensimmäistä kertaa tunsin kunnolla miltä se hikka tuntuu! Painoarvio oli 1,8 kg ja kuulemma siro vauva.
Alustava sisätutkimus tehtiin ja on kuulemma hyvin tilaa tulla vaikka vähän isompikin vauveli ulos.
Seuraava äitipoli on viikolla 37 ja siellä sitten vähän tarkemmin käydään sitä synnytystapaa läpi ja katsotaan paljon 3 viikkoa on tuonut painoa lisää vauvalle?!
Kohdunkaula oli edelleen pehmeä, mutta kiinni. Lyhentynyt sentillä eli nyt 2cm.
Se mikä " järkytti" oli lääkärin sanomana, että sitten seuraavalla kerralla jos on vauva tullakseen niin saa tulla... Mitä?! Ei nyt vielä... Siitäki on vielä kolme viikkoa laskettuuun! :-o
Se jäi hieman askarruttamaan, mutta se ei oo ainut asia mikä askarruttaa näin ensikertalaista.
Noista vauva-unista niin niitä mää oon nähny jo aikalailla. Viimeksi olin synnyttämässä ja " appi-vanhemmat" oli tulossa katsomaan sairaalaan niin sanoin vaan, että kaikki meni niin hyvin, että oon jo kotona vauvan kanssa! ;-)
Ja mulle ei edes neuvottu imetystä, mutta hyvin se siinä unessa meni!
Mulla on kaikki vielä järjestämättä paikoilleen, mutta onneks vauvan vaatteita ei oo enää pesemättä kuin muutamat. Ylihuomenna mulla alkaa virallisesti äitiysloma, mutta koska nyt oon työttömänä niin eihän tässä muutakuin aikaa, joten eiköhän nekin järjestelyt tässä viikon kahden sisällä oo jo tehtynä! ;-)
Ja vauvakassin kasausta oon minäkin jo miettiny, että mitäpä sinne pitää ottaa mukaan, mutta tuossa seinän takana onneks asuu ystävä jolla kaksi lasta joten aion kysyä häneltä vinkkejä! Nyt joutuu lähteä kauppaan maitoa hakemaan. Ja anteeksi pitkä kirjoitus!
Hauskaa alkanutta vuotta kaikille helmiksille!
maria_a + masukki 34+4
...vielä!
Mää kans kävin kelalla viime viikolla ja kuulemma kaikki joille alkaa äitiys-/vanhempainrahakausi nyt alkuvuodesta joutuvat odottamaan päätöksiä, koska TEL-maksujen tiedot jäkittävät jossain. Ja mää joudun vielä toimittamaan erikseen tältä työttömyysajalta tiedot heti, kun vain saan ne. Laskevat kuulemma kummlla tulee parempi raha, harjoittelu-ajan rahalla vai liiton rahalla.
No, se oli kyllä positiivinen tieto se.
maria_a + masukki 34+4
Olen jo aikaisemmin ilmoittautunut helmenkantajiin, mutta olen lähinnä vain taustaillut. Muutin keväällä Hollantiin pysyvästi ja samalla aloin odottaa ensimmäistä lasta, joten koko elämä on muuttunut täysin.
Odotusaika on mennyt itsellä hyvin tähän asti. Pientä vuotoa oli alussa ja sai pelätä keskenmenoa. Nyt sitten on alkanut tuo synnytys jännittämään toden teolla, että onko kaikki vauvalla hyvin ja saammeko terveen vauvan.
Joulun alla meidät siirrettiin paikallisen neuvolan alta sairaalan valvottavaksi, koska vauva on viikkoihin nähden liian pieni. Noin kolme viikkoa jäljessä ja viimeksi kun oli ultra niin painoa oli vasta 1400 g. Masunikin on kaikkien hoitajien mielestä pieni ja kiinteä. Eli en todellakaan näytä siltä että laskettuun aikaan on vain muutama viikko. Talvitakki päällä musta ei huomaa ollenkaan että olen raskaana. No koko raskausajan olen saanut kuulla kommettaja onpa sulla pieni maha.
Ensi ma on sairaalassa taas ultra ja kontrolli niin nähdään onko kasvua tullut. Hirvittää vaan kun olen lueskellut että tällaisia pienikokoisia on sitten käynnistelty ennen aikojaan, jos ei kasvua tapahdu, että joko sitä joutuu synnyttämään ensi viikolla.
No suvusta löytyy pienikokoisia vauvoja, joista on kehittynyt kunnon aikuisia. Mieheni syntyi 1kk lasketun ajan jälkeen ja painoi vain 2 kg. Anoppi tosin totesi ettei se ihan tervettä ole että noin käy. Vauva oli alkanut kutistumaan joutuessaan olemaan vatsassa liian kauan.
No tuli kirjoittettua oma napaista tekstiä.
Ihan on jännä jännitellä muitten mukana koska ensimäinen helmi syntyy. Toivottavasti vauvat pysyy mukana vielä kauan..
jjae + Merimiina 34+1
Ensimmäiseksi, vielä niin kauan kun muistan:
TERVETULOA UUDET HELMET!!
Joukkoomme kaikenkirjavaan sopii aina uudet mukaan!
Kävin eilen illalla jo pikaisesti ilmoittautumassa, mutta jos nyt tarkemmin noita kuulumisia neuvolasta ja muutenkin!
Eli:
Painoa nyt kertynyt yhteensä 16 kiloa, painon muutos + 758g/viikko
(HUH... ei sentään enempää, vaikka joulu ja kaikki välissä...)
RR 112/73 , eli hyvin pysynyt samoissa koko raskauden.
Pissa puhdas.
Ultralla tehty painoarvio rv 31+2 (viime perjantaina siis olin näytillä)
oli tasan kaksi kiloa. Lääkärikin kehaisi hyvän kokoiseksi, ja varovaisesti arvioi,että jos täysiaikaiseksi menee, niin olisi yli neljäkiloinen. Tuohan tietenkin on vain arvailua, kun kovasti se pienten kehitys on tapauskohtaista viimeisillä viikoilla!
Pieni on jo raivotarjonnasssa, ja aika alhaalla, mutta ei vielä kiinnittyneenä, onneksi niin.
Niin ja nyt vihdoinkin lääkäri uskalsi sanoa, että tytöltä näyttäisi meidän pikkuinen, joten vaaleanpunaista pyörii pesukoneessa tälläkin hetkellä. =) Itsehän olen ollut aikaslailla tyttö-tuntemuksissa alusta asti.
Vuosi vaihtui täälläkin yksinäisissä merkeissä, siippa kun joutui yöksi töihin, ja vajaa kolmevuotias on nukkunut koko yön rauhallisesti, ei siis naapureiden paukuttelut neitiä haitanneet! Minä katselin vuoden vaihteessa olkkarin ikkunasta muiden juhlintaa, ja supistelin. Karua!
Supistelin melkein kaksi tuntia viiden minuutin välein ja aika kipeestikin vielä, mutta maltoin olla soittamatta siippaa kotiin, ja onneksi supparitkin sitten hiipuivat suihkun myötä yöllä kahden aikaan. Täytyy kyllä myöntää, että kyllä mielessä jo kävi, että tuleekohan vielä lähtö yön aikana, onneksi ei kuitenkaan.
Eiköhän siinä ollut tarpeeksi omanapaisuutta yhdelle päivälle, nyt
yleisempää löpinää, eli:
Frog: Ainakin tuntomerkit viittaisi Eelis Hagmaniin, tuo tapio (jonka sukunimeä en muista vieläkään) on nimittäin kalju. Ja tämä Hagman on kyllä vielä törkeämpi tapaus kuin tuo toinen. Kun prenalla olin silloin rv 23+ jotain, niin juttelin erään nuoren kätilön kanssa kyseisestä miehestä, ja hänkin sanoi, että en ainut ole joka on lääkäristä reklamaation tehnyt. Hän on oikein tunnettu siitä kovakouraisuudestaan... Alhainen saasta siis...
Ja rintapumppu galluppiin: minulla on kaapin perällä ainun käsikäyttöinen pumppu myöskin, jonka esikoisen aikana varmuuden vuoksi hommasin, tosin sitä ei kovin paljoa tullut käytettyä, niihin muutamaan kertaan mitä sitä käytin, niin oli ihan ok...
Nyt on taas tekstiä jo liikaakin, palailen taas!
T: Helmiina rv 32+
Niin on sitten vuosi 2006 jo historiaa (olihan historiallista ainakin helmien " kyytiin hyppäys" ;). Onhan kaikki helmet vielä kyydissä??
Meillä ei muksut oikein tykänneet ilotulituksesta. Tai no, alkuillasta esikoinen vielä ihan katseli isompien paukuttelua, mutta kuopus oli kauhusta kankea! Raukka oli todella peloissaan, vaikka ihan kotipihalla vaan olimme (halusi rattaisiin heti, eikä sieltäkään uskaltanut katsella). Ja minustakin se pauke oli jotain ihan järkyttävää! Ei aiempina vuosina ole kyllä niin hirvittäviä jysäyksiä paukuista tullut. Onneksi se on nyt ohi.
Meillä oli siis vuoden vaihtuessa vieraita, ja he toivat myös naposteltavaa, mutta koska meillä oltiin, niin pitihän meidänkin hiukan tarjoiluun panostaa, ja nyt onkin sitten jääkaappi niin täys tavaraa, että kyllä pian napa repeää kun pitää päiväyksien mukaan syödä ruokia pois.
Eipä nyt kummempaa, jääkaappi taas kutsuu. Keskiviikon neuvolaa odotan innolla - toivottavasti ei sitä sokeria nyt sit virtsassa enää näy (viimeks näkyi hiukan, mut oli aamupalastakin vaan pieni hetki..).
Kertokaapa nyt muutkin hiukan kuulumisia - edes sen verran, että tiedämme helmien vielä olevan kyydissä! =)
Minni & [color=teal]Mulperi [/color]33 (tasan!)