Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva 6,5kk nukkuu 4-5 päiväunet, koska ei malta nukkua pitkään.

01.01.2007 |

Onko muilla samanlaisia kokemuksia tästä ikäkaudesta? Neiti nukkuu koko yön, 19-07 välisen ajan. Päivällä jaksaa valvoa 1-1,5 tuntia ja sitten rupeaa kitisemään väsymystään. Nukkuu noin puoli tuntia kerrallaan. Edes ulkona ei nuku tuntia pidempään. Jossain vaiheessa nukkui aina ulkona 2-3 tuntia.

Päivärytmi onkin mennyt ihan sekaisin. Tuntuu, että neiti pitäisi olla laittamassa koko ajan nukkumaan. Jos yrittää pitää väkisin hereillä, niin on kauhea kiukku päällä.

Kuuluuks tää nyt vaan 6kk ikään kun liikkeelle lähtö on ajankohtainen?

Tytteli-83

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä 5,5 kk ikäisenä...nukkui hyvin aina yönsä,mutta päivällä ei kuiteskaan jaksanu valvoa. tuntui että se oli just se tunti-kaks hereillä ja sit alkoi silmien hierominen ja väsymys paistoi läpi. nukkui n.15-30min pätkiä monta kertaa päivässä..ja annoin nukkua,koska se ei haitannut yö unia yhtään. sitä kesti meil pari viikkoa ja sit alko hiukan pitenee hereillä olo..nyt kohta 7 kk ja nukkuu kahdet pitemmät unet päivässä,joskus ottaa viel niitä vartin torkkuja esim.autossa... ehkei meilläkään malttanut nukkua ku oli alkanut liikkumaan tosi paljon!?!

Vierailija
2/3 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varmasti tuo liikkeellelähtö on yksi tekijä että ei malta enää nukkua ja unissaankin harjoitellaan liikkeitä.

Tosi hienosti nukkuu 12h yöunia ja ehkä tarvittavan unen määräkin alkaa pikkuhiljaa vähetä. Meillä on päiväunia kahdella lapsella pidennetty niin että nukkuvat aina ulkona. Vaunuihin topattuna ei kädet ja jalat pääse niin heilumaan ja häiritsemään unta. Juuri ennen heräämistä lähden tekemään pienen lenkin vaunuilla ja vauva on nukahtanut uudestaan, mutta se on ollut tarkkaa tehdä ennen kuin vauva tosiaan on ihan täysin hereillä. Meillä herääminen tuli 40 min unien jälkeen.

Myös kapalointia on käytetty jopa 8kk ikään asti rauhoittamaan unia. Myöhemmin käytettiin myös unipussia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette tietty jo kokeilleet kaikkea mikä pidentäisi yöunia mutta " tyrkytän" neuvoja silti.

Kumpikin poikani on ajoittain tehnyt samaa; olen laittanut vaunuihin päiväunille ja puolen tunnin kuluttua on herännyt. Ja kun olen ajatellut että 30min ei riitä uniksi vauvalle niin olen nukuttanut uudelleen; heijannut vaunuja kunnes nukahtaa (yleensä max 5min). Jos tämä ei ole tehonnut niin olen tuonut sisälle ja syöttänyt (vaikka edellisestä maitohörpystä olisi vain se 30min) riisumatta toppa-asuakaan. Sitten jos syö niin takaisin vaunuihin ja johan uni maistuu. Joudun tätä tekemään edelleen noin kerran viikossa.

Poika jaksaa olla hereillä aamusta yli 2h, päikkäreiden välissä sama aika ja ennen yöunia 3h.