Mikä on sopiva siivoustaso? Peukutetaan.
Esitetään väittämiä riittävästä siivoustasosta. Miten tulee siivota? Kuinka usein? Muut sitten peukuttavat ylös, jos ok, alas jos ei. Voi myös perustella.
Eiköhän tämä asia pitäisi saada nyt selväksi, että mikä yleisellä tasolla on riittävää siivousta.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös niille "luoville" lapsille voi asettaa rajoja. Ei ole niin vaikeaa.
Jaa, minulle se, että lapseni saa toteuttaa itseään on tärkeämpää kuin se, että kämppä on aina vimpan päälle. Kukin tyylillään tietysti.
Minusta aika julmaa syyttää lasta koko kodin kaaoksesta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut tässä nyt 2,5 v enkä ole pessyt kylpyhuoneen kaakeleita kertaakaan.
Hyh hyh, pitää pestä kerran kuukaudessa ja lattiakaivo. Lika pinttyy laattoihin ja niitä ei niin vaan saa pois. Koneellista pesua voi kokeilla.
Kaikilla ei ole pitkiä hiuksia ja kaljuuntumista.
Ei mullakaan ole mutta mulla on 29v. kokemus siivousalalta ja laitoshuoltajan ammattitutkinto. 🤪
- keittiön tasot pyyhitään aina ruokailun jälkeen, eli leivänmurut jne heti pois
- likaiset astiat vähintään lavuaariin, tasoille niitä ei jätetä
- imurointi 2-3x viikossa
- vessan lavuaarin pyyhin päivittäin puhtaaksi
- eteisen tasojen siistiminen päivittäin
Vierailija kirjoitti:
- keittiön tasot pyyhitään aina ruokailun jälkeen, eli leivänmurut jne heti pois
- likaiset astiat vähintään lavuaariin, tasoille niitä ei jätetä
- imurointi 2-3x viikossa
- vessan lavuaarin pyyhin päivittäin puhtaaksi
- eteisen tasojen siistiminen päivittäin
Likaisia astioita ei koskaan lavuaariin limoittumaan ja häiritsemään. Koneeseen tai tiskipöydälle.
Keittiön tasoilla ei säilytetä tavaraa. Maksimissaan kahvin- ja vedenkeitin saa olla pöydällä, kaiken muun paikka on laatikoissa ja kaapeissa.
Arvosteletteko te kylässä paikan siisteyttä vai kutsutaanko teitä enää kylään? Jos arvostelette, älkää tulko meille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös niille "luoville" lapsille voi asettaa rajoja. Ei ole niin vaikeaa.
Jaa, minulle se, että lapseni saa toteuttaa itseään on tärkeämpää kuin se, että kämppä on aina vimpan päälle. Kukin tyylillään tietysti.
Minusta aika julmaa syyttää lasta koko kodin kaaoksesta..
Sattuu olemaan niin, että lapsi on ainoa, jolla on hommia kesken ja annan olla. Kesän ajan keittiön pöydällä oli kuivumassa kasveja sekä hamstereille, että askartelutarkoituksiin. Olohuoneessa olevalla pyöreällä pöydällä fimomassa-askartelut, oman huoneensa koulupöydällä oli koruaskartelut ja välillä maalausteline jossakin nurkassa. Muuten meillä on siistiä, ei kaaosta. Astiat koneessa ja pyykit pestyinä ,sekä lakanat vaihdettuna.Vessan siivoan kerran viikkoon, samoin kylppärin.
Lapsi on jo teini.
Vierailija kirjoitti:
Arvosteletteko te kylässä paikan siisteyttä vai kutsutaanko teitä enää kylään? Jos arvostelette, älkää tulko meille!
Arvostelen sen verran, että jos siisteystaso epäilyttää, niin en syö mitään tarjottavia. Yhden tutun luona lapsensa tuli wcstä pesemättä käsiään ja suoraan karkkikulholle kahmimaan.. Kodin siisteys on suoraan verrannollinen asukkaiden hygieniaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskit tiskataan joka päivä
Astianpesukone laitetaan päälle, kun se on täynnä.
Kaikilla ei ole astianpesukonetta, silloin tiskit on tiskattava käsin.
Otan osaa köyhään elämääsi.
Elämäni ei ole köyhää, käyn töissä ja en juurikaan laita ruokaa kotona, joten tiskaan ne vähät astiat mieluummin käsin.
Kuinka usein siivoatte kylppärin? Pesette seinät ja niin edelleen? Mä ehkä kerran vuodessa. Onhan kylppäri sitten sen näköinenkin, en vain jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin hyllyt astianpesukoneen tilalle. Asun yksin ja olen paljon poissa kotoa joten mihin hittoon tarvitsen konetta? T. Ihan hyväpalkkainen asiantuntija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin hyllyt astianpesukoneen tilalle. Asun yksin ja olen paljon poissa kotoa joten mihin hittoon tarvitsen konetta? T. Ihan hyväpalkkainen asiantuntija
Astioiden pesuun ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kahden tunnin sääntö. Kämpän pitää olla sellaisessa kuosissa, että sen saa siivottua edustuskuntoon kahdessa tunnissa. Näin kaaos pysyy hallinnassa jotenkin, mutta ei synny stressiä siitä, että kaiken täytyy olla koko ajan viimeisen päälle. Ja kun siivousinspiraatio iskee, niin urakka ei tunnu ylitsepääsemättömältä.
Kuulostaa todella sotkuiselta, jos kaksi tuntia menee kuntoon saamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen eri, mutta miten perustelet, että sinkkutaloudessa astianpesukone on niin luksus, että se olisi pakko olla?
En kauheasti kokkaile ja käsin tiskaa nopeasti nekin vähät mitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostelen sen verran, että jos siisteystaso epäilyttää, niin en syö mitään tarjottavia. Yhden tutun luona lapsensa tuli wcstä pesemättä käsiään ja suoraan karkkikulholle kahmimaan.. Kodin siisteys on suoraan verrannollinen asukkaiden hygieniaan.
Ei ole. Meiltä löytyy esim. murusia ja tiskiä pöydältä, mutta pesen kädet monta kertaa päivässä. Tuttavani huuholli on aina siisti, mutta alkoi laittaa salaattia niistämisen jälkeen ilman käsien pesua -yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kahden tunnin sääntö. Kämpän pitää olla sellaisessa kuosissa, että sen saa siivottua edustuskuntoon kahdessa tunnissa. Näin kaaos pysyy hallinnassa jotenkin, mutta ei synny stressiä siitä, että kaiken täytyy olla koko ajan viimeisen päälle. Ja kun siivousinspiraatio iskee, niin urakka ei tunnu ylitsepääsemättömältä.
Kuulostaa todella sotkuiselta, jos kaksi tuntia menee kuntoon saamiseen.
Ihan sama. Se riittää minulle.
Kaikille tavaroille on paikka eikä epämääräisiä pinoja, nyssyköitä ja romukasoja kerrytetä.