Mikä on sopiva siivoustaso? Peukutetaan.
Esitetään väittämiä riittävästä siivoustasosta. Miten tulee siivota? Kuinka usein? Muut sitten peukuttavat ylös, jos ok, alas jos ei. Voi myös perustella.
Eiköhän tämä asia pitäisi saada nyt selväksi, että mikä yleisellä tasolla on riittävää siivousta.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Wc siivotaan kerran viikossa. Siivoukseen kuuluu lavuaarin ja pytyn, sekä lattian peseminen+ovien ja peilien pyyhintä.
Lattialle riittää kosteapyyhintä. Peseminen kerran kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Lakanat vaihdetaan kahden viikon välein
Terv. Vanhapiika joka nukkuu paksussa nutussa ja villasukissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskit tiskataan joka päivä
Astianpesukone laitetaan päälle, kun se on täynnä.
Kaikilla ei ole astianpesukonetta, silloin tiskit on tiskattava käsin.
Otan osaa köyhään elämääsi.
Mielummin rahallisesti köyhä kun henkisesti köyhä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakanat vaihdetaan kahden viikon välein
Terv. Vanhapiika joka nukkuu paksussa nutussa ja villasukissa
Ja sängyn leveys 50 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskit tiskataan joka päivä
Astianpesukone laitetaan päälle, kun se on täynnä.
Kaikilla ei ole astianpesukonetta, silloin tiskit on tiskattava käsin.
Otan osaa köyhään elämääsi.
Otan osaa huomionkipeytesi johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut tässä nyt 2,5 v enkä ole pessyt kylpyhuoneen kaakeleita kertaakaan.
Hyh hyh, pitää pestä kerran kuukaudessa ja lattiakaivo. Lika pinttyy laattoihin ja niitä ei niin vaan saa pois. Koneellista pesua voi kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
En edes kehtaa sanoa miten pitkä aika minulla tuosta on.
Mulla on kahden tunnin sääntö. Kämpän pitää olla sellaisessa kuosissa, että sen saa siivottua edustuskuntoon kahdessa tunnissa. Näin kaaos pysyy hallinnassa jotenkin, mutta ei synny stressiä siitä, että kaiken täytyy olla koko ajan viimeisen päälle. Ja kun siivousinspiraatio iskee, niin urakka ei tunnu ylitsepääsemättömältä.
Vierailija kirjoitti:
Jarruraidat pestään välittömästi pöntöstä pois toimituksen jälkeen. Oikeasti, surullista että tästäkin joutuu muistuttamaan.
Olet saanut 6 alapeukkua kuudelta törkyiseltä ihmiseltä 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyh hyh, pitää pestä kerran kuukaudessa ja lattiakaivo. Lika pinttyy laattoihin ja niitä ei niin vaan saa pois. Koneellista pesua voi kokeilla.
Kaikilla ei ole pitkiä hiuksia ja kaljuuntumista.
Kerran viikossa suoritetaan perusteellinen viikkosiivous, joka sisältää pöytien pyyhkimisen, lattioiden imuroinnin ja pyyhkimisen sekä kylpyhuoneen perusteellisen pesun (amme/suihku, allas, pönttö).
Lakanat vaihdetaan kahden viikon välein, ja kesällä vaihtoväli voi olla tiheämpi johtuen lisääntyneestä hikoilusta.
Pyykki pestään tarpeen mukaan täysiä koneellisia, mikä taas riippuu perheen koosta.
Päivittäisiin rutiineihin kuuluu työtasojen pintojen ja altaiden päivittäinen pyyhkäisy, keittiön lakaisu, tiskien pesu ja tavaroiden järjestäminen paikoilleen.
Roskat viedään ulos, kun roskis on täynnä, tai heti, jos roskissa on jotain erityisen haisevaa.
Tahroja tai läikkiä pyritään poistamaan heti niiden ilmetessä.
Vierailija kirjoitti:
Se selittyy, ettet käytä sitä suihkua tai sitten siellä on jo punahometta näkyvillä. Onko kalkkia kertynyt?
Ikkunat pestään vähintään kerran vuodessa.
Tykkään elää sekasotkussa ja liassa kuin laiska ja kömpelö sikapossu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siivoa kaappeja käytännössä ikinä. Juu, ei riitä edes itselleni, mutta se tuntuu niin työläältä. Keittiön kaappeja siivoan, mutta muut kaapit on kaaoksessa.
Kaapit järjestetään niin että ne ei sotkeennu.
Miten, kun tavaraa tuntuu tulevan koko ajan lisää. Meitä on täällä muitakin kuin minä ja heidän tavaroitaan. Johonkin ne on sullottava, eikä kaikelle ole asianmukaisia tiloja.
Ei sitä tavaraa vaan tule, joku ne sinne talouteen kuljettaa. Jos uudelle tavaralle ei ole paikkaa, niin hävitetään jotain vanhaa alta pois. Paras tapa on tietysti olla haalimatta kaikkea mahdollista sälää jatkuvasti, mutta se tuntuu olevan monelle ylitsepääsemättömän vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siivoa kaappeja käytännössä ikinä. Juu, ei riitä edes itselleni, mutta se tuntuu niin työläältä. Keittiön kaappeja siivoan, mutta muut kaapit on kaaoksessa.
Miten, kun tavaraa tuntuu tulevan koko ajan lisää. Meitä on täällä muitakin kuin minä ja heidän tavaroitaan. Johonkin ne on sullottava, eikä kaikelle ole asianmukaisia tiloja.
Ei sitä tavaraa vaan tule, joku ne sinne talouteen kuljettaa. Jos uudelle tavaralle ei ole paikkaa, niin hävitetään jotain vanhaa alta pois. Paras tapa on tietysti olla haalimatta kaikkea mahdollista sälää jatkuvasti, mutta se tuntuu olevan monelle ylitsepääsemättömän vaikeaa.
Mulle on, kun käsitöitä, askartelua ja tuunausta harrastava lapsi kantaa koko ajan vaatteita, askarteluvälineitä, tuunattavaa, kankaita ja niin edelleen kotiin. Mihinkään kaappiin ei esimerkiksi sovi tapettikansiot, joita on kymmenen. Vaatetta tulee koko ajan ja asunnossa on keskeneräisiä projekteja siellä täällä. Pensseleitä on kuivumassa aina jonkin altaan äärellä. Oon sitten vain ajatellut niin, että ehkä tämä on kuitenkin parempi, kuin se, että lapsi duunailisi vaikka huumeita. Meillä asuu luovia ihmisiä ja se myös näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tavaraa vaan tule, joku ne sinne talouteen kuljettaa. Jos uudelle tavaralle ei ole paikkaa, niin hävitetään jotain vanhaa alta pois. Paras tapa on tietysti olla haalimatta kaikkea mahdollista
Mulle on, kun käsitöitä, askartelua ja tuunausta harrastava lapsi kantaa koko ajan vaatteita, askarteluvälineitä, tuunattavaa, kankaita ja niin edelleen kotiin. Mihinkään kaappiin ei esimerkiksi sovi tapettikansiot, joita on kymmenen. Vaatetta tulee koko ajan ja asunnossa on keskeneräisiä projekteja siellä täällä. Pensseleitä on kuivumassa aina jonkin altaan äärellä. Oon sitten vain ajatellut niin, että ehkä tämä on kuitenkin parempi, kuin se, että lapsi duunailisi vaikka huumeita. Meillä asuu luovia ihmisiä ja se myös näkyy.
Ainoastaan yksi luova projekti ja siihen liittyvät välineet kerrallaan esille. Sitten kun se on saatu loppuun aloitetaan seuraava projekti. T. Toinen luova perhe
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tavaraa vaan tule, joku ne sinne talouteen kuljettaa. Jos uudelle tavaralle ei ole paikkaa, niin hävitetään jotain vanhaa alta pois. Paras tapa on tietysti olla haalimatta kaikkea mahdollista
Ei onnistu meillä yksi projekti kerrallaan. Tyttärellä on monta hommaa kesken ja voin ymmärtää sen. Minullakin on, koska ei voi tietää, mikä minäkin hetkenä kiinnostaa. Omat hommani eivät ole vain niin tilaa vieviä. Säännöt tappavat luovuuden.
Myös niille "luoville" lapsille voi asettaa rajoja. Ei ole niin vaikeaa.
Sotkuista saa olla, muttei likaista.