Mikä on sopiva siivoustaso? Peukutetaan.
Esitetään väittämiä riittävästä siivoustasosta. Miten tulee siivota? Kuinka usein? Muut sitten peukuttavat ylös, jos ok, alas jos ei. Voi myös perustella.
Eiköhän tämä asia pitäisi saada nyt selväksi, että mikä yleisellä tasolla on riittävää siivousta.
Kommentit (58)
Lakanat pestään ja vaihdetaan kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Wc siivotaan kerran viikossa. Siivoukseen kuuluu lavuaarin ja pytyn, sekä lattian peseminen+ovien ja peilien pyyhintä.
Itse pesen useammin.
Vierailija kirjoitti:
Tiskit tiskataan joka päivä
Astianpesukone laitetaan päälle, kun se on täynnä.
Itse teen ylläpitosiivousta päivittäin esim joka ilta keittiö on siisti, kaikki tasot pyyhitty. Wc:n ylläpitosiivousta eli sotkut pois heti. En kerää tasoille tavaraa. Pölyt ja imurointi n viiden päivän välein ja samalla wc:n pyyhintä. Kerran vuodessa seinät ja ikkunat. Kaappeja siivoilee ympäri vuoden fiiliksen mukaan. Inhoan sotkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole astianpesukonetta, silloin tiskit on tiskattava käsin.
Aamupala-, välipala-, yms. tarvikkeet siivotaan heti pois pöydiltä ja omat sotkut, murut ja muut siivotaan ruokailun jälkeen.
Jarruraidat pestään välittömästi pöntöstä pois toimituksen jälkeen. Oikeasti, surullista että tästäkin joutuu muistuttamaan.
En siivoa kaappeja käytännössä ikinä. Juu, ei riitä edes itselleni, mutta se tuntuu niin työläältä. Keittiön kaappeja siivoan, mutta muut kaapit on kaaoksessa.
Vierailija kirjoitti:
En siivoa kaappeja käytännössä ikinä. Juu, ei riitä edes itselleni, mutta se tuntuu niin työläältä. Keittiön kaappeja siivoan, mutta muut kaapit on kaaoksessa.
Kaapit järjestetään niin että ne ei sotkeennu.
Jos jonkin siivoamiseen menee maks pari minuuttia, se kannattaa tehdä heti. Esim. jos huomaan tahran lattialla, siivoan sen saman tien enkä vasta seuraavan viikkosiivouksen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaapit järjestetään niin että ne ei sotkeennu.
Miten, kun tavaraa tuntuu tulevan koko ajan lisää. Meitä on täällä muitakin kuin minä ja heidän tavaroitaan. Johonkin ne on sullottava, eikä kaikelle ole asianmukaisia tiloja.
Siivoan silloin kun se on tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa köyhään elämääsi.
Olen asunut tässä nyt 2,5 v enkä ole pessyt kylpyhuoneen kaakeleita kertaakaan.
Lakanat vaihdetaan kahden viikon välein
Kaapeissa on ovet sen takia ettei niitä tarvitse siivota.
- Imurointi 1-2 viikon välein
- Wc-pytyn pesu n. kerran viikossa, mahdolliset jarruraidat tietenkin pestään heti
- Tavarat pidetään omilla paikoillaan eikä niin että tasoilla, sohvalla ja lattialla lojuu jatkuvasti suurta määrää sekalaista tavaraa ja vaatteita
- Keittiö on aina puhdas, jos tiskit pestään käsin ei tiskiä kerätä suurta vuorta
- Pölyjen pyyhkiminen ei ole supertarkkaa
- Lakanoiden vaihto 1-2 viikon välein (tyynyliinaa vähän useammin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa köyhään elämääsi.
Laitoitpa ylimielisen kommentin!
Olen eri, minun astiapesukoneeni hajosi vuosi sitten eikä ole varaa ostaa uuden. Hyvin pärjää myös ilman.
Wc siivotaan kerran viikossa. Siivoukseen kuuluu lavuaarin ja pytyn, sekä lattian peseminen+ovien ja peilien pyyhintä.