Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omasta huonosta rahatilanteesta ei kannata kertoa kaikille, etenkään omille vanhemmille

Vierailija
12.11.2023 |

Siksi jokaisella olisi tärkeää ja hyvä olla sellainen läheinen luottoystävä johon voi tukeutua ja jolle voi uskoutua, kertoo Yle: https://yle.fi/a/74-20054716

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei omille vanhemmille? Itse ainakin auttaisin, jos lapsella on huono rahatilanne. 

Veikkaisin että se aiheuttaa stressiä, huolta, murhetta ja niin edelleen.

Jokaisen oma asia miten kokee ympäristön. ei kaikkia pidä alkaa suojelemaan varsinkaan omia vanhempia jos ovat terveitä.

Vierailija
22/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei omille vanhemmille? Itse ainakin auttaisin, jos lapsella on huono rahatilanne. 

Kai ymmärrät että huono rahatilanne ei almuilla parane kun suomen hinnoilla köyhyysraja on 1500 euroa kuussa eli puuttuu tonneja kuussa tuooista elääkeseen normaalia elämää. Joka kuukausi. Työmarkkinatuki on 590 euroa netto.

Paras tapa auttaa on vaikka maksaa toisen vuokra säännöllisesti ja muut laskut. Esim. minulla menee tuista 56% vuokraan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistivanhemmille tuottaa suurta mielihyvää kun kerron huoliani etenkin työttömyyteni. Joka osaltaan johtuu siitä ettei vanhemmat juuri elämänohjeita antaneet. Kylmiltään maailmaan vaan, kyllä elämä opettaa.

elämäni vasta alkoi yli 30 vuotiaana kun katkaisin välit narsisti vanhempaani. Ei enää lahjontaa ja kiristystä.

Vierailija
24/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin että se aiheuttaa stressiä, huolta, murhetta ja niin edelleen.

Jännää. itselläni jännäisi kertoa vielä enemmän kavereille. Vanhempiaan ei voi valita mutta osa kavereista saattaa tahallisesti tai tahtomattaan sitten jättää oman onnensa nojaan. - Taloudellsien ahdingon pitkittyessä elämän piiri ja alueet vain erkanevat toisistaan...  Itse työttömänä maisterina katselen sivusta kun vanhat opiskelukaverit elävät hyvinkin keskiluokkaista ja hyvinvoivaa elämää... Kyllä siihen. että pysymme ja jatkamme kavereina tarvitaan jotain muutakin kuin vain se, että olemme joskus opiskelleet yhtäaikaa. Ei välttämättä samaa taloudellsita ase

Yrititkö provoilla vaikka oma tilanteeni on mikä on, niin pidän Suomea kuitenkin monin verroin parempana paikkana asua ja elää vähävaraisena kuin montaa muuta maata.

Vierailija
25/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti itkee mulle aina kun huono rahatilanne koko ajan. Omista valinnoista johtuva. 

Ja tietää että meilläkin on tiukkaa ja osa omaa syytä myös, osa sairastelua ja osa työpaikan konkurssia jne. 

Mutta meidän (lapsiperhe) tilanne on hänen mielestään vähemmän tärkeä kun hänen ja häntä pitää auttaa koko ajan. 

Mulla hajoaa pää ja p er se tähän. 

Vierailija
26/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa tuossa artikkelissa sanottiin, ettei vanhemmille kannata kertoa?

Vierailija
27/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä kuollut ja sanallakaan en ole kertonut äidilleni tai veljelleni että olen työtön ja kitkuttelen 800 eurolla kuussa. Ja siitä siis KAIKKI laskut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän