Miten se meni, mies tarvitsee seksiä kokeakseen itsensä rakastetuksi ja
olonsa hyväksi parisuhteessaan,
ja nainen tarvitsee mieheltä henkistä yhteyttä, huomiota, kiinnostusta mieheltä naisen ajatuksia ja vointia kohtaan, kokeakseen saman?
Allekirjoitatko?
Ja joo, toki oli nyt vedetty mutkat suoriksi ja yleistetty, poikkeuksia on paljonkin, mutta jos nyt yleistetään.
Kommentit (53)
Meillä mies ja nainen tarvitsee molempia. Ei ole parisuhdetta ilman fyysistä JA henkistä yhteyttä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä seksistä. Olisin ihan tyytyväinen parisuhteessa ilmankin. Hankala vaan löytää samanlaista naista.
Naisen seksihalut saa sammumaan menemällä naimisiin ja hankkimalla lapsen / useamman lapsen. Sen jälkeen saat olla rauhassa
Legendaarinen hääkakku, jota syömällä halut lopuu siihen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä seksistä. Olisin ihan tyytyväinen parisuhteessa ilmankin. Hankala vaan löytää samanlaista naista.
Naisen seksihalut saa sammumaan menemällä naimisiin ja hankkimalla lapsen / useamman lapsen. Sen jälkeen saat olla rauhassa
Minulla on seksihalut omaa miestä kohtaan menneet sen takia, ettei huolehdi omasta hyvinvoinnistaan ja terveydestään, suuttuu jos kehotan esim.menemään lääkäriin kauhean kuorsaamisen takia. Käyttäytyy myös ivallisesti minua kohtaan jos otan puheeksi nuo asiat. Painoa kertynyt ja verenpaine koholla. Olemme nukkuneet eri huoneissa jo vuosia tuon kuorsaamisen takia, ja olen hakenut jo läheisyyttä muualta (ei edennyt seksiin asti). Huomasin, että haluaisin edelleen seksiä, haluttomuuteni on johtunut miehen käytöksestä ja siitä ettei huolehdi itsestään. Olemme nykyisin vain äiti ja isä, emme mies ja vaimo. Lapset ovat jo teini-ikäisiä, synnytysten jälkeen minulla oli väsymyksen ja raudanpuutteen takia haluttomuutta, mutta se meni ohi.
Kyllä nainen tarvitsee ihan kaikkia noita, ja varsinkin kosketusta, hellyyttä ja seksiä, hyvää seksiä, huonolla ei kukaan tee mitään. Luuletko että miehet olisivat tyytyväisiä jos saavat seksiä joka ei tunnu miltään, ei tule orgasmia koskaan?
Minä olen harkinnut avioeroa nimenomaan seksin ja kosketuksen puutteen takia. Minä kaipaan sitä niin että se tuntuu fyysisenä kipuna ja kovana henkisenä ahdistuksena. Mieheni rakastaa minua mutta on monella tavalla sairas, eikä jotenkin ymmärrä minun tarpeitani, hän kun kuulemma ollessaan "huonossa kunnossa" haluaisi vaan paeta johonkin luolaan yksinäisyyteen, ei ymmärrä että kosketus saa mielihyvähormonit liikkeelle. Jos minä valitan oloani, hän ei kuulemma "uskalla" koskettaa, ja samaan aikaan minä mielessäni rukoilen että kun edes vähän koskettaisi, kun on stressiä, huono päivä, kipuja jne. niin se että mies koskettaisi auttaisi ihan valtavasti kestämään kaiken paskan jota pitää joka päivä kestää.
Olen tätä selittänyt miehelle yli 20 vuotta, että tarvitsen kosketusta häneltä. En tarvitse keneltäkään muulta, mutta juuri häneltä, jota rakastan ja jos hän rakastaa minua, niin näyttäkööt sen kosketuksella. Mutta ei. Itsekään en enää "uskalla" koskea, kun vaistoan torjunnan. Mies kun ei anna minkäänlaista singnaalia että haluaisi minun koskevan, katsoo nettiä, kuuntelee kuulokkeilla radiota tms. ei katso minuun vaikka tulen viereen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on seksihalut omaa miestä kohtaan menneet sen takia, ettei huolehdi omasta hyvinvoinnistaan ja terveydestään, suuttuu jos kehotan esim.menemään lääkäriin kauhean kuorsaamisen takia. Käyttäytyy myös ivallisesti minua kohtaan jos otan puheeksi nuo asiat. Painoa kertynyt ja verenpaine koholla. Olemme nukkuneet eri huoneissa jo vuosia tuon kuorsaamisen takia, ja olen hakenut jo läheisyyttä muualta (ei edennyt seksiin asti). Huomasin, että haluaisin edelleen seksiä, haluttomuuteni on johtunut miehen käytöksestä ja siitä ettei huolehdi itsestään. Olemme nykyisin vain äiti j
H*ora
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nainen tarvitsee ihan kaikkia noita, ja varsinkin kosketusta, hellyyttä ja seksiä, hyvää seksiä, huonolla ei kukaan tee mitään. Luuletko että miehet olisivat tyytyväisiä jos saavat seksiä joka ei tunnu miltään, ei tule orgasmia koskaan?
Minä olen harkinnut avioeroa nimenomaan seksin ja kosketuksen puutteen takia. Minä kaipaan sitä niin että se tuntuu fyysisenä kipuna ja kovana henkisenä ahdistuksena. Mieheni rakastaa minua mutta on monella tavalla sairas, eikä jotenkin ymmärrä minun tarpeitani, hän kun kuulemma ollessaan "huonossa kunnossa" haluaisi vaan paeta johonkin luolaan yksinäisyyteen, ei ymmärrä että kosketus saa mielihyvähormonit liikkeelle. Jos minä valitan oloani, hän ei kuulemma "uskalla" koskettaa, ja samaan aikaan minä mielessäni rukoilen että kun edes vähän koskettaisi, kun on stressiä, huono päivä, kipuja jne. niin se että mies koskettaisi auttaisi ihan valtavasti kestämään kaiken paskan jota pitää joka pä
Mitäs oot epäviehättävä? Miehes todennäköisesti panee jotai 20 vuotta nuorempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa ihmisiä nimeltä "mies" ja "nainen". Vai koetko sinä itse olevasi identtinen klooni miljardien muiden kanssa, jolla ei ole ainuttakaan omaa ajatusta tai tunnetta?
Et taida matkustella? Lentoyhtiöiden matkalippuja ei nimittäin voi ostaa "lumihiutale" -statuksella. Kyllä siellä on selkeästi oltava mies tai nainen.
Biologisesti on olemassa miehiä ja naisia, ja tämän lisäksi luonnon anomalioita. Muuta väittävät voivat kertoa, minkälaiset vehkeet on näillä muilla sukupuolilla. Jos mennään jollekin identiteettilinjalle, niin siinä tapauksessa voidaan siirtää keskustelu psykiatriaan.
Mitähän ihmettä nyt taas höpiset? Etkö oikeasti osaa lukea? Lainaamasi teksti ei millään tavalla liittynyt mihinkään
Ap esitti naurettavan stereotyyppisen todella karkeasti yleistävän "väitteen" ja kysyi perään, että allekirjoitatko? Tokihan täällä saa kukakin viisastella ihan mitä haluaa ja niin itse asian vierestä kuten haluaa, mutta ei se keskustelun kannalta ole kyllä millään tavalla kovin mielekästä, jos toinen ei vastaa itse siihen tarkoitettuun asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa ihmisiä nimeltä "mies" ja "nainen". Vai koetko sinä itse olevasi identtinen klooni miljardien muiden kanssa, jolla ei ole ainuttakaan omaa ajatusta tai tunnetta?
Et taida matkustella? Lentoyhtiöiden matkalippuja ei nimittäin voi ostaa "lumihiutale" -statuksella. Kyllä siellä on selkeästi oltava mies tai nainen.
Biologisesti on olemassa miehiä ja naisia, ja tämän lisäksi luonnon anomalioita. Muuta väittävät voivat kertoa, minkälaiset vehkeet on näillä muilla sukupuolilla. Jos mennään jollekin identiteettilinjalle, niin siinä tapauksessa voidaan siirtää keskustelu psykiatriaan.
Mitähän ihmettä nyt taas höpiset? Etkö oikeasti osaa lukea? Lainaama
Jatkoa vielä tuohon edelliseen. En tiedä mihinköhän oikein hukkui tuosta välistä se kommentti, mihin siis yritin vastata..
Vierailija kirjoitti:
Ap, kyllä se näin on. Naisena huomannut, että mies tarvitsee säännöllisesti seksiä, jotta voi hyvin. Onhan se nyt jo antiikissa tiedetty tosiasia, että "semen retentum venenum est". Seksi on miehelle ihan fysiologinen tarve, eikä mikään käteen vetäminen korvaa seksiä, etenkin jo vakikumppani on olemassa. Psyykkisesti mies kokee ilmeisesti myös olevansa epäkelpo, jo puoliso torjuu hänet usein.
Kun mies voi hyvin, huomioi hän myös naisen ihan eri tavalla. Tämä on tavallaan sellainen hyvän tai pahan kehä: mies saa seksiä --> huomioi paremmin naisen tarpeet --> nainen on halukkaampi seksiin --> kehä jatkuu. Negatiivinen kehä menee sitten toisinpäin mies ei saa seksiä --> synkkyys, ei huomioi naista --> nainen ei halua seksiä miehen kanssa, joka ei huomio häntä muuten --> vielä vähemmän seksiä --> kriisi.
Noin 40v tajusin vasta tämän ja sen jälkeen huolehtinut osaltani, että seksiä on riittävän
Olen myös yrittänyt saada aikaan tuon positiivisen kierteen, mutta se aina hyytyy sen jälkeen, kun mies on saanut seksinsä. Eli mies saa seksiä-mies laiminlyö naisen tarpeet-nainen tarjoaa lisää seksiä vaikka ei edes halua-mies laiminlyö naisen tarpeet.
Ei oikein toimi noin päin. Toisinpäin voisi toimia?
Vierailija kirjoitti:
Taitaa mennä noin, mitä omaa suhdetta katsoo. Mitä nyt minä kuuntelen vaimon valitukset joka päivä ja saan seksiä ehkä kerran vuodessa jouluna. Syy ja viat on tottakai minussa, eikä lainkaan vaimossa.
Saako vaimosi sinulta riittävästi huomiota ja ymmärrystä voidakseen tuntea itsensä rakastetuksi, jos hän tuntee tarvetta valittaa joka päivä?
Noin 40v tajusin vasta tämän ja sen jälkeen huolehtinut osaltani, että seksiä on riittävän säännöllisesti. Vaikka ei aina itseäni niin varsinainen seksi huvittaisi, niin silti teen jopa aloitteita ja usein pikapanot ovat oikein hyvä asia. Tuleehan siitä itselleni hyvä olo, seksissä on kyse myös pitkälti läheisyydestä ja syvästä yhteydestä. Mies pysyy tyytyväisenä ja parisuhde voi hyvin.
Pidän itsestäni myös huolta: paino kurissa ja ulkonäkö edelleen kunnossa kaikin puolin. En halua itsekään olla mikään kaavussa kulkeva tonnikeiju, vaan viehättävä 40+ nainen.
Huh. Ei houkuta suhde, jossa pitää pakottaa itsensä seksiin.
Itse elän varmaan jossain täysin omissa harhoissani kun en eläessäni ole ollut parisuhteessa tai harrastanut seksiä naisen kanssa ja ikää on jo lähemmäs 40 vuotta.
En ole katkera tai syytä tilnateestani yhtäkään naista tai miestä mutta sen olen jo oppinut, että luulltavasti saattaisin päästä vähemmällä, jos valehtelisin kokemattomuuteni toiseksi sen sijaan, että rehellisesti kertosin kokemattomuudestani silloin kun joku on halunnut tiedustella minulta aiempien kumppaneiden määrää.
- Toisaalta miksi haluaisin parisuhteeseen naisen kanssa joka ei hyväksyisi "kokemattomuuttani" ja hänen ollessa "se" ensimmäinen kun historiani kanssa olen kuitenkin itse sinut ja hyväksynyt sen.
- Mutta näin kirjoittaessani tiedän osan olevan jo jyrksäti sitä mieltä, että olen jo liian piintynyt omaa sinkkuelooni ja unohtaa ja sivuuttaa haaveet kumppanin löytämisestä.