Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En enää koskaan muuta kerrostalossa muuhun kuin ylimpään kerrokseen

Vierailija
12.11.2023 |

Enkä sellaiseen taloon, jossa parveketupakointi on sallittu. Yli puoli vuotta joudun vielä lusimaan tässä ennenku voin irtisanoa vuokrasopimuksen. Hirveää jos olis ostanut tällaisen 🙄

#normaalejaelämisenääniä

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun keskikerroksessa ja talon asukkaiden keski-ikä on 50+. Välillä kuuluu jotain ääniä jostain päin, mutta ei koskaan haitaksi asti. Pari kertaa on "nuorisoa" tullut kotiin keskellä yötä ja silloin on rapussa raikunut. Ja mitä tulee lämpötiloihin niin kesällä on sopivaa ja talvella lämmitys toimii kun joka puolella (pl. ulkoseinät) on lämmin huoneisto.

Vierailija
22/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se jympsytys alakerrastakin kuuluu ylös.. Alakerta sai just viime kuussa häädön. Yöllä huonekalujen raahaamista, tavaroiden tiputtelua tms. kolistelua, kouluikäinen kakara ei osaa kävellä, vaan juoksee.. Tiedä sitten olisko äänet kuuluneet vielä paremmin, jos olisivat asuneet yläkerrassa, mutta oli kyllä unet vähissä tuon puolen vuoden ajan mitä tossa asuivat.

Ei mulla kuulu mitään tuollaista alakerrasta Ainoastaan kuuluu, jos rappukäytävässä mölisevät ja tömistelevät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien mielestä tupakansavu ei nouse ylöspäin. Mun kyr pänaapurit väitti että mun tupakinsavu menee 3 metriä alaspäin ja sitte kaartaa 3 metriä oikealle eli siis osuu niitten patiolle. Kielsivät tupakoinnin omalla rivariparvekkeellani. Kyllä kyrsii mutta tiiän että ovat myymässä kämppäänsä ja jos olen näyttöaikoina kotona tulen pitämään huolen että eivät tule saamaan kaupaksi, siis muuten kuin tupakoimalla. Siitäs sitte saavat.

Vierailija
24/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se jympsytys alakerrastakin kuuluu ylös.. Alakerta sai just viime kuussa häädön. Yöllä huonekalujen raahaamista, tavaroiden tiputtelua tms. kolistelua, kouluikäinen kakara ei osaa kävellä, vaan juoksee.. Tiedä sitten olisko äänet kuuluneet vielä paremmin, jos olisivat asuneet yläkerrassa, mutta oli kyllä unet vähissä tuon puolen vuoden ajan mitä tossa asuivat.

Ei mulla kuulu mitään tuollaista alakerrasta Ainoastaan kuuluu, jos rappukäytävässä mölisevät ja tömistelevät. 

RIippuu varmaan talon rakenteista. Ei meilläkää vanhassa kämpässä kuulunut alakerrasta muuta kuin ulkomaalaisen ukon älämölöä satunnaisesti. Kyllä on muutto kaduttanut..

Vierailija
25/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ylimmässä kerroksessa ja alakerrasta kuuluu askelten töminä ja kaikkea muutakin.

Vierailija
26/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa asuinrakennukset rakennetaan lämpöä kerääviksi umpinaisiksi pulloiksi ja ylimmässä kerroksessa riittää kesällä lämpöä kun aurinko porottaa tummaa peltikattoa ja lämpö muutenkin nousee koko talosta sinne ylös katonrajaan.

Sehän on just ihanaa, kun on kesä ja lämmin. 🌞

Vierailija
27/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli juuri tärkein kriteerini kun ostin uuden asunnon. Ei tarvitse enää kuunnella alakerran naapurin riitelyä ja meluamista. Bonuksena ei tarvitse myöskään pitää sälekaihtimia aina kiinni, kun ikkunoista näkyy jotain puita ja taivasta ylimmässä kerroksessa, eikä kadulla käveleviä asunnon sisään kurkkivia ihmisiä.

Vierailija
28/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli juuri tärkein kriteerini kun ostin uuden asunnon. Ei tarvitse enää kuunnella alakerran naapurin riitelyä ja meluamista. Bonuksena ei tarvitse myöskään pitää sälekaihtimia aina kiinni, kun ikkunoista näkyy jotain puita ja taivasta ylimmässä kerroksessa, eikä kadulla käveleviä asunnon sisään kurkkivia ihmisiä.

*yläkerran naapurin

Vierailija
29/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voisi koskaan muuttaa kerrostalossa muuhun kuin ensimmäiseen kerrokseen.

Vierailija
30/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ylimmässä kerroksessa ja alakerrasta kuuluu askelten töminä ja kaikkea muutakin.

No teidän talossa on todella huono äänieristys. Meillä kuuluu ääniä vain, jos naapurit pitävät isommat juhlat. Nyt siellä on heidän poika lapsineen kylässä ja on tavallista enemmän meteliä. Siis leikkivät jotain ja se huuto kuuluu tänne asti. 

Vierailija
31/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No teidän talossa on todella huono äänieristys. Meillä kuuluu ääniä vain, jos naapurit pitävät isommat juhlat. Nyt siellä on heidän poika lapsineen kylässä ja on tavallista enemmän meteliä. Siis leikkivät jotain ja se huuto kuuluu tänne asti. 

Siis myös aikuiset huutavat eikä pelkästään lapset, joten joku erikoisleikki on menossa. 

Vierailija
32/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli täälläkin hiljaista useita vuosia, sitten alakertaan muutti tömistelijä.

Vierailija
33/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun kerroksessa 2. kerroksessa. 1. kerroksessa on asuntoja sekä sisäänkäynti joten tämä 2. kerros vastaa vanhempien talojen 1. kerrosta. Alapuolellani ei ole asuntoa. Yläkerrasta ei kuulu juuri koskaan minkäänlaisia ääniä. Ei juhlita, ei huudeta, ei panna (ainakaan äänekkäästi), ei tapella jne. Eikä naapureissakaan. Jos asuisin ylimmässä kerroksessa niin alapuolellani asuisi todennäköisesti ulkomaalaistaustainen lapsiperhe (niitä asuu useampi talon ylemmissä kerroksissa) joten silloin kuulisin paljon enemmän elämisen ääniä kuin nyt. 

Vierailija
34/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistusasunnosta pääsee eroon yleensä nopeammin kuin vuokrakämpästä, jossa on se puolen vuoden irtisanomisaika.

Vuokralaisella ei ole puolenvuoden irtisanomisaikaa. 

Vierailija
35/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiön tulee puuttua jos savu häiritsee. Äärimmäisessä tapauksessa häädöllä. Tupakansavu ei kuulu normaaliin asumiseen. Sun pitää reklamoida isännöitsijälle, mieluten kirjallisesti esim meilillä.

Taloyhtiö ei voi häätää tupakoivaa asukasta, ellei koko talossa ole tupakointikieltoa. Ei edes osakkaan vuokralaista. Isännöitsijälle reklamoidaan joka helkutin asiasta ja kuvitellaan, että isännöitsijä on yhtä kuin isä, joka sanoo asukkaille eli lapsille, että soo-soo, ei saa tehdä noin. Liisa ei tykkää kun kiusaat. Ei ihme, että isännöitsijöistä on pulaa.

Vierailija
36/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoittakaa kansalaisaloite "STOP Naapurin passiiviselle tupakoinnille". Vaikka et uskoisikaan aloitteen menevän läpi, niin kannattaa silti allekirjoittaa. Allekirjoittamalla osoitat tukea aloitteen tekijöille ja kannustat heitä ajamaan asiaa jatkossakin. 

Aloite löytyy googlaamalla "  kansalaisaloite STOP Naapurin passiiviselle tupakoinnille  ".

Vierailija
37/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ylhäällä ja alhaalla ja molemmat vaihtoehdot ovat huonoja.

Jos asut ylhäällä, alakerrosten nikotinistien tupakansavut tulevat huoneistoon. Tämä on tuskallista eritoten kesällä, kun asunto on kuuma. Haluaisi avata ikkunat mutta käryn takia ei voi.

Jos asut alhaalla, känniääliöt tulevat koputtelemaan ikkunoihin ja asuntomurron riski on myös isompi. 

Asuit sitten yläkerroksissa tai alhaalla, aina joku kakara kirkuu. Minua ei haittaa koirien haukkuminen vaikka siitä jatkuvasti räntätään. Nykyisessä asunnossani, jossa olen asunut jo kymmenen vuotta, koirien haukkuminen ei ole haitannut koskaan, eikä sitä ole edes ollut. Heippalappuja siitä huolimatta on ollut ja onpa joku sellainen aivan ufoperusteella tullut omastakin postiluukusta.

Sen sijaan jompikumpi seuraavista on ollut tässä kämpässä jatkuva riesa. Jos ei vedetä röökiä posket lommolla parvekeella vartin välein, sitten on joku kirkuva kakara, joka aloittaa mekkaloinnin viideltä aamulla.

Joku näsänokka tässä kohtaa sanoo, että älä sitten asu kerrostalossa vaan muuta jonnekin, missä ei ole muita ihmisiä.

Vatipäälle vastaan, että mitäs jos itse huomioisit muut asukkaat ja jos sitä syöpätuttia on pakko imeä, tee se pihalla. Niin fiksut ihmiset tekevät, sikäli kun tupakointi nyt fiksua on. Ja eihän se ole, ihan wt. Mitä tulee kirkuviin kakaroihin, en voi käsittää, miksi taaperoikäiset ja sitä vanhemmatkin kirkuvat jatkuvasti kuin henkeä vietäisiin?

Vauvat ovat tietysti toinen asia mutta miksi nykykasvatuksessa vauvoja vanhempien lasten annetaan kiljua kuin porsaat teuraalla? Minut on kasvatettu niin, että lasten pitää näkyä mutta ne eivät saa kuulua.

Koirien haukkumisesta valitetaan oitis, jos jostain pihalta kuuluu yksi hau. Mutta ihmispentujen sikailua pitää kaikkien niellä ja sietää.

Alapeukkuja odotellen, yours truly.

Vierailija
38/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa kerroksessa oli talvisin  kylmä,yläkerrassa tömisteli kantapääastuja ja avaimet hukanneet juopot koputteli öisin ikkunaan.  Mutta ei tämä kuudeskaan kerros mikään paratiisi ole! Kesällä kuin sauna ja jos hissi on rikki ,niin siinäpä raahaat kauppakasseja.

Vierailija
39/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut ylhäällä ja alhaalla ja molemmat vaihtoehdot ovat huonoja.

Jos asut ylhäällä, alakerrosten nikotinistien tupakansavut tulevat huoneistoon. Tämä on tuskallista eritoten kesällä, kun asunto on kuuma. Haluaisi avata ikkunat mutta käryn takia ei voi.

Jos asut alhaalla, känniääliöt tulevat koputtelemaan ikkunoihin ja asuntomurron riski on myös isompi. 

Asuit sitten yläkerroksissa tai alhaalla, aina joku kakara kirkuu. Minua ei haittaa koirien haukkuminen vaikka siitä jatkuvasti räntätään. Nykyisessä asunnossani, jossa olen asunut jo kymmenen vuotta, koirien haukkuminen ei ole haitannut koskaan, eikä sitä ole edes ollut. Heippalappuja siitä huolimatta on ollut ja onpa joku sellainen aivan ufoperusteella tullut omastakin postiluukusta.

Sen sijaan jompikumpi seuraavista on ollut tässä kämpässä jatkuva riesa. Jos ei vedetä röökiä posket lommolla parvekeella vartin välein, sitten on joku kirkuva kakar

Keskikerroksissa saa nauttia näistä melkein kaikista ihanuuksista!

Yläkerrassa jympsytetään aamusta iltaan ja alakerran parvekkeella poltetaan vähintään tunnin välein. Koirien äänet tai satunnaiset juhlat ei mua ärsytä yhtään, mutta tällainen jatkuva piina kyllä. Koettelee todellakin hermoja, kun joutuu asumaan tauottomassa metelissä.

Ap