Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuu ihana kuukausi

Vierailija
12.11.2023 |

Kauniit punertavat auringonnousut ja -laskut, puhdas valkoinen hanki ja lumeen peittyneet oksat.  Ladulle suoraan kotiovelta.

Millainen marraskuu siellä, missä sinä asut? 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä, sateinen, pimeä, masentava.

(Ja olen itse marraskuun lapsi.)

Espoo

Vierailija
2/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Suomen vuoden ajat: Syksy ,Talvi, Kevät, Kesä ovat ihania. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoo

Entisenä espoolaisena suosittelen muuttamaan Lappiin. Ap

Vierailija
4/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitenköhän joulu ja tammikuu on jotenkin parempia. Ovat vieläkin pimeämpiä. 

Vierailija
5/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä sataa, ei lunta, harmaata. Kosteaa ja koleaa niin sisällä kuin ulkonakin. Niin ja PIMEÄÄ. Odottelen että tulisi lunta että valoistuisi. En todellakaan tykkää marraskuusta. Olen kevät- ja kesäihminen.

Vierailija
6/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut hyvä marraskuu tähän mennessä, melko lämmintä, tällä viikollakin 8-10 plusastetta. On vielä kaunis ruska tuolla Mustikkamaalla. Vesisade ei minua haittaa. Lunta ja liukasta keliä ei tarvitsisi tulla koko talvena. Kalasatama.

Vierailija
7/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkauttahan meillä Suomessa on kun saamma kokea neljä vuodenaikaa.

Marraskuussa on hyvä tutkistella itseään ja mielnmaisemia.Minut ainakin täyttää kiitollisuus, monesta asiasta, miten kaikki vakleatkin asiat lutviutuu paikoilleen rukouksen voimalla, vaikkei aina aivan oman ajatuksen mukaan mutta lopputuleman hyväksi.Kiitos.

Tämä on myös Joulunodotus aikaa.Koetan unohtaa kaikenlaisen kiireen ja hössötyksen, minun Jouluni ei ole sellainen.Voe ellää hissukseen.

Luonnossa on myös kauneutta kun mieli antaa katsoa eikä anna synlkyydrn estää.

Vaikkapa pakkaskuura, ai kuinka nättiä.

Vierailija
8/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä sataa, ei lunta, harmaata. Kosteaa ja koleaa niin sisällä kuin ulkonakin. Niin ja PIMEÄÄ. Odottelen että tulisi lunta että valoistuisi. En todellakaan tykkää marraskuusta. Olen kevät- ja kesäihminen.

Lumi on valkoista ongelmajätettä. Lumesta innostuu vaan lapset ja lapsenmieliset idiootit. Lumi on aiheuttanut monta kuolemaa eri muodossa. Vihaan lunta ja lunta rakastivia tyhjäpäitä.

Vierailija
9/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lumi on valkoista ongelmajätettä. Lumesta innostuu vaan lapset ja lapsenmieliset idiootit. Lumi on aiheuttanut monta kuolemaa eri muodossa. Vihaan lunta ja lunta rakastivia tyhjäpäitä.

Tyhjäpää siellä mesoaa. Toivottavasti tulee PALJON lunta sun kiusaksi, me talven ystävät nautitaan.

Vierailija
10/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vaikea nähdä luonnossa suurta kauneutta kun ruska on pääosin poissa ja kun aiemmin satanut lumi suli niin oli vaan harmaata/mustaa ja loskaisen ja ruman näköistä. Näin siis kaupungissa.

Nyt sataa juuri lunta ja tuohan se valoa ja peittää sitä rumuutta.

Vierailija
11/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään syksystä.

Tykkään muistakin vuodenajoista ja koska en ole mitenkään masennukseen taipuvainen kaikkea vihaava ihminen, niin elämä on helppoa ja mukavaa! 

Asun pääkaupunkiseudulla ja asun omakotitalossa, jossa on iso piha. Olin eilen pihalla mieheni kanssa yli neljän tunnin ajan puuhastelemassa kaikkea ja otin samalla kauniita syksyisiä valokuvia. Tänään lähdemme varmaan kävelemään koko perheen kanssa jonnekin, viime viikonloppuna kävimme kävelemässä Laajalahden ympäri ja muutaman mutkan kanssa matkaa tuli lähes 14 km. 

Vierailija
12/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vaikea nähdä luonnossa suurta kauneutta kun ruska on pääosin poissa ja kun aiemmin satanut lumi suli niin oli vaan harmaata/mustaa ja loskaisen ja ruman näköistä. Näin siis kaupungissa.

Nyt sataa juuri lunta ja tuohan se valoa ja peittää sitä rumuutta.

Sinä et näe varmaan missään kauneutta muutenkaan. Minä näin eilen paljon kauneutta, vaikka etelässä asunkin.

Vierailija
13/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista on niiden elo, joille marraskuussa ei ole mitään kaunista. 

Vierailija
14/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin eilen kuvia pensaista, joiden lehdet ovat ihan punaisia, mitä pensaita mahtavat olla? Joissakin koivuissa on vielä keltaiset lehdet ja saarnit ovat vihreitä.

Vierailija
15/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan marraskuuta. Tällä viikolla on ollut melko lämpimiä, kosteita ja sumuisia päiviä, ja on ollut aivan ihana tehdä pitkiä kävelylenkkejä. Tuoksu on aivan uskomaton. Puiden rungot niin kauniita, ja oksissa kimaltavat vesipisarat. Kun aurinko menee mailleen, taivaanrannassa on värien kirjo tai pelkkää kirkasta vaaleankeltaista.

Vierailija
16/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoo

Entisenä espoolaisena suosittelen muuttamaan Lappiin. Ap

En ole se, jolle vastasit, mutta vastaan silti. Tykkään Lapista paljon ja olimme siellä viimeksi syyskuussa, mutta en muuttaisi sinne, tai en ainakaan vielä näin viisikymppisenä. Siellä on kiva käydä kerran pari vuodessa muutaman viikon ajan, mutta täällä pääkaupunkiseudulla on nyt kaikki. 

Vierailija
17/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Suomen vuoden ajat: Syksy ,Talvi, Kevät, Kesä ovat ihania. 

Ja paskat! Talvi ja kevät ovat kuolemaa!

Vierailija
18/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään syksystä.

Tykkään muistakin vuodenajoista ja koska en ole mitenkään masennukseen taipuvainen kaikkea vihaava ihminen, niin elämä on helppoa ja mukavaa! 

Asun pääkaupunkiseudulla ja asun omakotitalossa, jossa on iso piha. Olin eilen pihalla mieheni kanssa yli neljän tunnin ajan puuhastelemassa kaikkea ja otin samalla kauniita syksyisiä valokuvia. Tänään lähdemme varmaan kävelemään koko perheen kanssa jonnekin, viime viikonloppuna kävimme kävelemässä Laajalahden ympäri ja muutaman mutkan kanssa matkaa tuli lähes 14 km. 

kAuNiiTa sYkSyisiÄ vAlOkUvIa😆🤣 Saateessa ja hämärässä. 

Vierailija
19/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun asuin vielä vuoden ympäri Suomessa, marraskuu tuntui miedosti ahdistavalta. Kausivalot, pikkujoulut, ihmisten yleinen toimeliaisuus ym. piti mielialaa yllä uuteen vuoteen asti. Vasta sen jälkeen kylmä, pimeä, iloton todellisuus iski kasvoille.

Jo vuosien ajan olen kuitenkin muuttanut tropiikin lämpöön talveksi muuttolinnun lailla. Nykyään marraskuu on ihanaa aikaa, voi alkaa laskemaan päiviä siihen, kun pääsee kuukausiksi kehoa hellivään ilmastoon.

Vierailija
20/27 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienissä pensaissa on vielä värikkäät lehdet, pakkasta ei vielä ole ollut. Uskokaa tai älkään, tein eilen nuorista koivunvasoista vihdan. Tosin ne lehdet irtosivat saunoessa, mutta vihreitä olivat. Turku

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän