Vaippa ongelma?!
Onko kellään ollut ongelmana se että kakka tulee vaipan takaa yli? Siis että kakka on sitten pitkin selkää. Jos niin oletteko löytäneet vaipan mikä pitäisi kakan vaipan sisällä.
Liberolla on pieniä vaippoja joissa on ns. `tasku´ vaipan takaosassa, mutta en ole löytänyt isompia vastaavia vaippoja. Vauva painaa nyt n.7kg.
Kommentit (4)
eli siis tuttua on. Varsinkin pienenmpänä oli muutamia kertoja oikeesti niskatukassakin kakkaa.
Nyt lähempänä vuoden ikää on pari kertaa ollu kakka tytöllä niin löysää ja sitä on ollu niin paljon et on tullu joka puolelta " yli" .
En usko et noihin auttaa mitkään vaipat, eli ei se vaipan vika oo jos kakkaa tulee niin paljon ettei vaippa voi sitä kaikkea vetää.
Näin ainakin meillä.
Yks kikka, mitä oon käyttänyt, on et vetää vaippaa etupuolelta navan alapuolelle et vaipan takaosa ylettyy ylemmäs selkään jolloin se tuo vähän lisäsuojaa.
Jade ja tyty 1vee
Heips. Yhdyn tytteli-83:n sanomaan, elikkäs suosittelen isompaan vaippaan vaihtamista. Nimittäin meillä oli sama juttu, kakkaa oli aina selkää jos ei niskaakin myöten.. Ja käytössä oli Liberon 5-8kg vaipat. Poika painoi silloin n. 7kg, vaihdoin sitten isompaan vaippaan (maxi 7-14kg).
Aluksi vaippa tuntui aivan hirmuisen isolta, mutta tämä isompi vaippa todella toimi. Ei ole sen koommin ollut selän puolelta (eikä muualtakaan) yli valskauksia:)
Suosittelen kokeilemaan isompaa vaippa kokoa, esim. Liberosta. Meillä liberot ovat toimineet paremmin.
Me + poitsu 4,5kk
tyttö painaa n.6kg ja 5-8kg vaipat käytössä. Esikoisella on aina siirrytty isompaan vaippakokoon kun kiloraja oli noin puolessa välissä.
yhdyn myös edellisiin, että vaippa pitää laittaa huolella tarpeeksi ylös selästä. Meillä jos joku muu kuin minä tai mieheni laittaa vaipan niin aina roikkuu haaroissa ja kovin matalalla.
Toki välillä voi kakkamäärä olla niin suuri ettei mikään vaippa auta ;)
Vaipan takaosan tulee ylettää puoleen väliin selkää. kokeile isompaa vaippaa tai toista merkkiä. Itse käytän Pampersia ja ne on ainakin pitäneet kakan siellä missä kuuluukin.
Tytteli-83