Kaapissa on kuorellisia manteleita. Mihin noita voisi käyttää? Vai voiko syödä sellaisenaan? Onko terveellistä?
Manteleita, joissa on ruskea kuori.
mihin noita käyttäisi? Vinkkejä?
Kommentit (21)
Liota, kuori ja muskaa ne kuivakakkutaikinan sekaan.
Voi syödä sellaisenaan.
Aiemman kommentoijan mainitsema liotus on turhaa, perua menneiltä vuosikymmeniltä. Ei mitään tarvetta ellei sitten hampaat sellaiset että ei voi pureskella.
Äitini kiehautti mantelit ja kuori lähtee helposti. Itse en oo tehny.
Miksi pitää ostaa sellaisia ruokatarvikkeita, joita ei osaa edes googlaten käyttää?
Pieni kourallinen menee välipalana. Itse joskus murskaan myös jugurtin sekaan.
Kuorta ei tarvitse poistaa, siinä on paljon ravintoaineita.
Obamalta kysyttiin hänen hoikkuutensa salaisuutta. Obama vastasi syövänsä 3 mantelia päivässä. Minäkin syön muutaman mantelin päivässä, eikä ole tullut liikakiloja. Vaikuttaa jotenkin rasvan imeytymiseen, niin olen lukenut.
Jos haluaa herkkumanteleita naposteltavaksi niin voi myös paahtaa uunissa. Vähän öljyä ja esimerkiksi mausteita tai hunajaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi syödä sellaisenaan.
Aiemman kommentoijan mainitsema liotus on turhaa, perua menneiltä vuosikymmeniltä. Ei mitään tarvetta ellei sitten hampaat sellaiset että ei voi pureskella.
Kiitos huolenpidostasi mutta hampaissani ei ole vikaa, vaan se mantelin kuori maistuu ihan sairaan kitkerältä.
Miksi ihmeessä ei voisi syödä sellaisenaan?
Laita glögin sekaan, jos et muuta käyttöä keksi.
Mitä varten olet ne alun perin ostanut?
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten olet ne alun perin ostanut?
Tulee väkisinkin mieleen että jos ovat tulleet sellaisessa lahjaksi saadussa sekatavaratilpehööri-lahjakorissa. Ei kai ihminen itse ostaisi sellaisia tuotteita joista ei tiedä miten tai mihin niitä käytetään.
- sivusta
Älä syö jos ovat karvasmanteleita.
Vierailija kirjoitti:
Voi syödä ja on terveellisiä. Voi myös liottaa vedessä yön yli, kuoria ja syödä tai laittaa esimerkiksi smoothieen.
kiehauta vesi niin luotukseen riittää muutama minuutti
Onhan pähkinäsekoituksissakin kuorellisia manteleita.
Voi syödä ja on terveellisiä. Voi myös liottaa vedessä yön yli, kuoria ja syödä tai laittaa esimerkiksi smoothieen.