Seiska kertoo Samuli Edelmanin 21-vuotta nuoremmasta naisystävästä. Mitä ajatuksia herättää? Voisi olla vaikka tytär...
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Minne jäi Katariina Kaitue?
Tuon mies ei kai halunnut erota sen autoepisodin jälkeen (ja ties minkä muun) joten jäi edelliseen suhteeseensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samuli toteuttaa tuossa vanhaa nyrkkisääntöä siitä, minkä ikäinen nainen on miehelle sopivin.
Sääntöhän menee: miehen ikä jaettuna 2:lla plus 7 eli Samulin ollessa 55, saadaan 55 / 2 + 7 = 34,5
Ja katso kummaa, Samulin naisystävä todellakin on 34 v.
Mikä ja kenen nyrkkisääntö tuo on? Suurella valtaosalla pariskunnista ikäero asettuu kolmen vuoden sisään. Yli 10 vuoden ikäero on todella harvinainen.
Tämä on ikiaikainen nyrkkisääntö, tälläkin palstalla kerrottu ties kuinka moneen kertaan, esimerkiksi tässä mallia vuodelta 2009: https://www.vauva.fi/keskustelu/1038112/ketju/naisen_sopiva_ika_miehen_…
Lähteeksi on yleensä mainittu kirja nimeltä "Naisen opas", vuodelta 1948.
Täsmennän tätä itse eli alkuperäinen kirja onkin ranskalaisen Max ORellin käsialaa vuodelta 1901.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voiton vie musiikkineuvos iso D.
Hänen nuorikkonsa taisi olla alaikäinen, kun kohtasivat.
Tarpeeksi hyvä liksa, niin henkilökohtaisen avustajan pesti 24/7 on Ok. Lisämaksusta julkisuuskuvan ylläpito. Älkää nyt menkö tuohon romanssihalpaan.
Totta, onhan meillä jo korvakoruhalpa.
Ai onko se korvakoru? Luulin kuulokojeeksi, kun aina kääntää kuulevampaa korvaansa puhujaa kohti. Ajattelin, että koje vinkuu tai jotain.
Olen 48-vuotias nainen, enkä voisi kuvitellakaan seurustelevani 69-vuotiaan miehen kanssa. En ole enää nuori, mutta olisin liian nuori häneen verrattuna. Todellakin.
Melkein samanikäisiä olette. Kumpikin jo toinen jalkahaudassa.
t. Jennica 21v
Niin sinullakin
t. Nico-Bedderi 18 v.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Samulikin tulee jätetyksi. Miksi kolmikymppinen nainen haluaisi elähtänyttä ja vanhan hajuista erektiohäiriöistä myöhäiskeski-ikäistä möhömahaa.
Sairas kommentti. Ja mammat peukuttaa.
Nämä huomattavasti vanhempien kanssa olevat ovat oma ihmistyyppinsä, niin miehissä kuin naisissa. Ei välttämättä kerro mitään positiivista näistä, mutta kukin tavallaan.
Se, joka ihmettelee ison ikäeron suhdetta niin ei varmaan koska ole itse rakastunut. Minulla ja miesystävälläni on yli 20 vuoden ikäero. Rakkautta on ollut jo vuosia ja sitä riittää edelleen. Kaikella muulla on väliä, mutta ei iällä.
Minä olen se nuorempi ja suhde on alkanut minun aloitteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen mitä nämä nuoret naiset näkevät noissa papparaisissa. Mutta sinänsä asia ei kuulu mulle.
34-vuotias ei enää ole mikään nuori nainen.
On hän Samuliin verrattuna.
Ei ole. On toki nuorempi kuin Samuli, mutta ei enää nuori.
Olen 48-vuotias nainen, enkä voisi kuvitellakaan seurustelevani 69-vuotiaan miehen kanssa. En ole enää nuori, mutta olisin liian nuori häneen verrattuna. Todellakin.
..."enkä voisi kuvitellakaan..."
Noh, joillain on parempi mielikuvitus. Myös dollarin tai euron kuvat silmissä virkistävät joskus sitä mielikuvitusta.
Aikuiset oikeustoimikelpoiset ihmiset, mitä väliä jollain ikäerolle meille muille parisuhteen ulkopuolisille ihmisille? Ainakaan muille kuin juoruakoille, hehän nyt nauttivat kaikesta juoruilusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullua kun oman lapsen oon saanu just 21 vuotiaana
Kyllä. Todella hullua porsia noin nuorena. Melkein lapsena.
Olin vielä nuorempi, poika nyt täysi-ikäinen enkä päivääkään hänen lapsuuden ajastaan vaihtaisi pois. Kaikki eivät halua porsia ikäloppuna.
Mick Jagger, Al Pacino ja Robert de Niro.
Näitten ikäerot mimmien kaa on vielä isompi.
Mitä sitte? It is a free world.....
Vuonna 2005 mun kaveri meni naimisiin naisen kansa joka oli sitä 13 v nuorempi. Yhteisessä tuttavapiirissä jotkut paheksuivat ja muuttuivat "oudoiksi".
Nooh ovat edelleen - ymmärtääkseni onnellisesti - aviossa.
OT aikoinaan muutin pois Suomesta - oli pitkäaikainen haave - oma äiti oli silloin yli 70v ja tarvitsi jonnin verran apuja. Lisäksi olen se "kultainen lapsi ja lellikki" sisarusten kesken.
ÄITINI paras kaveri muuttui oudoksi minua kohtaan sillä hänen mielestään minun olisi pitänyt jäädä Suomeen hoitamaan tai ehkä enemmän tukemaan äitiäni.
Äitini mielipide? "Sun elämä ja sun on elettävä, nyt meet"
Ihmiset useasti ottaa kantaa asioihin jotka ei pätkänvertaa heille kuulu..
Vierailija kirjoitti:
Kun ikäero on noin suuri suhteen vanhemmalla osapuolella on aina tietynlainen valta-asema koska omaa enemmän elämänkokemusta. Juuri se voi olla tekijä joka viehättää nuorempaa osapuolta, elämänkokemus ja sen tuoma karisma. Jos vanhempi osapuoli on narsistisia piirteitä omaava on vaarana että manipuloi ja käyttää valtaa siihen nuorempaan. Se mitä Samulin exvaimo on kertonut heidän suhteestaan on varsin kylmäävää luettavaa. Samuli on narsistisella tavalla karismaattinen ja vetoaa siksi naisiin.
Toisaalta exvaimolla oli syömishäiriö joka oireili vielä heidän avioliittonsa aikana eli molemmilla on ollut vaikeaa problematiikkaa persoonassaan. Kahden ongelmaisen liitosta tulee helposti läheisriippuvainen näytelmä jossa kumpikaan ei voi hyvin. Molemmat toistavat lapsuudessa omaksuttuja rooleja.
Vanhemmalla osapuolella on itse asiassa vähemmän valtaa, jos hän on mies.
Mietipää minkälaista hevonpaskaa deittailu on nuorille miehille? Saat seksiä ehkä kerran vuodessa?
Kerro tuo paskuus kymmenellä ja tiedät minkälaista se on vanhemmalle miehelle, jonka ulkonäkö on laskenut alaspäin.
Miehillä on "valta" olla yksin ja saa valita kummalla kädellä tyydyttää itseään tai pyyhkii kiinnostumattomia naisia oikealle Kinderissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ikäero on noin suuri suhteen vanhemmalla osapuolella on aina tietynlainen valta-asema koska omaa enemmän elämänkokemusta. Juuri se voi olla tekijä joka viehättää nuorempaa osapuolta, elämänkokemus ja sen tuoma karisma. Jos vanhempi osapuoli on narsistisia piirteitä omaava on vaarana että manipuloi ja käyttää valtaa siihen nuorempaan. Se mitä Samulin exvaimo on kertonut heidän suhteestaan on varsin kylmäävää luettavaa. Samuli on narsistisella tavalla karismaattinen ja vetoaa siksi naisiin.
Toisaalta exvaimolla oli syömishäiriö joka oireili vielä heidän avioliittonsa aikana eli molemmilla on ollut vaikeaa problematiikkaa persoonassaan. Kahden ongelmaisen liitosta tulee helposti läheisriippuvainen näytelmä jossa kumpikaan ei voi hyvin. Molemmat toistavat lapsuudessa omaksuttuja rooleja.
Vanhemmalla osapuolella on itse asiassa vähemmän valtaa, jos hän on mies.
Eikös ne kindertreffit ole laittomia?
On parempi ettei ajattele tuntemattomia ihmisiä, varsinkin jos ärsyttää ja alkaa ahistaa. Ei tietoa miksi nuorempi lähtee suuren ikäeron suhteisiin. Eroaako.
Vähän hirvittää, että joku hyppää tuon kelkkaan. Ei ole mitään mukavampia miehiä parisuhteessa lehtijuttujen perusteella.
Totta, onhan meillä jo korvakoruhalpa.