Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko hyviin tapoihin järjestää miesystävälle isänpäivää?

Vierailija
11.11.2023 |

Asutaan erillään mutta suhde avopuoliso-tasoa, monilla tahoillaan omat lapset. Omani ovat isällään tämän viikonlopun yli ja miesystävällä on koululaisensa luonaan. Tänään mies sanoi minulle, että odottaa minun järjestävän hänelle isänpäiväohjelmaa (mielellään siis lastensa kanssa) ja että ohjelman ja yllätyksen teko kuuluu läheisille.

Mitä sanotte? olen häkeltynyt kommentistaan. Lähinnä ajattelin että juhlistavat lastensa kanssa, minä teen omia juttujani, ja kun nähdään vien hänelle kukan päivän kunniaksi muttei sinällään kuulu minulle. Nyt sitten mies loukkaantuu mikäli näin, ilmaisi odottavan että järkkään päivää, ja minä olen tilanteessa nyt hieman ihmeissäni. Pakkokeksitty yllätys koska mies näin edellyttää. Miten toimisit tilanteessa?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kumppaniltasi, miksi hänelle oli niin tärkeää, että sinä järjestäisit juhlat, vaikka ette asu yhdessä? Ja millaista ohjelmaa hän järjestää sinulle äitienpäivänä?  Tosi outoa, jos et muista, oletteko käyneet äitienpäivänä syömässä. Mutta toi kortti + kukka tai muu lahja mielestäni kuuluvat asiaan jo ihan pelkästä kohteliaisuudesta.

Vierailija
22/57 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nolottaa nyt koko tämä tilanne. Mies olisi odottanut että järjestän hänen lasten kanssa, minun ideoimana ja kustantamana, juhlapäivän syömisineen ym. 

Vierailija
24/57 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kummalta. Jos itse koet että lapsenne ovat yhteisiä ja haluat juhlistaa hänen isyyttää näihin lapsiin, niin siitä vaan. Itse tuskin kauheasti puuhaisin. Tai ehkä voisin auttaa lapsia muistamaan isäänsä, jos pyytäisivät. Tuntuu kyllä vähän oudolta juhlia isyyttään hänen lastensa kanssa. Paremmin ymmärtäisin jos hän olisi sinun lapsillesi hyvä isä biologisen ohella ja haluaisitte muistaa häntä sen takia. 

Vaikea kysymys kyllä. Ehkäpä jos ne hänen tenavansa tuntuisivat omilta ja olisivat vielä niin pieniä etteivät itse osaa tehdä mitään, voisin auttaa kakun teossa ja kahvin keitossa, tai jotain. Mitään erityistä isänpäiväohjelmaa en muutenkaan kannata, vaan askarreltu kortti ja ehkä joku kakku saa kelvata. Suht tavallinen sunnuntairuoka on riittävä, ehkä voisi valikoida sen sieltä paremmasta päästä, tai isin lempiruokaa, mutta muuten ei ole meillä ollut tapana hössöttää sen enempää isän- kuin äitienpäivästäkään. 

Vierailija
25/57 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, ei tarvitse. Ei ole teidän yhteiset lapset.

Sanoisin että ei käy. Pyytäkööt eksää siihen.

Miten ne lapset asiaan liittyy? Omaa isäähän isänpäivänä muistetaan. 

Vierailija
26/57 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen osaisi sopia ihan itse lastensa kanssa, että miten isänpäivää vietetään. Veisi mies itse lapsensa vaikka syömään ja kakun saa haettua kaupasta. Ei ole yöunien menettämisen paikka. Naisystävää turha syyllistää, ei ole hänen lapsensa tai isänsä kyseessä.

Vierailija
27/57 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keität kahvin, leivot tai ostat kakun, olet kodin hengetär juhlapäivänä. Tottakai. Sillä ei ole merkitystä että lapset ei ole sinun, mies haluaa läheiset ympärilleen juhlapäivänä. Jos et osaa näytellä tätä roolia niin ensi vuonna joku uusi nainen kyllä osaa. Trust me.

Olisiko se mitenkään huono vaihtoehto ap:n kannalta? Ei välttämättä olisi. Jo se, että odottaa jotain huikeaa ohjelmaa isänpäivänä on kummallista.

Onko ukon exä järjestänyt aina jotain huikeita spektaakkeleja, vai onko tässä kyse jostain nokittelusta, jossa haluaa näpäyttää exää että hahhaa, kylläpä nyt onkin järjestetty?

Noin tuoreessa suhteessa voisi ehkä ne ukon omat sukulaiset panostaa isänpäiväjärjestelyihin mikäli lapset ovat vielä liian pieniä, tai ukko olisi voinut tietysti sanoa että lapset on vielä liian pieniä tajuamaan oikein mitään, mutta voisitko ystävällisesti auttaa heitä keittämään kahvit ja vispaamaan kermaa kakkupohjan päälle, kun ne on valmiiksi ostettuna kaapissa, vaikka ehkä parasta olisi vaan antaa lasten isänpäivämuistamisen kehittyä ihan itsellään semmoiseksi traditioksi kun nyt voi kehittyä eroperheessä?

Vierailija
28/57 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla naisystävä reagoinut isänpäivään mitenkään ja ihan hyvä, ei tarvi sit mun reagoida äitienpäiväänkään.

Vierailija
29/57 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, ei tarvitse. Ei ole teidän yhteiset lapset.

Sanoisin että ei käy. Pyytäkööt eksää siihen.

Miten ne lapset asiaan liittyy? Omaa isäähän isänpäivänä muistetaan. 

Yleensä kovin pienet lapset ei oikein tiedätkö itse vielä osaa järjestää mitään, joten tavallisesti vanhempi joutuu hiukan avustamaan asioissa. 

Vierailija
30/57 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 10v +

Ap

Vierailija
31/57 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kokee etten välitä enkä haluakaan rakentaa yhteistä.

Vierailija
32/57 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä järjestin pariin kertaan, ihan vapaaehtoisesti. Miehen lapset oli niin pieniä. Tein aamupalan, vähän parempaa ruokaa ja jälkiruuan. Toki asuttiin jo yhdessä. Olis se nyt vähän outoa ollut ex-vaimoa pyytää järjestämään lasten kanssa :D Lahjaa en ostanut enkä järjestänyt ohjelmaa. Ruokailun jälkeen lähdin juhlistamaan omaa isää, ja mies jäi lapsineen puuhaamaan omiaan. Olisi kyllä kummastuttanut jos olisi vaadittu järjestämään ja osallistumaan enemmän. Sittemmin saatiin yhteisiä lapsia. Lahjan ostan aina niin, että se on yhteisiltä sekä miehen lapsilta, ja kaikki osallistuvat myös sen valintaan. Ei mielestäni ole ex-vaimonkaan asia lahjoja miettiä ja niitä rahoittaa, ja olisi myös ikävä sulkea miehen lapset siitä lahjasta pois.

Vierailija
33/57 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mun nyt pitäisi sanoa miehelle? Koko tilanne tuntuu absurdilta ja mies lähes eron partaalla koska en välitä heistä.

Ap

Vierailija
34/57 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/57 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjesta kun taas laitan kädet kyynärpäitä myöten ristiin ja kiitän koko universumia, että olen jo tarpeeksi vanha, että omia lapsia ei enää tule ja ei ole siitä miehestäkään niin väliksi. 

Vierailija
36/57 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen päivä on ihmisten päivä, kaikkien

Vierailija
37/57 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

markkinamiesten hössötyksiä kaikki kissanristiäiset   lapsille voi pitää juhlia                        milloin huvittaa

Vierailija
38/57 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi rakentaa isänpäivänä yhteistä omien lastensa kanssa, sillä hän on omien lastensa isä. Uudelle puolisolle jää vielä 264 päivää vuodesta yhteisen rakentamiseen. 

Vierailija
39/57 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset 10v +

Ap

Miten tuon ikäiset ei jo itse järkkää jotain? Kyllä me osattiin viimeistään yli kymppiveenä leipoa pullat, sämpylät tai vähintään täyttää voileivät/tehdä lämpimiä voileipiä, askarrella kortti ja keittää aamukahvit. Aikuiset vaan huolehti että oli ainekset kaapissa.

Vierailija
40/57 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi rakentaa isänpäivänä yhteistä omien lastensa kanssa, sillä hän on omien lastensa isä. Uudelle puolisolle jää vielä 264 päivää vuodesta yhteisen rakentamiseen. 

Korjaan typo: Uudelle puolisolle jää vieläkin enemmän eli 364 päivää vuodesta, jolloin uusi puoliso voi hoitaa ja palvella miestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi