Kuuluuko hyviin tapoihin järjestää miesystävälle isänpäivää?
Asutaan erillään mutta suhde avopuoliso-tasoa, monilla tahoillaan omat lapset. Omani ovat isällään tämän viikonlopun yli ja miesystävällä on koululaisensa luonaan. Tänään mies sanoi minulle, että odottaa minun järjestävän hänelle isänpäiväohjelmaa (mielellään siis lastensa kanssa) ja että ohjelman ja yllätyksen teko kuuluu läheisille.
Mitä sanotte? olen häkeltynyt kommentistaan. Lähinnä ajattelin että juhlistavat lastensa kanssa, minä teen omia juttujani, ja kun nähdään vien hänelle kukan päivän kunniaksi muttei sinällään kuulu minulle. Nyt sitten mies loukkaantuu mikäli näin, ilmaisi odottavan että järkkään päivää, ja minä olen tilanteessa nyt hieman ihmeissäni. Pakkokeksitty yllätys koska mies näin edellyttää. Miten toimisit tilanteessa?
Kommentit (57)
Oho, ei tarvitse. Ei ole teidän yhteiset lapset.
Sanoisin että ei käy. Pyytäkööt eksää siihen.
En tiedä mitä nyt teen, koska selvästi ilmaisi ja pettyy ja mököttää jos en huomioi.
Antaa lapset äitinsä kanssa hoitaa tämän yllätyksen.
Miten toimisit tilanteessa? paljastaa aina, että stoori tulee Porvoon Väsyneeltä Tarinatehtaalta.
No ei todella tarvitse sinun järjestää mitään. Hänen lapset saa järjestää.
Siis joku narsisti voi varmaan sanoa, että hän ihan ODOTTAA sinun järjestävän isäinpäivänohjelmaa.
Mihin paskakasaan olet kätesi sotkenut?
Kyseessä on ilmeisesti ensimmäinen isänpäivä tuntemisenne aikana? Jänen on mielestäni tyhmää olettaa tuollaista sinulta. Hyvissä ajoin etukäteen puhuttuna suunnitelmana, johon voi suostua tai olla suostumatta, olisi erilainen asia. Pelkäänpä, että hän saattaa "olettaa" muitakin asioita, mutta ette ole vielä yhdessä kohdanneet niitä.
Sanoisin, että haista sinä pitkät paskat ja tämä homma ei kuulu mulle.
Onko mies niin tumpelo ettei itse osaa järjestää? Ostaa pullat kaupasta ja keittää kahvit itse (on se vaikeaa)? En järjestäisi.
Onko se tyyppi ollenkaan normaali? Aivan älytön ajatus, eivät ole sinun lapsiasi eikä ole sinun isäsikään. Mitä kukkaa aiot viedä ja miksi? Hänen lapsilleen tämä tyyppi on isä ja lapsensa voivat juhlistaa isän päivää jos haluavat. Minä en ikinä tuollaiseen suostuisi enkä ajattelisi edes asiaa.
Siis, hän ei ole sinun, eikä edes sinun lasteni isä. Miksi sinun kuuluisi järkätä hänelle isänpäivä.
Keität kahvin, leivot tai ostat kakun, olet kodin hengetär juhlapäivänä. Tottakai. Sillä ei ole merkitystä että lapset ei ole sinun, mies haluaa läheiset ympärilleen juhlapäivänä. Jos et osaa näytellä tätä roolia niin ensi vuonna joku uusi nainen kyllä osaa. Trust me.
Järjestikö mies sinun lapsiesi kanssa yllätyspäivän sinulle äitienpäivänä? No ei tietenkään. Ja kuka hullu täällä vaatii ex-vaimoa järjestämään miehelle isänpäiväohjelmaa?
Aloitukseni ei ollut provo. Olemme olleet useamman vuoden. Hän on tuonut kukkia ja kortin minulle äitienpäivänä ja en muista ollaanko käyty syömässä. Minä kyselin heiltä nähtäisiinkö, tulisinko heille. Mies oli koko eilisen suuttunut minulle että olisi ollut minun vastuu ja tehtävä järestää kumppanina heille isänpäivä ja nyt hän kyseenalaistaa olenko edes tosissani suhteensa, enkö välitä, odotan yksipuolisesti huomiointia. Tänään laittoi, ettei nukkunut pettymykseltään koko yönä. Että hän toivoo kumppanuutta ja yhteistä, puolison tehtävä järjestää, ja nyt ei enää tiedä mitä minusta ajatella.
En osaa vastata enää mitään.
Ei kuulu. Ei ole sinun isäsi.