Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloin syömään terveellisesti ja jätin alkoholin pois, vuosia kestänyt migreeni hävisi

Vierailija
11.11.2023 |

Aloin liikkumaan, syömään oikein, lopetin alkoholin ja tupakan ja tämä tapahtui

Sairastin aurallista migreeniä vuosikaudet

Se hävisi kokonaan

Tämä on se avain, ei pillerit. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen rupkavalio.

Vierailija
2/18 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin katosi vuosia kestänyt krapula kun lopetin juomisen. Ihme ja kumma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mitä syöt ja juot 👍 

onneksi olkoon 🎉🥳

Vierailija
4/18 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa vai niin.

Vierailija
5/18 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ikinä tupakoinut. Olen juonut alkoholia viimeksi alle 25-vuotiaana ja syönyt terveellisesti ja liikkunut säännöllisesti parikymppisestä asti. Silti migreeni on ja pysyy.

Sitä en kyllä yhtään ihmettele, jos tupakan pois jättäminen on sulla auttanut. Itselle iskee migreeni satavarmasti, jos joudun haistelemaan muiden tupankansavua. Mutta kaikilla pelkkä sen välttelykään ei auta. Mitä naispuolisia sukulaisia on kuunnellut, niin vaihdevuodet kuulemma tämän meidän suvun migreenin lopulta parantaa. Niitä odotellessa.

Vierailija
6/18 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuuuurrii näin

Vierailija
7/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ei kalliit pistokset.

Mielenterveysongelmat ja persoonallisuushäiriöt ovat myös usein migreenin syy. Ne kannatuttaa hoitaa kuntoon myös, jos terveet elämäntavat eivät paranna migreeniä.

Vierailija
8/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa polvessa hulluja ja mt ongelmaisia ja kolmessa polvessa migreenistä "kärsiviä"....... Niin se menee. Narsisteilla.

Vierailija
9/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ollut paha migreeni. Minulla oksennus ja petiin kaatava migreeni iskee ennen kuin ensimmäinen paukku alhaalla. Yhdestä oluesta sain kerran kolme migreeniä, eka iltana join puoli pullos, seuraavan puolikkaasta puolet ja sitten neljännestä puolet eli toleranssia ei ollenkaan.

Vierailija
10/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin tupakoinnin, alkoholin, syön terveellisemmin ja liikun. Hävisi paniikkihäiriökohtaukset, ahdistuskohtaukset. Aivot ilmeisesti palautui normaaliksi, siinä meni kyllä vuodenpäivät. Nyt jo yli 7v raittiina ja savuton.

Vierailija
11/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin loppui migreenit, muiden kremppojen muassa, kun aloin rajoittamaan hiilarit max 50 grammaan vuorokaudessa. Gluteenin ja sokerisokerin jätin kokonaan pois. Rasvaa lisäsin reippaasti.

Alkoholia otan maltilla ja harvoin, mutten krapulahakuisesti.

Liikuntaa en lisännyt, sillä pää ei kestä yhtään pomppimista tai painetta. Liikun kuitenkin jonkin verran, pääasiassa hyötyliikuntaa töissä, teen kävelylenkkejä, käyn uimassa.

Vierailija
12/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole ikinä tupakoinut. Olen juonut alkoholia viimeksi alle 25-vuotiaana ja syönyt terveellisesti ja liikkunut säännöllisesti parikymppisestä asti. Silti migreeni on ja pysyy.

Sitä en kyllä yhtään ihmettele, jos tupakan pois jättäminen on sulla auttanut. Itselle iskee migreeni satavarmasti, jos joudun haistelemaan muiden tupankansavua. Mutta kaikilla pelkkä sen välttelykään ei auta. Mitä naispuolisia sukulaisia on kuunnellut, niin vaihdevuodet kuulemma tämän meidän suvun migreenin lopulta parantaa. Niitä odotellessa.

Eka kohtaus, minkä muistan 4-5-vuotiaana. Ennen kuukautisia lääkäri lohdutti, että voi loppua, sitten lohdutettiin, että synnytys voisi tuoda avun, sitten vaihdevuodet ja nyt uskon kuoleman helpottavan. Nykyisin en syö estolääkitystä ja vain 2-3x/kk, eli aika on auttanut hieman.

Vierailija
13/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
14/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi kun minulla ei ole mitään pois jätettävää. Olen terveellisesti elävä absolutisti ja migreeni riesana.

Vierailija
15/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole ollut paha migreeni. Minulla oksennus ja petiin kaatava migreeni iskee ennen kuin ensimmäinen paukku alhaalla. Yhdestä oluesta sain kerran kolme migreeniä, eka iltana join puoli pullos, seuraavan puolikkaasta puolet ja sitten neljännestä puolet eli toleranssia ei ollenkaan.

Hyvä tietää. Eipä tarvi aloittaa. Ehtoollisellakin pääsiäiskirkossa meinasi tulla outo olo.

Vierailija
16/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi harmi kun minulla ei ole mitään pois jätettävää. Olen terveellisesti elävä absolutisti ja migreeni riesana.

Hiilihydraateista voi karsia.

Vierailija
17/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenistä ei meinaa päästä sitten millään, mutta pääsin ahdistuneisuudesta lopettamalla sokerin syönnin ja muutenkin vähentämällä hiilareita. 

Vierailija
18/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummini syntynyt 1880-luvun lopulla, kertoi usein miten asuessaan Amerikassa, oli koulumatkalla joutunut nukkumaan ojassa ja oksentamaan päänsäryssä. Isosisko oli sitten auttanut kotiin. Tuskin siihen aikaan 6-7- vuotiaalla niin kauheasti epäterveitä tapoja oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän