En ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmiset hankkivat enemmän tavaroita kuin mistä jaksavat pitää huolta
Ja tuskailevat sitten sotkun ja kaaoksen kanssa.
Kommentit (33)
Joillain ihmisillä on perhettä ja lapsia, muttei välttämättä varaa ostaa 300 neliön omakotitaloa. Kyllä 5 henkisellä perheellä on väkisinkin oltava enemmän tavaraa kuin yksin asuvalla tai pariskunnalla. Pelkästään se, että saa kaikkien vaatteet mahtumaan kaappeihin voi olla haasteellista, jos tilaa on vähän.
Vierailija kirjoitti:
Joillain ihmisillä on perhettä ja lapsia, muttei välttämättä varaa ostaa 300 neliön omakotitaloa. Kyllä 5 henkisellä perheellä on väkisinkin oltava enemmän tavaraa kuin yksin asuvalla tai pariskunnalla. Pelkästään se, että saa kaikkien vaatteet mahtumaan kaappeihin voi olla haasteellista, jos tilaa on vähän.
Kuinka paljon niitä vaatteita lopulta tarvitaan? Ja mitä kaikkea kaappeihin on jo työnnetty, kun niissä ei ole tilaa?
Ap
Hallitus leikkaa. Nyt ei voi heittää mitään tavaroita pois.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkaa. Nyt ei voi heittää mitään tavaroita pois.
Ei tällä ole mitään tekemistä hallituksen ja leikkausten kanssa, ei ole mikään uusi ilmiö.
Ap
Nopeasti täyttyy. Itse yllätyin muuttaessa kun sinkkukeittiöni tarvitsi seitsemän muuttolaatikkoa. Tavara kertyy ihan itsestään mutta sitä pitää sitten aktiivisesti torjua, myydä, viedä pois ja heittää kaatikselle.
Itselle ainakin tosi paljon myös vanhemmat sukulaiset tuputtaa ja tuo tavaraa. Viimeksi minulle tuotiin laatikollinen laattoja, kaksi hiomakonetta, työkaluja, sinkkipadan, tauluja ja pussillinen lehdistä leikattuja reseptejä (???). Ja toinen halusi vieraillessa antaa puutarhastaan jonkun ison vettä sylkevän patsaan, jonka sain kuitenkin torjuttua ennenkuin se oli annettu.
Viimeksi aamulla katselin olohuoneessa että suurin osa tavaroistani on jotain lahjoituksia tai ilmaiseksi saatuja. Varmaan ajattelevat että tuolla ei kai ole varaa ostaa mitään uutena tai itselleen, mutta todellisuudessa tekee mieli kirkua pään sisällä että tietenkään en halua ostaa vielä lisää kun teidän vanhat romut on jo täällä.
Tykkään kun koti on suhjeellisen tyhjä ja selkeä, mutta jostain syystä tämä vain lietsoo liekkejä hyvää tarkoittaville sukulaisille. Ja lahjatavaroiden poisheittäminenkin tuntuu loukkaukselta antajaa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon niitä vaatteita lopulta tarvitaan? Ja mitä kaikkea kaappeihin on jo työnnetty, kun niissä ei ole tilaa?
Ap
No se on vähän että haluaako pitää minimivarustuksen, myydä/heittää kaikki mitä ei just heti tarvitse pois ja ostaa sitten uutta kun tarve taas tulee, vai jemmaako esim vanhemman lapsen vaatteita ja tavaroita pienemmälle. Ja siis, jo viiden hengen kypärät, monot, luistimet, toppa-asut jne vie ihan tolkuttomasti tilaa. Puhumattakaan jos on enemmän jotain urheiluharrastuksia ja niihin välineitä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No se on vähän että haluaako pitää minimivarustuksen, myydä/heittää kaikki mitä ei just heti tarvitse pois ja ostaa sitten uutta kun tarve taas tulee, vai jemmaako esim vanhemman lapsen vaatteita ja tavaroita pienemmälle. Ja siis, jo viiden hengen kypärät, monot, luistimet, toppa-asut jne vie ihan tolkuttomasti tilaa. Puhumattakaan jos on enemmän jotain urheiluharr
Miten mahdutte yksiöön koko porukka?
Meilläkin on kaapissa vanhimman lapsen vanhoja uusina ostettuja toppavaatteita. Ovh 170 e. Eli todellakin kierrätän seuraavalle lapselle. Vievät kaapissa tilaa. Samoin vaatehuoneessa on lasten turvaistuin. Hinta 400 e. Pakko olla autossa lain mukaan, jos kuljettaa lasta. Mutta odottaa, että nuorin lapsi kasvaa siihen sopivan kokoiseksi. Ulkovarastossa homehtuu ja menee pilalle, eli pakko säilyttää sisätiloissa.
Keksit itse yksiösi. Vaikka olisi kolmio, niin ahdasta on, jos ihmisiä on viisi.
Ja lasten jalat kasvavat niin nopeasti, että kengät joutuu pienillä uusimaan joka syksy ja kevät. Päiväkoti vaatii lisäksi kesäkumpparit ja talvikumpparit, talvikengät ja kesäkengät. Hinta kaikissa 30 - 80 e kpl.
Lisäksi päiväkoti vaatii kuravaatteet joka lapselle. Ja talviaikaan toiveena on, että ne olisivat fleecevuorelliset, kesällä taas vuorettomat. Lisäksi joka lapsi tarvitsee monot suksiin ja luistimet. Niitä vaativat sekä koulu että päiväkoti.
Vierailija kirjoitti:
Keksit itse yksiösi. Vaikka olisi kolmio, niin ahdasta on, jos ihmisiä on viisi.
Olen asunut kolmen lapsen kanssa 55 neliöisessä kaksiossa. Tavarat mahtuivat sielläkin kaappeihin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut kolmen lapsen kanssa 55 neliöisessä kaksiossa. Tavarat mahtuivat sielläkin kaappeihin.
Ap
Niin, entä sitten?
En todella käsitä sitä keräilemällä keräilyä, "mitä sä keräät?", "mä kerään...".
Siis tää, et kerätään muumimukeja, arabiakannuja, bräts-nukkeja, merimieshattuja, vanhoja kelloja, autoja tms. Siis, MIKSI? Mikä pistää ihmisen siihen vimmaan? Siinä menee aikaa, rahat ja lopulta koti on täynnä ihan turhaa tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin, entä sitten?
Sitä, ettei kyse ole liian vähästä säilytystilasta vaan liiallisesta määrästä tavaraa.
Ap
Ne vanhat sukulaiset on alkaneet tehdä kuolinsiivousta ja laittavat tavaraa jakoon. Siksi saat kainaloon ja takapaksiin aina lähtiessä vähän "tuliaisia kotiin".
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ahdistaa katsoa koteja jotka on tungettu täyteen tavaraa. On piironkia, lipastoa, tuolia, tavararöykkiöitä jne joka paikka täynnä.
Mutta eihän sinun tarvitse asua siellä. Ajattele miten mukavaa on käydä kylässä kuvailemassasi täyteen
ahdetussa kodissa, kun samalla tiedät, että pääset pian takaisin omaan, minimalistiseen kämppääsi.
Ap ei persaukisena saa vaatetettua lapsiaan edes kunnolla. On nähty näitä, missä lapsi kulkee kesät talvet samoissa crocseissa ja liian pienissä vaatteissa, ja vanhemmat kehuvat järjestelmällisyyttään. Säälittävä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Ne vanhat sukulaiset on alkaneet tehdä kuolinsiivousta ja laittavat tavaraa jakoon. Siksi saat kainaloon ja takapaksiin aina lähtiessä vähän "tuliaisia kotiin".
Suosittelen opettelemaan lauseen "ei kiitos, en tarvitse mitään".
Ap
Tämä. Ahdistaa katsoa koteja jotka on tungettu täyteen tavaraa. On piironkia, lipastoa, tuolia, tavararöykkiöitä jne joka paikka täynnä.