Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana laihduttaminen

Vierailija
11.11.2023 |

Mitä mieltä olette raskaana laihduttamisesta/jatkuvasta painon tarkkailusta? Saati vatsan koon tarkkailusta. 

Onko tervettä ?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsan kokoa tarkkaillaan neuvolassa. Ja painoakin. Laihduttaminen ei ole hyväksi vauvalle.

Vierailija
2/14 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti on merkittävästi ylipainoinen, tavoite on, ettei hän saa lisää painoa raskauden aikana. Vatsan tietysti pitää kasvaa. Onko joku nyt oikeasti niin hullu, ettei ymmärrä vatsan kasvamattomuuden johtuvan siitä, että sikiö ei kasva? Eipä varmaan kannata sitten hankkiutua raskaaksi, jos haluaa pysyä litteävatsaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan idioottimaista laihduttaa raskaana ollessa.

Vierailija
4/14 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen ei ole sallittua, mutta ruokavaliohoitoinen raskausdiabetes oli 1400 kcal/päivä. Mulla silti sokerit välillä koholla, suositeltiin lisäämään liikuntaa.

Noudatin kaikkia ohjeita. Pilkulleen.

Raskausden viimeiset päivät menossa, paino -10kg ja siihen vielä mitä vauva + muut päälle.

Neuvola ja lääkäri kehuu, mulla tosin ylipainoa oli aika reippaasti, mutta enpä edes tiennyt että tälläisiäkin raskauksia voi olla.

Vierailija
5/14 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syödä sen verran järkevästi ettei turhaa ylipainoa tule, ei se kuule paljon vaadi. En laihduttaisi.

Vierailija
6/14 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse raskauduin bmi:n ollessa 32, talla hetkella menossa rv 38 ja paino vasta nyt viime viikkoina lahtenyt nousuun. Lapsi normaalikokoinen, ei radia. Kokonaispainonnousu ollut 5 kiloa, josta suurin osa luultavasti turvotusta, koska karsin siita aika pahasti. Sanottiin, etta 7 kiloa on ihan ok vaikka ois paljonkin ylipainoa, laihduttamalla laihduttaa ei kuitenkaan saa missaan nimessa raskauden aikana.

Vierailija
7/14 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua ehdoin tahdoin vammautunutta lasta, siitä tulee alikehittynyt jos ei saa riittävästi ravintoaineita sikiöaikana. 

Vierailija
8/14 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse raskauduin bmi:n ollessa 32, talla hetkella menossa rv 38 ja paino vasta nyt viime viikkoina lahtenyt nousuun. Lapsi normaalikokoinen, ei radia. Kokonaispainonnousu ollut 5 kiloa, josta suurin osa luultavasti turvotusta, koska karsin siita aika pahasti. Sanottiin, etta 7 kiloa on ihan ok vaikka ois paljonkin ylipainoa, laihduttamalla laihduttaa ei kuitenkaan saa missaan nimessa raskauden aikana.

Joo, paino saa nousta vähän raskausdiabeteksestä huolimatta, mutta se oli oikeasti aika mahdotonta kun mulla ainakin sokerit nousi samantien jos söi muuta kuin salaattia ja kanan rintafileitä. Periaatteessa salaattia olis pitänyt syödä kiloittain että kalorit olis olleet edes sen että paino ei lähde laskuun kun se liikunta oli se toinen mitä korostettiin että vaikka 100m kerrallaan, mutta kunhan liikkuu, jos ei muuten niin sit kävelemällä sisällä jne.

Vierailija
9/14 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminen ei ole sallittua, mutta ruokavaliohoitoinen raskausdiabetes oli 1400 kcal/päivä. Mulla silti sokerit välillä koholla, suositeltiin lisäämään liikuntaa.

Raskausden viimeiset päivät menossa, paino -10kg ja siihen vielä mitä vauva + muut päälle.

Neuvola ja lääkäri kehuu, mulla tosin ylipainoa oli aika reippaasti, mutta enpä edes tiennyt että tälläisiäkin raskauksia voi olla.

Tämä on kyllä erikoista että kielletään laihduttaminen mutta "radi-ruokavalio" 1400 kcal on ihan ok. Tuohan on todella vähän. Itse laihdutin 1800-1900 kcal ihan hyvää vauhtia. Jos vähänkin liikkuu niin tuolla paino putoaa kilon viikkovauhtia.

Vierailija
10/14 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, paino saa nousta vähän raskausdiabeteksestä huolimatta, mutta se oli oikeasti aika mahdotonta kun mulla ainakin sokerit nousi samantien jos söi muuta kuin salaattia ja kanan rintafileitä. Periaatteessa salaattia olis pitänyt syödä kiloittain että kalorit olis olleet edes sen että paino ei lähde laskuun kun se liikunta oli se toinen mitä korostettiin että vaikka 100m kerrallaan, mutta kunhan liikkuu, jos ei muuten niin sit kävelemällä sisällä jne.

Mikset syönyt lihaa ja munia sen sijaan, että puputit jotain salaattia, josta ei edes saa mitään ravintoaineita saati energiaa?

Vierailija
11/14 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä erikoista että kielletään laihduttaminen mutta "radi-ruokavalio" 1400 kcal on ihan ok. Tuohan on todella vähän. Itse laihdutin 1800-1900 kcal ihan hyvää vauhtia. Jos vähänkin liikkuu niin tuolla paino putoaa kilon viikkovauhtia.

Jep, tämä oli mullekkin täysi yllätys. En ikinä tai koskaan olisi voinut kuvitella että sen jälkeen kun neuvola sanoo että ruokavaliosta ei kannata stressata kunhan syö terveellisesti niin radi-diagnoosin jälkeen annetaan lappu missä päivän energiatarve on 2/3 siitä mitä normaalisti syön ja siihen päälle vielä tarvitaan liikuntaa. Ja siis se että ruokavalio on maustamatonta rahkaa, herkut  annos marjoja tai max. 1 hedelmä/päivä, lähinnä omena. Perunaa 1 päivässä, ei kastikkeita tai prosessoitua ruokaa eli just kanan fileitä, rasvatonta raejuustoa ja salaattia tietty saa syödä niin paljon kuin jaksaa. Valkoinen vehnä & riisi ehdottoman kiellettyä jne.

Ja mä haaveilin siitä mäkkärin autoluukulle keskellä yötä-raskaudesta. Nyt tuntuu että mä voisin jatkaa tästä vaan jollekkin bikini-fitness dieetille niin se jo olis helpotus pelkästään, sais syödä vapaammin.

Vierailija
12/14 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tälle joka kyseli miksi en syönyt lihaa ja munia: söin. Mutta kun se nimenomaan oli suositus että monipuolisesti ja tietty määrä proteiinia/päivä ja kaloreita/päivä. Ja siis kananmunat melkein missä muodossa tahansa on vastenmielisiä, eli niitä mä olen syönyt kun on sanottu että 2 krt viikko olis hyvä.

Vierailija
13/14 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tarina kun monella täällä. Radi-ruokavalio ja painoin raskauden jälkeen 15kg vähemmän kuin ennen raskautta. Tähän vielä lisäbonuksena sain nopean laihtumisen vuoksi sappikivet, joiden diagnoosi venyi, kun ei kukaan suostunut uskomaan, että 50 kiloisella kolmekymppisellä olisi sappikiviä. Lopulta kivi tukki sappitiehyeen ja sitten oli pakko uskoa. 

Vierailija
14/14 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Paino oli -10kg synnytyksen jälkeen verrattuna painoon ennen raskautta. On yllättävän helppo olla noin vähällä energialla. Oli ehkä helpoin 10kg pudotus mitä minulla on ikinä ollut. Silti syntyi 4500g lapsi, vaikka sokerit pysyi ruokavaliolla tasaisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän