Syön melkein joka aamu paketillisen pekonia
Pari paistettua kananmunaa lisukkeeksim Onko se mielestäsi outoa?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Söisin mielelläni pekoni-muna-aamiaisen, mutta mulla on niin korkea verenpaine ja kolesterolit, että pakko pitäytyä vain vähäsuolaisessa ja runsaskuituisessa ruokavaliossa. Tykkään pekonista tosi paljon ja hotelliaamiaisella sitä syön enkä välitä silloin rasva-arvoista.
Millä olet hankkinut korkean verenpaineen ja kolesteroliarvot?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söisin mielelläni pekoni-muna-aamiaisen, mutta mulla on niin korkea verenpaine ja kolesterolit, että pakko pitäytyä vain vähäsuolaisessa ja runsaskuituisessa ruokavaliossa. Tykkään pekonista tosi paljon ja hotelliaamiaisella sitä syön enkä välitä silloin rasva-arvoista.
Ap
Sukurasitteella
Vierailija kirjoitti:
Syö vaan, itse en syö pekonia koskaan, kun on iljettävä pitkälle jalostettu tuote, hyi!
Itse olet iljettävä pitkälle jalostettu tuote.
Eihän pekonin valmistus ole kovin kummoista jalostamista? Suolattu ja savustettu siankylkisiivu. Enemmän välttelisin lihankorvikkeita, joihin pitää lisätä tuhatta eri ainetta ja myllätä yhtä monen prosessin läpi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sukurasitteella
Alentaako tuo nykyinen ruokavalio niitä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
On outoa.
Mä syön puuroa tai voileivän ja jogurttia.
Minusta heti aamusta sokerin syöminen on kokolailla epäterveellistä.
Itse laihdutin kymmenien vuosien hiilari kitudiettien jälkeen kokomaidolla voilla pekonilla kananmunilla ym.. ensimmäiseen kynmmeneen kiloon meni 9 viikkoa toinen kymppi karisi kolmessa kuukaudessa, nyt alkaa vuosi tulemaan ja 25 kiloa kevyempänä enkä kertaakaan tänä aikana ole laskenu kaloreita. Paluuta sokerin puputtamiseen en näe lähiaikoina tapahtuvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sukurasitteella
Alentaako tuo nykyinen ruokavalio niitä?
Ap
Kyllä, mutta ei tarpeeksi. Lääkkeitä tarvitaan lisäksi.
Yksi annos kaurapuuroa:
Hiilihydraatteja 23 grammaa
Glykeeminen indeksi (GI) 74
Glykeeminen kuorma (GK, sokerikuorma) 17
9 sokeripalaa:
Hiilihydraatteja noin 25 grammaa
Glykeeminen indeksi (GI) noin 68
Glykeeminen kuorma (GK, sokerikuorma) 17
Annos kaurapuuroa vastaa siis sokerikuormaltaan yhdeksää sokeripalaa.
Korkea sokerikuorma nostaa merkittävästi kakkostyypin diabeteksen sekä sydän- ja verisuonitautien riskiä.
https://varputavi.wordpress.com/2009/04/14/sokerikuorma-ruokavaliossamm…