Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisitte tilanteessani

Vierailija
11.11.2023 |

Olen 17- vuotias tyttö. Opiskelen lähihoitajaksi. Opinnoissa on ollut aina haasteita jo lapsesta asti (näkyy todistuksissa). Opettajat ammatillisesta koulutuksesta mukaanlukien erityisopettaja kehotti minulle adhd tutkimuksia. Itsekkin epäilen itselleni adhd. Ajat ja kaikki oli järjestetty ja kerroin vanhemmillenia asiasta. Veljelläni on diagnosoiti adhd, hän on ääripäästä ongelmineen. Kumpikaan vanhemmistani ei uskonut, nautoivat vain ja kertoivat ettei minulla ole sellaista. Olenhan aivan erillainen kun veljenikin, että siinö on esimerkki millainen on adhd ihminen. Kerroin kuitenkin heille, että olen menossa tutkimuksiin koulun puolesta. Vanhemmat kiristivät minua kaikilla mahdollisilla keinoilla niin, että minulla ei ollut kuin vaihtoehtona ilmoittaa etten halua tutkimuksiin. Minulla on hojks suunnitelma, mutta koen ettei siitä ole niin paljoa apua kuinntarvitsisin. Mitä tekisitte tilanteessani.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
2/24 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/24 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, siinä pulma 🙉

Vierailija
5/24 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menet niihin tutkimuksiin, olet kohta 18 ja ihan tarpeeksi vanha päättämään itse. Sitä paitsi sulla todennäköisesti on se koska sun veljellä on.

Vierailija
6/24 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta olet 18 vuotias ja päätät itse omista asioistasi. Vanhempasi eivät saa estää tutkimuksiin menoa.

Vierailija
7/24 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kohta täysi-ikäinen. Kysymys on tulevaisuudestasi, ei vanhempiesi tulevaisuudesta. Vaikka päätös on vaikea, on se sinun tehtävä itse. Sääli, jos vanhempasi eivät tue sinua.

Vierailija
8/24 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia ne vanhempasi, kun et saisi tutkituttaa adhd, onko sulla.

Vierailija
9/24 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä se sama joka haluaa ensihoitajaksi ja halveksuu mummojen hoitamista?

Vierailija
10/24 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat maanantaina sinne terveydenhoitajalle tms. mistä sen ajan olit saanutkaan. Sanot, että haluat testin sittenkin. Jos haluat voit myös ihan rehellisesti kertoa mistä aiempi peruminen johtui. Voisi olla ihan hyvä kertoa niin tietävät siellä, että vanhempien asenne on tuo ja tarvitset enemmän tukea muualta.

Vierailija
11/24 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappaisin varmaan itseni.

Se on nyt kovasti muodissa paholaisen pitäessä valtaa.

Vierailija
12/24 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitat maanantaina sinne terveydenhoitajalle tms. mistä sen ajan olit saanutkaan. Sanot, että haluat testin sittenkin. Jos haluat voit myös ihan rehellisesti kertoa mistä aiempi peruminen johtui. Voisi olla ihan hyvä kertoa niin tietävät siellä, että vanhempien asenne on tuo ja tarvitset enemmän tukea muualta.

Niin ja voi olla, että tuo vanhempien asenne ei ole ilkeyttä (toivottavasti) vaan ihan vain tietämättömyyttä tai jopa vähän sellaista, että ovat olleet tyytyväisiä siihen, että olet ns. se terve ja helppo lapsi, voi siis olla jonkinlainen shokki heille. Mutta kyllä ne asiat siitä selviää ja järjestyy, varaa vain nyt se aika

Vierailija
13/24 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne tutkimuksiin tietysti.

Vierailija
14/24 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsestäsi lastensuojeluilmoitus, koska vanhempasi yrittävät estää tutkimusten ja hoidon saantia. Ja mene niihin tutkimuksiin. 

Vierailija
15/24 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vastauksia jo muilta. Lisäisin vielä, että eivät vanhemmat voi estää alaikäisen terveydenhoitoa mitenkään virallisesti - sinäkin kerrot ilmeisesti kotona keskusteluissa tapahtuneesta painostuksesta, joka tietenkin on ollut väärin sinua kohtaan.

Vierailija
16/24 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asin omillani, mutta esimerkiksi uhkauksena oli että joudun muuttamaan koriin opetteöemaan rutiineja kerran minulla on adhd.

pääsen helpommalla kun odotan vuoden.  Ei mulla ole rohkeutta tehdä vanhempia vastaan. Ap

Vierailija
17/24 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillähän on vaitiolovelvollisuus, kun menet ja sanot ettet halua että tieto menee huoltajillesi.

Vierailija
18/24 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asin omillani, mutta esimerkiksi uhkauksena oli että joudun muuttamaan koriin opetteöemaan rutiineja kerran minulla on adhd.

pääsen helpommalla kun odotan vuoden.  Ei mulla ole rohkeutta tehdä vanhempia vastaan. Ap Ei rohkeutta käydä vanhempia vastaan? Rohkeutta haukua täällä heitä. Taidat kirjoitaa ihan puppua. Kotti jos on huono olla jo 12 vuotias voi kävellä sossun ja Häntä kuunellan,uskotaan .Pääsee tuettuun perhe asumiseen ymm.Jos haluaa. Tai suostut koti asumaan.Mutta silloin  koko perhe saa sossu tuki henkilön ja elämä on taas ok!

Vierailija
19/24 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä vastauksia jo muilta. Lisäisin vielä, että eivät vanhemmat voi estää alaikäisen terveydenhoitoa mitenkään virallisesti - sinäkin kerrot ilmeisesti kotona keskusteluissa tapahtuneesta painostuksesta, joka tietenkin on ollut väärin sinua kohtaan.

17-vuotias saa myös kieltää tietojen luovuttamisen.

Vierailija
20/24 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut lapsesta asti vanhemmilta henkistäväkivaltaa. En ymmärrä miksei ketään koulussa ole puuttunut ongelmiini, varsinkin kun todistukset ovat olleet sitä luokkaa. Kotona on kiristetty, että ei saa asioista puhua ja sillä tavalla en ole puhunut ongelmistani. Pelkäsin jo ottaa adhd asiat puheeksi vanhemmille koska tiesin mitä he tulevat tekemään.