Ihan harmittaa tehdä niin hyvää ruokaa kun yksin syö :( Tänäänkin lautasella
- Toscanan kanaa
- kermaista risottoa
- mustapippuri, valkosipuli & parmesan -ruusukaaleja
Tuli täydellistä!
Kommentit (36)
Eli lautasella myös yksi kokonainen mustapippuripallo. Kaunista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä kivempi kokata myös muille kuin vain itselleen. Mutta vinkkinä, ei parisuhdekaan välttämättä korjaa asiaa. Mun mies esim. syö mieluiten simppeliä perusruokaa.
Minusta on ihan parasta kokata itselle juuri sellaista ruokaa kuin itse haluaa. Muille kokatessa pitää alkaa miettiä kompromisseja.
Onneksi meillä ei ole tarvetta kompromisseille. Perhe syö aina juuri sitä, mitä minua huvittaa kokata.
Tänään tulee stroganoffia, perunamuussia ja salaattia.
Älä tee hyvää ruokaa jos harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä kivempi kokata myös muille kuin vain itselleen. Mutta vinkkinä, ei parisuhdekaan välttämättä korjaa asiaa. Mun mies esim. syö mieluiten simppeliä perusruokaa.
Minusta on ihan parasta kokata itselle juuri sellaista ruokaa kuin itse haluaa. Muille kokatessa pitää alkaa miettiä kompromisseja.
Onneksi meillä ei ole tarvetta kompromisseille. Perhe syö aina juuri sitä, mitä minua huvittaa kokata.
Tänään tulee stroganoffia, perunamuussia ja salaattia.
Oikea asenne. Kokki päättää mitä syödään ja jokainen voi vetää sen kokinhatun päähän.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko laskea vaatimuksia miehelle kun kerrat ketään et ole kelpuuttanut ja yksinäisyys noin ahdistaa
Kannattaisiko teidän miesten laskea? Ei tarvitse kuin omalle tasolle laskea. Tutkimusten mukaan kaikki miehet haluavat ensisijaisesti parikymppisen kaunottaren. Kyllähän se alkaa vtuttamasn kun nämä eivät Tinderisdä mätsää. Sitten voi taas tulla ùlisemaan ja haukkumaan naisia tänne.
Turha sitä harmitella, koska harvoin ihmiset arvostaa toisten kokkailuja erityisemmin. Makuja on niin monia. Leivonnaisista saa enemmän kiitosta.
Vierailija kirjoitti:
Turha sitä harmitella, koska harvoin ihmiset arvostaa toisten kokkailuja erityisemmin. Makuja on niin monia. Leivonnaisista saa enemmän kiitosta.
Minä ainakin arvostan. Eikä tarvitse olla huippukokki. Tekee vaikka niitä omia bravuurejaan, jotka varmasti onnistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko laskea vaatimuksia miehelle kun kerrat ketään et ole kelpuuttanut ja yksinäisyys noin ahdistaa
Kannattaisiko teidän miesten laskea? Ei tarvitse kuin omalle tasolle laskea. Tutkimusten mukaan kaikki miehet haluavat ensisijaisesti parikymppisen kaunottaren. Kyllähän se alkaa vtuttamasn kun nämä eivät Tinderisdä mätsää. Sitten voi taas tulla ùlisemaan ja haukkumaan naisia tänne.
TÄMÄ!
V TTY Ü, MÄ EN JAKSA ENÄÄ TÄTÄ NÄIDEN INCELEIDEN ÙLINAA: OLETTE ITSE ATM- MIEHIÄ, TEIDÄN TASO ON JUOPPO- NARGGI- 65- VUOTIAS- LÄSKI - RUMA- VTTUMAINEN PUBIRUUSU. MENKÄÄ NIITÄ USKEMÄÖN JA PITÄKÄÄ T URBANNE KIIINNI
Vierailija kirjoitti:
Yksin syöminen on parasta :)
Ja saa valita missä murkinoi....vaikka sängyllä.
Just evästin pöydän ääressä mut yleensä muualla, ite päätän, ei kuulu muille.
Ja jämäruokia lämmitin pannulla, siinä oli punajuuri/härkäpapufalleroita, porkkanalaatikkoo,perunamuussii, aurajuustoo ja sit vielä valmis lounassalaattii lautaselle lisäks.Että maittoi.
Yllättävää! Mistä onnistuit hankkimaan kanaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei edes sanonut onko mies vai nainen. Tuollaisia kokkaava sinkkumies saisi kyllä ainakin omat pöksyt pyörimään jalassa.
Joo kunhan muistaa että pelkkä ruuanlaittotaito ei tee miehestä vielä kivaa kumppania. On kokemusta.
Ihan parasta se on kokata vain itselleen. Saa tehdä just niitä lemppareitaan niin pitkän kaavan mukaan kuin haluaa ja syödä niin kauan kun haluaa.
Ymmärrän että muillekin kokkaaminen ja yhdessä syöminen on nautinto, silloin kun kaikki syöjät ovat myös ruoasta nauttijoita eivätkä vierasta mitään ruoka-aineita.
Minkälaista on Toscanan kana? Asun jo melkein 15 v. Toscanassa enkä ole Toscanan kanasta kuullut mitään enkä missään ruokalistassa tai kokkikirjassa nähnyt reseptiä. Italian pata taitaa olla samanlainen ilmiö. Ei sellaista Italiassa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista on Toscanan kana? Asun jo melkein 15 v. Toscanassa enkä ole Toscanan kanasta kuullut mitään enkä missään ruokalistassa tai kokkikirjassa nähnyt reseptiä. Italian pata taitaa olla samanlainen ilmiö. Ei sellaista Italiassa syödä.
https://www.kariniemen.fi/reseptit/resepti/toscanalainen-kanapata/
Tuskin samalla nimellä löytyy Toscanasta kuin Kariniemen nettisivuilta. En tiedä, kun en itse syö sen kummemmin kanaa kuin broileriakaan. Kansainvälisesti tunnettu Pollo alla Toscana tai Tuscan chicken- nimellä. Kyseinen ruokalaji on kuitenkin maailmalla tunnettu, jos ei Italiassa olekaan.
Suomessa italiansalaatiksi kutsuttu salaatti on saanut nimensä alkuperämaansa Italian mukaan. Muualla maailmassa se tunnetaan tavallisemmin alkuperäisen italiankielisen nimensä insalata alla russa (tai insalata russa) mukaisesti venäjänsalaattina.
Italian kielessä hyvin sotkuista huonetta sanotaan "tosi venäläiseksi", minkä vuoksi myös monista satunnaisista aineksista kokoonpantu salaatti on saanut Italiassa nimekseen insalata alla russa ("venäläinen salaatti").
Italianpata/ Italian pata taas lienee ihan suomalainen einesruokaklassikko, joka on saanut nimensä siinä käytettyjen "italialaisten" raaka-aineiden, eli spagetin, valkosipulin ja yrttien perusteella. Samantyyppistä ruokaa varmaan löytyy monen maan "keittiöstä" vaikkei ihan identtistä olisikaan. Täytyy sanoa, etten ole koskaan maistanut tuotakaan, vaikka joka paikassa mainostetaan sen olevan kouluruokaklassikko. Ja sentään olen koulut käynyt pitkän kaavan mukaan.
Mulle taas parempi ettei kokkaa mitään vaan saan itse kokata ihan just mitä haluan.