Juu tosiaan minun velvollisuuteni ei ole muokata itseäni, jotta muut eivät nälvisi kateuksissaan
Jos rakastan shoppailua, rakastan shoppailua. Olen erittäin kaukana hamstraajasta enkä halua törsäillä typerästi, mutta jos tarvitsen asian x niin toki sen ostan. Hehkutan ostoksiani, koska ne ovat ihania ja koska olen tarvinnut niitä pitkään. Hehkutuksen aihe voi olla ripsari, kodinkone, vaate, kengät, mitä tahansa. Hehkutan vaikka sokolaatia, jos löydän uuden ihanan laadukkaan ja sopivan hintaisen. Ei ole minun ongelmani, että muut kiehuvat kateudesta tuollaisen takia.
Kommentit (53)
Kateuden? - Oletko varma, ettei kyse ole enempi isommasta pienemmästä vaivautuneesta tunteesta?
Uskovainen mies
On kiusallista, kun ihmiset jankkaavat rahoistani ja utelevat. En tee mitään numeroa, mutta kun aina jonkun on pakko aloittaa se sama kaava enkä kehtaa sanoa, että vıtțuaķo se sinulle kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Kateuden? - Oletko varma, ettei kyse ole enempi isommasta pienemmästä vaivautuneesta tunteesta?
Uskovainen mies
Minulle on myönnetty kateus.
Ap
Yksi hyvä esimerkki on teinivuosilta, kun kerroin silloiselle kaverilleni isäni ostaneen samalla kertaa kaksi kodin tarviketta x. Eräitä elektroniikkalaitteita. Kaveri hämmästeli "meidän rikkauttamme." Minä en ymmärtänyt reaktiota.
Mä en taas jaksa kuunnella tuollaista pinnallista hehkutusta, ei vois vähempää kiinnostaa, mutta kaipa senkin joku tulkitsee kateudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en taas jaksa kuunnella tuollaista pinnallista hehkutusta, ei vois vähempää kiinnostaa, mutta kaipa senkin joku tulkitsee kateudeksi.
Kuinka vaikeaa on ymmärtää, että minulle on myönnetty kateus?
Ap
Anna mennä vaan, osta kaikki mitä ikinä haluat. Ei se ole keltään muulta pois kun itseltäsi, joten raha palamaan, beibi!
Ja olette todella tyhmiä, jos kuvittelette etten keskustele monipuolisesti eri aiheista ihmisten kanssa. X""DD
Vierailija kirjoitti:
Anna mennä vaan, osta kaikki mitä ikinä haluat. Ei se ole keltään muulta pois kun itseltäsi, joten raha palamaan, beibi!
En edelleenkään harrasta törsäilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sanoin joku. Mutta ilmeisesti tunnistit itsesikin tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sanoin joku. Mutta ilmeisesti tunnistit itsesikin tuosta.
Aika epätoivoista selittelyä ilman mitään logiikkaa X""""DDDD
Vierailija kirjoitti:
Selvä ruotsalainen.
No ihan suomalainen olen.
Ap
Tässä ketjussa ei ole mitään järkeä. Elä elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovainen mies
Ap
'
Ja kerran myönnetty kateus koskee sitten kaikkia? Mikään listaamasi asia ei kyllä ylitä mitään kateuskynnystä, mutta todennäköisesti en minäkään jaksaisi sitä kuunnella kovin pitkään. Jos leivänpaahdin on kova juttu sulle, niin onneksi olkoon, mutta saisit hehkuttaa sitä jollekkin toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovainen mies
Ap
'
Ja kerran myönnetty kateus koskee sitten kaikkia? Mikään listaamasi asia ei kyllä ylitä mitään kateuskynnystä, mutta todennäköisesti en minäkään jaksaisi sitä kuunnella kovin pitkään. Jos leivänpaahdin on kova juttu sulle, niin onneksi olkoon, mutta saisit hehkuttaa sitä jollekkin toiselle.
Mikä hel.vetin leivänpaahdin?!?!!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovainen mies
Ap
'
Mikä hel.vetin leivänpaahdin?!?!!?
No, valitse ihan mikä kodinkone vaan mikä tuntuu hehkutuksen arvoiselta. Olisiko leipäkone parempi?
Jo on teillä kateuden aiheet. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi 100.000€:n urheiluauto, mutta että ripsari tai kodinkone. No, meitä on moneen junaan.
Kyllähän asiat tietyllä tapaa hämärtyvät, kun on vauvasta asti ollut hyvä finanssitilanne ensin perheessä ja myöhemmin henkilökohtaisesti. En aina ymmärrä, että jokin ostokseni on toisen mielestä jokin kYlLä RaHaA rIiTtÄä-juttu, koska minulle se on vain tarpeellinen ostos, josta tulen iloiseksi.