Valkovuoto alkuraskauden aikana
Hei,
Kysymys hermoheikolta yhden keskenmenon kokeneelta... Onhan valkovuoto normaalia alkuraskauden aikana? Mulla sitä on tullut pieni tahra nyt kolme kertaa...ja aina olen huomannut sen kävelyltä tultuani! Onko syytä huoleen...pitäisikö tsekata, ettei ole mitään tulehdusta?
Kommentit (4)
valkovuoto lisääntyi heti alussa runsaasti - saattaa tulla pyyhkiessä melkoisia määriä noin vain ihan hankaluudeksi asti, ja juuri noin liikkuessa enemmän. Ehkäpä se keho hoitaa itseään tuolla tavalla ja vauvalla on turvallinen olla - tuleehan sinne kohdunsuullekin se limatulppa heti suojaksi, joten miksei muutakin vuotoa sitten.
Hyvää odotusta!
kertoi ollessani ensimmäisessä ultrassa vkolla 8, että raskaudessa valkovuoto aina lisääntyy reilusti ja se on siis ihan normaalia. Itse kanssa joudun käyttämään pikkuhousunsuojia, sillä muuten tosiaan olisi pikkarit ihan märät päivän mittaan.
Ja vielä ruskeasta vuodosta sananen, eli itselläni tuli rusehtavaa vuotoa viikolla 9 ja sitä tuli 2 päivää (aiemmassa 2 raskaudessa ei ole koskaan tullut). Sen koommin ei ole tullut ja luin netistä, että sekin on tosi yleistä ja myös normaalia eikä tarkoita välttämättä mitään ongelmaa, toki joskus ongelmiinkin voi liittyä rusehtavat vuodot.
t. sushi, rv 10+6
Ihanaa kuulla, että valkovuoto on normaalia! Ekassa raskaudessa mulla ei ollut ollenkaan valkovuotoa, mutta ehkei se ollut muutenkaan normaali raskaus, sillä oireet oli vähäisemmät kuin nyt...ja se siis meni kesken. Toivottavasti nyt paremmalla onnella!
mutta mulla ainakin on valkovuoto lisääntynyt raskauden aikana ilman mitään tulehduksia tms. Välillä tuntuu olevan enemmän ja sitten taas vähemmän, mutta mitään epänormaalia ei pitäisi olla... Jostain luin, että se itseasiassa lisääntyy raskauden aikana.