Velvoittava työtarjous - miten kiertää se?
Jos tarjotaan paikkaa, jota en ikimaailmassa haluaisi. Miten olette toimineet? Tehneet heikon hakemuksen? Jos tulee kutsu haastatteluun, niin voiko sanoa että en todellisuudessa paikkaa halua vaan te-toimisto velvoitti hakemaan? Saako noin sanoa? Entä jos kantautuu työkkärin korviin?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Huono hakemus eli kirjoitusvirheitä, osoitettu väärälle yritykselle jne, liian suuri palkkatoivomus jne,
Helppoa kuin heinän teko
Ei ole helppoa. Itse tein kaikki mahdolliset virheet kun piti hakea työtä jota en halunnut. Haastattelussakin käyttäydyin kuin idiootti ja kysyin heti aluksi että voinhan pitää 2 viikkoa lomaa heti alkuun.
Sain sen työn ja lomatoivekin meni läpi. Onneksi se oli vain kesätyö.
En vieläkään tajua miksi sain sen työn kun kaikkialla muualla tuli pelkkää ei ei eitä tai pelkkää hiljaisuutta vastaukseksi.
Ylimielisellä ja törkeällä käytöksellä on vissiin helpompi saada töitä kuin ystävällisellä ja asiallisella käytöksellä.
Pitänee kokeilla jatkossakin jos vielä pitää alkaa töitä hakemaan. Tällä hetkellä minulla onneksi on motivoiva työ ja fiksuja työkavereita.
Kun hakee yöpaikkaa, niin pitää olla rehellinen. Jos olet ollut työkkärin työllistämisjutuissa, niin nuo kannattaa kertoa.
Olen laittanut pelkän ansioluettelon enkä ollenkaan hakemusta.
Monipuoliseen asiakaspalvelutyöhön työhön saatan laittaa hakemuksen kerron olevani introventti joka tykkää rutiininomaisesta työstä.
Pitää kertoa olevansa täysin se henkilö jota haetaan niin ei ole ongelma saada kutsua työhaastatteluun.
Soita työkkäriin ja hauku virkamies lyttyyn. Lopuksi ilmoitat, että et hae paikkaa ja käsket työkkarin setää itse hakemaan haisevaa työpaikkaa. Toimii joka kerta, eikä tule enää työtarjouksia.
Katkaise työnhaku niin ei tarvitse hakea.
Vierailija kirjoitti:
Soita työkkäriin ja hauku virkamies lyttyyn. Lopuksi ilmoitat, että et hae paikkaa ja käsket työkkarin setää itse hakemaan haisevaa työpaikkaa. Toimii joka kerta, eikä tule enää työtarjouksia.
Miksi alapeukku? Olen työkkärissä töissä ja monet asiakkaat tekevät noin.
Mulle on laitettu yksi haettava työpaikka/kk. Tätäkään ei oikeasti tartte tehdä, koska tuttu virkailija.
Olen semmoinen pilkunviilaaja, etten voisi omalla nimelläni lähettää työhakemusta joka vilisisi kirjoitusvirheitä. Liian suuren palkkatoiveen tietysti voisi laittaa.
Ap