Velvoittava työtarjous - miten kiertää se?
Jos tarjotaan paikkaa, jota en ikimaailmassa haluaisi. Miten olette toimineet? Tehneet heikon hakemuksen? Jos tulee kutsu haastatteluun, niin voiko sanoa että en todellisuudessa paikkaa halua vaan te-toimisto velvoitti hakemaan? Saako noin sanoa? Entä jos kantautuu työkkärin korviin?
Kommentit (28)
No tämä, ei porukka oikeasti edes halua töihin.
Ota karenssi ja ulosajo, ei ole normaalia että ihmiset joutuvat pelkäämään Suomessa koko ajan. Katso jotain muuta paikkaa tai ole kotona jos ei terveys kestä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin haluan töihin. Nyt oli kyse velvoittavasta työtarjouksesta paikkaan, jota en missään nimessä haluaisi.
Ap
Huono hakemus eli kirjoitusvirheitä, osoitettu väärälle yritykselle jne, liian suuri palkkatoivomus jne,
Helppoa kuin heinän teko
Eihän tuo ole työtarjous vaan kehotus sinulle hakea sitä työpaikkaa. Siitä on vielä pitkä matka siihen, että sinulle tarjotaan kyseistä työsuhdetta.
Olen täyttänyt nyt työnhakuvelvoitetta enemmän avoimilla hakemuksilla. Avoimia paikkoja ei ole niin hirveästi auki, ja toisaalta on korostettu, että 80 % työpaikoista on ns. piilotyöpaikkoja eli paikkoja, joita ei laiteta hakuun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Huono hakemus eli kirjoitusvirheitä, osoitettu väärälle yritykselle jne, liian suuri palkkatoivomus jne,
Helppoa kuin heinän teko
Parempi nämä kuin selkeästi todistettava itsesabotaasi.
Ootko sä ikinä hakenut töitä? Se, että jättää hakemuksen ei todellakaan tarkoita sitä että tulee saamaan sen työpaikan.
Ei edes silloin kun sitä ei haluakaan saada.
Toisekseen jos nyt tuuri käy ja työn saa, niin siitä epämiellyttävästä työpaikasta voi myös vaihtaa enempi mieluisaan. Se työnpaikanvaihtaja on halutumpi uusi työntekijä mitä työtön työnhakija vaikka väärinhän se on. Työtön kun tarvitsee enemmän sitä työpaikkaa mitä sellainen jolla työpaikka on jo.
Kovat on luulot itsestään, jos luulee ohittavansa kaikki muut työnhakijat
Vai oliko sitä työvoimapulaa sittenkin?
"Työtarjous ei ole velvoittava, jos työnhakija on ennen työtarjousta raportoinut hakeneensa kyseisen jakson aikana työmahdollisuuksia sovitun määrän.
Työtarjousten velvoittavuus ei koske osa-aikatyössä olevia. "
Mulle ei ole koskaan tullut velvoittavaa työtarjousta. Voinee johtua siitä että olen vakituisessa osa-aikatyössä. Tosin kirjaudun työkkäriin omille sivuille vain 2 kertaa 3 kuukauden aikana eli käyn kuittaamassa että hyväksyn sovitun suunnitelman ja kerran 3kk aikana käyn kuittaamassa työnhaku velvoitteen tehdyksi.
uskotko olevasi niin hyvä työnhakija että tulet valituksi työhön? toki jos työnantaja etsii halpaa työntekijää, niin silloin ei välttämättä ole kovin isoja vaatimuksia pätevyyden suhteen.
Laita palkkatoive yläkanttiin.
Itse sain velvoittavan rappusiivoukseen. Kokoaikatyö. Laitoin palkkatoiveeksi 13.50 e. En päässyt.
Ja olen joskus tehnyt tuota työtä. Ihan hirveää työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin haluan töihin. Nyt oli kyse velvoittavasta työtarjouksesta paikkaan, jota en missään nimessä haluaisi.
Ap
Miksi et halua tuota työpaikkaa?
Meille tuli kerran lyhyt ja ytimekäs hakemus:
Haen tätä työpaikkaa.
Ei sitä edes haastateltu. Eli huono hakemus, josta paistaa motivaation puute.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Joku (sinä) tekee yleistyksen tuhansiin ihmisiin yksi nettitrolli esimerkkinä. Tästä syystä meillä on nyt yleisilmapiiri, että on okei leikata sosiaalitukia, koska ne on vaan laiskoja eikä edes halua töihin ja ne saa niin v i tukia.
Tässä iässä riittää, kun tekee ihan rehellisen hakemuksen. Olen 44.