Miksi jotkut väittävät etteivät hyväosaiset osallistu velkatalkoisiin, vaikka he maksavat yhteiseen kassaan joka kuukausi ehkä useitakin ton
Kommentit (19)
Köyhät ja pienituloiset eivät mieti, mistä rahat tulevat vaan mistä sitä saisi.
Minun mielestäni veronkevennykset pitäisi perua. Olen keskituloinen, lapset jo aikuisia. En tarvitse paria sataa enemmän vuositasolla. Ei keski- ja hyvätuloisten veronkevennykset elvytä taloutta. Ne rahat eivät mene kulutukseen. Niillä maksellaan asuntolainaan ylimääräisiä lyhennyksiä tai ne vasn jäävät pankkitileille. Jos saman summan antaisi pienituloiselle, se menisi suoraan ruokakauppaan ja vaatteisii ym. kiertoon. Olen ollut ihan iloinen veronmaksaja tähän asti, en ymmärrä miksi minun verotustani pitäisi keventää. Olen saanut veroille vastinetta: ilmaisen koulutuksen itselleni ja lapsilleni, valaistut ja asfaltoidut kadut, neuvolat, rokotukset jne.. jne..
Kysy niiltä jotkuilta, älä meiltä!
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni veronkevennykset pitäisi perua. Olen keskituloinen, lapset jo aikuisia. En tarvitse paria sataa enemmän vuositasolla. Ei keski- ja hyvätuloisten veronkevennykset elvytä taloutta. Ne rahat eivät mene kulutukseen. Niillä maksellaan asuntolainaan ylimääräisiä lyhennyksiä tai ne vasn jäävät pankkitileille. Jos saman summan antaisi pienituloiselle, se menisi suoraan ruokakauppaan ja vaatteisii ym. kiertoon. Olen ollut ihan iloinen veronmaksaja tähän asti, en ymmärrä miksi minun verotustani pitäisi keventää. Olen saanut veroille vastinetta: ilmaisen koulutuksen itselleni ja lapsilleni, valaistut ja asfaltoidut kadut, neuvolat, rokotukset jne.. jne..
Kyllä ne monella menevät ihan kiertoon keski- ja hyvätuloisillakin. Sillä muutamalla satasella pääsee vaikka kylpylään viikonlopuksi, joka työllistää suomalaisia tai sen voi kantaa vaikka ravintolaan. Jos joku ei sille keski tekemistä, se ei tarkoita sitä etteivätkö kaikki olisi keksimättä.
Vastuuta niille, jotka tekee päätöksiä:
-Rikkaiden alueille mt-kuntoutujien ymv. asuntoloita, köyhien ja aahanuuttajien lapsia rikkaiden kouluun stipendien turvin
-aahanuuttokeskukset aahanuuttoa kannattavien asuinalueille, so. rikkaat ja toisaalta vihreitä kannattavien alueet
-ydinvoimaloiden ympärille asuinalueet ydinvoimaa kannattaville ja sitä tänne ajaville
-naton kustannukset täysin niiden vastuulle, jolla on täällä Suomessa jotain sellaista, mitä Naton pitäisi puolustaa, so. rikkaat kiinteistönomistajat, köyhät pitäisi vapauttaa ko maksuista kokonaan, ellei itse halua maksaa
-Ukrainan korruptiopesään lähettää rahaa ne, jotka haluavat, veromarkkoja sinne ei pitäisi lähettää, en halua itse olla tukemassa jotain korruptoitunutta nukkehallitusta, kuin USA:n kansa aikoinaan Etelä-Vietnamin mielipuolta tukiessaan.
jne jne
Vierailija kirjoitti:
Toistaiseksi katukauppa ei näy bruttokansantuotteessa, joten ajatuksesi on söpö, mutta kaukana totuudesta.
Kukaan ei tarvitse yli 5 000€/kk nettotuloja. Jos ei riitä, niin kuluja pienemmäksi. Perheasunnon saa pk-seudultakin alle 2 000€/kk vuokralla. Jää 3 000€, ruokaan 100€/hlö/vko tekee esimerkiksi 5 henkilölle n. 2 000€/kk. Jää 1 000€/kk. Tämä käytetään 500€ vaatteet yms ja 500€ matkaliput. Tätä suuremmista nettotuloista aina 1 000€ jälkeen 1% kovempi vero ylimenevästä netistä. Todellisuudessa kulut laskettu jopa yläkanttiin ja niin, että perheessä vain 1 tienaa 5 000€, muut ei mitään. Tuloraja voisi olla siis alempikin.
Me ollaan aika hyvätuloisia ja mun mielestä me ei nyt osallistuta talkoisiin. En tarvitse lisää rahaa, tienaan jo tarpeeksi. Minusta veronkevennykset ovat turhia, kun muilta leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä hyvätuloisena ne tarvitsen, ja lupaan ettei mene kumpaankaan, ei ylimääräisiin asuntolainan lyhennyksiin (ei ole asuntolainaa) eikä varsinkaan jää pankkitileille lojumaan. Minulla ei ole koskaan tileillä 4 numeroista summaa enempää rahaa ja tälläkin hetkellä alle 4000 rahaa tileillä. Todennäköisesti ensi viikon jälkeen on enää 3 numeroinen summa tileillä rahaa.
Rahat menevät sijoituksiin, joista sitten vastaavasti tulee tuottoja ja valtio saa tätä kautta entistä enemmän rahaa kun maksan tolkutonta pääomaveroa.
Vierailija kirjoitti:
Saanut veroille vastinetta?
MITÄ vastinetta saan siitä että maksan 2-3 kertaa enemmän veroja kuin kaikkien julkishallinnon tuottamiseen menee per nuppi? Ja ne palvelut eivät edes toimi. Lääkäriin ei pääse, vanhukset eivät saa hoitoa, eikä näköjään lapset opetusta kun katsoo pisatuloksia. Tiet ovat paskassa kunnossa ja niitä muutetaan takas sorateiksi.. Siis MITÄ vastinetta veroille saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MITÄ vastinetta saan siitä että maksan 2-3 kertaa enemmän veroja kuin kaikkien julkishallinnon tuottamiseen menee per nuppi? Ja ne palvelut eivät edes toimi. Lääkäriin ei pääse, va
Tämä. Se vastine maksetulle rahalle pienenee kiitävää vauhtia. On selvää, että lapsillemme ei ole jäljellä mitään ellemme itse pysty lapsillemme säästämään omaisuutta ja pesämunaa.
Kyllä! itse maksoin veroja v2022 37000 euroa! Väittäisin että olen osani talkoista hoitanut
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tarvitse yli 5 000€/kk nettotuloja. Jos ei riitä, niin kuluja pienemmäksi. Perheasunnon saa pk-seudultakin alle 2 000€/kk vuokralla. Jää 3 000€, ruokaan 100€/hlö/vko tekee esimerkiksi 5 henkilölle n. 2 000€/kk. Jää 1 000€/kk. Tämä käytetään 500€ vaatteet yms ja 500€ matkaliput. Tätä suuremmista nettotuloista aina 1 000€ jälkeen 1% kovempi vero ylimenevästä netistä. Todellisuudessa kulut laskettu jopa yläkanttiin ja niin, että perheessä vain 1 tienaa 5 000€, muut ei mitään. Tuloraja voisi olla siis alempikin.
Ai nytkö oletkin "kapitalistisian" puolella ja yrityksen omistajat ansaitsevat rahat eikä duunari?
Kun tuotan firmalle miljoonasäästöjä vuosittain niin minäkö EN mielestäsi ansaitse siitä muutaman prosentin siivua?
Siis kelle ne tuotot teidän vassareiden mukaan kuuluu? Osakkeen omistajille vai niille "tuloksen tekijoille eli duunareille". Päättäkää jo. Tosiasiassa minä olen kyllä osakkeenomistaja firmassa missä työskentelen mutta myös duunari.
Vierailija kirjoitti:
Siksi moni lääkäri tekee töitä vain 2-3 päivänä viikossa, koska rahaa ei tuon enempää tarvitse ja vapaa-aika menee työn edelle. Siksi sosiaali- ja terveyspalvelut sakkaavat: koska ei sovi tienata kuin tuo, niin sitten ei tehdä töitä. Kaikki hyötyvät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MITÄ vastinetta saan siitä että maksan 2-3 kertaa enemmän veroja kuin kaikkien julkishallinnon tuottamiseen menee per nuppi? Ja ne palvelut eivät edes toimi. Lääkäriin ei pääse, van
Jos ei kiinnosta maksaa veroja, ei Suomessa ole pakko asua. Voit ihan vapaasti muuttaa kevyemmän verotuksen perässä muualle. Turha tulla takaisin. Sitten kun esimerkiksi sairaalahoidosta maksat muutaman vuoden todellisten kulujen mukaan, niin voi olla, että ymmärrys siitä, että esimerkiksi julkinen sairaanhoito on ihan jees. Ja ei, ei terveysvaikutuksista ole paljoakaan apua siinä vaiheessa, kun puhutaan todella kalliiksi tulevista hoidoista ja siitä tuskasta, mitä läheisten sairastamisesta seuraa. Mutta toki jos raha on kaikki kaikessa, niin aika kurjaa ja sisällötöntä on lopulta elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nytkö oletkin "kapitalistisian" puolella ja yrityksen omistajat ansaitsevat rahat eikä duunari?
Kun tuotan firmalle miljoonasäästöjä vuosittain niin minäkö EN mielestäsi ansaitse siitä muutaman prosentin siivua?
Siis kelle ne tuotot teidän vassareiden mukaan kuuluu? Osakkeen omistajille vai niille "tuloksen tekijoill
En ole vassari, en duunari, mutta en myöskään elä sosiaalietuuksien varassa. En kuitenkaan näe järkeä siinä, että varallisuutta kertyy, kukaan ei täältä mitään mukaansa saa. Mutta jos elämäsi ainoa sisältö on raha ja sen ansaitseminen, niin köyhää lopulta on sisältö ...
Jos ei kiinnosta maksaa veroja, ei Suomessa ole pakko asua. Voit ihan vapaasti muuttaa kevyemmän verotuksen perässä muualle. Turha tulla takaisin. Sitten kun esimerkiksi sairaalahoidosta maksat muutaman vuoden todellisten kulujen mukaan, niin voi olla, että ymmärrys siitä, että esimerkiksi julkinen sairaanhoito on ihan jees. Ja ei, ei terveysvaikutuksista ole paljoakaan apua siinä vaiheessa, kun puhutaan todella kalliiksi tulevista hoidoista ja siitä tuskasta, mitä läheisten sairastamisesta seuraa. Mutta toki jos raha on kaikki kaikessa, niin aika kurjaa ja sisällötöntä on lopulta elämä.
Niitä verojahan me maksaisimme ihan mielellään. jos vaikka sitä sairaanhoitoa saisi. Mutta kun lääkäriin ei pääse. Me hyväosaiset maksamme siis julkista terveydenhuoltoa, jossa hoidetaan en tiedä ketä ja sen päälle vielä omat hoitomme yksityisellä. Meillä on lapset yksityisissä päiväkodeissa, koska julkiset ovat romahtamassa, koska joidenkin muiden lapsia siellä on liikaa verrattuna henkilökuntaan. Meille tullaan nykyisin jo ihan suoraan sanomaan vaikkapa neuvolassa, että menisimme pois, kun voimme ostaa yksityisiäkin palveluja, että jätettäisiin julkiset niille, jotka eivät ole niistä edes maksaneet eli köyhille.
Vierailija kirjoitti:
Niitä verojahan me maksaisimme ihan mielellään. jos vaikka sitä sairaanhoitoa saisi. Mutta kun lääkäriin ei pääse. Me hyväosaiset maksamme siis julkista terveydenhuoltoa, jossa hoidetaan en tiedä ketä ja sen päälle vielä omat hoitomme yksityisellä. Meillä on lapset yksityisissä päiväkodeissa, koska julkiset ovat romahtamassa, koska joid
Älä puhu pa*kaa. Tai sitten et todellakaan tiedä mistään mitään. Aina jos todella tarvitsee, pääsee julkisella puolella ensiapuun, toki kiireetöntä hoitoa joutuu joskus odottamaan. Monesti myös yksityiseltä puolelta saatetaan tehdä jatkolähetteet julkisille, varsinkin, jos tarvittavia tutkimuksia ei juuri siellä lääkäriasemalla voida tehdä tai hoidolla ei ole akuutti kiire, on mut joskus myös viety yksityiseltä lääkäriltä ambulanssikyydillå sairaalaan, kun tarve vaati.
Neuvolasta ei varmasti ketään käännytetä pois, koska on lakisääteinen palvelu, samoin päivähoito. Toki voi olla, että jossain päiväkodissa on täyttä, eikä lastaan saa siihen kaikista lähimpänä olevaan päiväkotiin, mutta niinpä se on ollut ennenkin.
On se kumma, ettei rikkaat osaa olla tyytyväisiä paljon keskellä, kun köyhät ovat vähän keskellä. Mutta niinhän se vanha sanontakin menee, että köyhä jakaa mielellään vähästään, rikas ei millään liiastaan.
Tonneja siis.