Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voisin kertoa exän nykyiselle henkisestä väkivallasta?

Vierailija
11.11.2023 |

Ex käyttänyt henkistä väkivaltaa, taloudellista väkivaltaa ja lapsia kohtaan myös fyysistä väkivaltaa vuosia. Oikeastaan aina. 

Nyt minusta tehdään katkoroitunutta henkisesti epävakaata sekopääyä kun olen vihdoin alkanut puhumaan tästä kaikesta ääneen.

Haluaisin varottaa nykyistä kumppaniaan. Kertoa sen toisen puolen tarinasta. Ja ymmärrän kyllä, etten sitä voi tehdä, koska vain vahvistaisi exän tarinaa minusta. Silti mietin, olisiko joku tapa miten kertoa tälle ihmiselle totuus? Miten hänet voisi pelastaa kokemasta samaa? Miten hänen silmiään saisi avattua ymmärtämään tai edes kyseenalastamaan?

Ei varmaan mitenkään. Ehkä hän joskus huomaa. Ehkä se todella olin minä, joka riitaisuuden aiheutti eikä enää ole samanlaista. Ehkä uuden kanssa kaikki on toisin. 

Varmaan parasta vaan antaa olla. Eläköön kukin omaa elämäänsä.

Tämä nyt oli tämmöinen kysymys ja itselle samalla vastaus. Kunhan kirjoitin. Jäsensin ajatuksiani.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, varmasti haluat pelastaa tuon uuden naisen, ehe ehe.

Vierailija
2/11 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopäistä mustamaalata Exää sen nykyiselle. Teet itsestäsi katkeran, pahatahtoisen ja mustasukkaisen. 

Jokainen aikuinen näkee aika pian millainen se uusi todellisuudessa on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi seuraat exäsi tekemisiä? Anna tehdä mitä lystää, ei se sinuun mitenkään vaikuta.

Vierailija
4/11 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti jo jotain sanonut, se riittää. Ajan myötä se uusi huomaa itse, miten asia todellisuudessa oli, väkivaltaiset ihmiset eivät muutu.

Vierailija
5/11 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tuo tilanne, miehen exä varoitteli, mutta mun piti käydä vaikeimman kautta.

Muutama vuosi meni hyvin.

Voit laittaa viestin, että tarjoat tukeasi jos menee hankalaksi, mutta toivotat onnea.

Vierailija
6/11 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettavasti nuo exäsi piirteet uinuvat vielä piilossa, mutta tulevat kyllä esiin ajan kuluessa. Ei tuollainen persoonallisuus miksikään muutu - ainakaan paremmaksi.

Vierailija
7/11 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä sanonut yhtään mitään. En ole tavannut uutta. Tiedän hänet kyllä. En kyttää exän tekemisiä. Yhteisiä lapsia, joten pakosta tiedän exän elämästä enemmän kun haluisin. Yhteydenpito exään on niin minimissä kun voi, vain pakolliset lapsiin liittyvät asiat, somesta olen hänet poistanut aikoja sitten. Tämän nykyisen ihmisen kanssa hänellä oli salasuhde, ilmeisesti jollain tasolla vuosia ennen meidän eroamme. 

Minuakin varotettiin, ei tosin entisen taholta, vaan erään toisen ihmisen toimesta. En uskonut, olin sokaistunut ja monta vuotta siinä perhehelv^#_^ssä meni. Vasta eron jälkeen olen täysin ymmärtänyt kaiken.

Olen tätä ihmistä näin jälkikäteen kiittänyt. Ja kertonut hänen olleen täysin oikeassa. Vaikka silloin en puheitaan kuunnellut, nykyään arvostan ihmisen todella korkealle rehellisen puheen vuoksi.

Mutta, mä annan olla. Huomatkoon itse. Ottaa sitten itse joskus yhteyttä, jos haluaa. Tai ehkä totuutta tulee joskus julki lasten toimesta? Ehkä. Ehkä ei.

Vierailija
8/11 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro. Huomaa aikanaan itse todellisuuden. Ja kerta salasuhde ollut, niin siinäpä saa sitten kunnolla näpeilleen, voi miettiä että kannattiko?

Vierailija
9/11 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyxä sen huomaa itsekin ajan kanssa. 

Vierailija
10/11 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna antaisin olla, vasta sitten kun nyksä havahtuu ja alkaa kysellä sinulta avaisit sanaisen arkkusi.

Vierailija
11/11 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin teen. Annan olla. Puhun sitten, jos kysytään.

Huomatkoon itse.

Muuten puhun kaikesta tapahtuneesta ääneen, en enää salaile enkä selittele. 

Tieten tahtoen en ala asioita levittelemään, esimerkiksi exän vanhemmille minulla ei ole tarvetta kertoa totuutta, tai exän kavereille. Mutta koko omalle lähipiirilleni kerron lopulta totuuden.