Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmisillä on jatkuva ostomania ja kulutusvimma?

Vierailija
11.11.2023 |

Ihmiset kiertelee kaupoissa katselemassa tuotteita ja ostelevat niitä kodit täyteen mutta miksi? Senkö takia että se töissä tienattu raha on saatava kulutettua johonkin turhaan? Itsellä on aivan päinvastainen tilanne enkä ostele juuri mitään ja olen myynyt vanhoja tavaroita ja vaatteita pois joita en tarvi.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina sitä tuntuu keksivän jotain ostettavaa, varsinkin muuton jälkeen. Itse haaveilen seuraavista:

Makuuhuoneeseen valaisin kattoon. Nyt on joku risa joka oli täällä muuttaessa. Pelkät hehkulamput jossain kannassa ilman varjostinta.

Keittiön kaappeihin vetimet, jotka ei tarttuisi vaatteisiin ja repisi niitä rikki. Aika monessa on jo reikiä kun vetimien päissä oleva nystyrä tarttuu vaatteen lankoihin. Rumatkin ovat ja pysyvästi likaiset/tummentuneet.

Jotkut jouluvalot. Tuntuisi iloiselta jos löytäisi jotkut silmää miellyttävät, esim. kirpparilta.

Mutta pärjään tietysti ilman mitään näitä. Että mitä järkeä aina vain ostaa.

Minulla päinvastoin: muutossa tuli vastaan niin paljon turhaa roinaa, että kaupoille ei ole tehnyt mieli mennä shoppailemaan kuin ihan pakolliset tarvikkeet.

Vierailija
22/31 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäinen tyhjyys tai huono olo, jota on totuttu hoitamaan ostamalla jotain.

Lyhytaikainen tyydytys uudesta vaatteesta yms. ei kuitenkaan poista ongelmaa kuin hetkellisesti.

Löysin Kenzon pitkät housut kaupasta .Uudet , hintalaput jäljellä.Onnesta mykkänä tänäkin päivänä olen , enkä tule katumaan.Eileen ostin sopivan topin .....

Vuoden paras ostos nuo Pariisista ostetut housut ja käyttämättömänä käytettyjen tavarojen kaupassa. Ihan kuin minulle ommellut mittojen mukaan. Minun Kenzo ei milloinkaan petä minua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjyyden täyttämistä. Siitä tulee harha, että on tehnyt jotain merkityksellistä, kun valitsee oikean tuotteen. Joskus toki morkkis, kun valitsee väärin.

Tämä juuri. Kaupunkilaiselämä on lopulta hyvin tyhjää, kun kaikki on tehty niin helpoksi. Mitään suurempia ja syvällisempiä päämääriä ei ole, kun aika käytetään someen ja roskaviihteeseen.

Vierailija
24/31 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhytaikainen tyydytys uudesta vaatteesta yms. ei kuitenkaan poista ongelmaa kuin hetkellisesti.

On kai noin .Itse elän itseni kanssa, ei ole kaveria rinnalla. Senpä takia ehkä ostan merkkitavaroja ,joilla lellin itseäni kun ei kukaan muu sitä tee. Mitä siitä häpeämään. 

Vierailija
25/31 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voisi keksiä tyhmempää tapaa viettää vapaa-aikaa kuin haahuilla kauppakeskuksissa.

Vierailija
26/31 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina sitä tuntuu keksivän jotain ostettavaa, varsinkin muuton jälkeen. Itse haaveilen seuraavista:

Makuuhuoneeseen valaisin kattoon. Nyt on joku risa joka oli täällä muuttaessa. Pelkät hehkulamput jossain kannassa ilman varjostinta.

Keittiön kaappeihin vetimet, jotka ei tarttuisi vaatteisiin ja repisi niitä rikki. Aika monessa on jo reikiä kun vetimien päissä oleva nystyrä tarttuu vaatteen lankoihin. Rumatkin ovat ja pysyvästi likaiset/tummentuneet.

Jotkut jouluvalot. Tuntuisi iloiselta jos löytäisi jotkut silmää miellyttävät, esim. kirpparilta.

Mutta pärjään tietysti ilman mitään näitä. Että mitä järkeä aina vain ostaa.

Olen joskus maalannut lamppuja spraymaalilla, korvasi varjostimen ja toimi ihan kivasti. Terävät vetimet suojaisin palalla ilmastointiteippiä.

Vierailija
27/31 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin taas kaapista ihkauudet italialiaiset kengät, käyttämättömät sekä topin jossa hintalappu.Kaveri löysi uusia Chanelin villatakkeja 2 sekä muuta merkkitavaraa. Puhukaamme hamstraamisesta. Nyt kaapissa noin 10 paria uusia saappaita sekä kenkiä.Ongelmia jalkojen kanssa ja vaikka hinnat kamalat saa murto -osan hinnasta kun haluaa myydä eteenpäin käyttämättömistä kengistä.

Vierailija
28/31 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin Kenzon pitkät housut kaupasta .Uudet , hintalaput jäljellä.Onnesta mykkänä tänäkin päivänä olen , enkä tule katumaan.Eileen ostin sopivan topin .....

Vuoden paras ostos nuo Pariisista ostetut housut ja käyttämättömänä käytettyjen tavarojen kaupassa. Ihan kuin minulle ommellut mittojen mukaan. Minun Kenzo ei milloinkaan petä minua. 

Luuleekohan ihmiset olevansa jotenkin upeamman näköisiä vetäessään vaikka jotkin kenzohousut jalkaansa..

tai jos on kassi, missä lukee vuitton tai jotain muuta hölmöä.

Vierailija
29/31 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin taas kaapista ihkauudet italialiaiset kengät, käyttämättömät sekä topin jossa hintalappu.Kaveri löysi uusia Chanelin villatakkeja 2 sekä muuta merkkitavaraa. Puhukaamme hamstraamisesta. Nyt kaapissa noin 10 paria uusia saappaita sekä kenkiä.Ongelmia jalkojen kanssa ja vaikka hinnat kamalat saa murto -osan hinnasta kun haluaa myydä eteenpäin käyttämättömistä kengistä.

No miksi hamstraat tuota tavaraa? Oikeasti? Ei mulle tarvi kertoa, mutta itsellesi sinun olisi hyvä voida kertoa.

Vierailija
30/31 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun seksi on mitä on eikä syödäkään enää saa mitä haluaa niin mitä jäljelle jää ???

Vierailija
31/31 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhautuneita tyyppejä   elämä hukassa  ostarit täynnä