Käynnissä on tappajavalaiden mystinen sota ihmisiä vastaan hyökkäyksiä rekisteröity jo sadoittain
Miekkavalaatkin jo tietävät että ihminen on tuhoamassa maapalloa.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/9a3e4dcf-8f18-4d92-b2f3-52c9f38b468…
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Luin jostain toisesta artikkelista, että haiden ja miekkavalaiden poikkeuksellisen agressiivinen käytös viime vuosina johtuisi merien lämpenemisestä, mikä aiheuttaa niille ahdistusta ja huonoa oloa.
Meriliikenne on sotkenut niiden kaikuluotainjärjestelmän.
Hiukan voisi alkaa jännittää tuossa kohtaa! Olen itse uinut tuolla rannalla ja eipä käynyt mielessäkään että siellä on tuollaisiakin vierailijoita...
Orcathan eivät tiedetysti ole koskaan luonnossa hyökänneet ihmisten kimppuun kuolettavasti. Akvaarioissa onkin sitten ollut useampi kuolemantapaus. Luonnossa orcat syövät vain sitä mitä emo on niille aikoinaan opettanut, eli jos orcalauma oppisi nyt yhtäkkiä syömään ihmisiä... huh tulisi kuumottavat oltavat. Orcien metsästyskuviot on upeaa ja samalla jäätävää katsottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuon nimi on miekkavalas? Sillä ei ole miekkaa eikä se ole valas.
Miekkavalaat ovat delfiinejä, ja kaikki delfiinit ovat valaita. Kaikki valaat eivät kuitenkaan ole delfiinejä.
Jep. Mutta biologia on monella nykyään hakusessa...
Vierailija kirjoitti:
%3D%3DHiukan voisi alkaa jännittää tuossa kohtaa! Olen itse uinut tuolla rannalla ja eipä käynyt mielessäkään että siellä on tuollaisiakin vierailijoita...
Orcathan eivät tiedetysti ole koskaan luonnossa hyökänneet ihmisten kimppuun kuolettavasti. Akvaarioissa onkin sitten ollut useampi kuolemantapaus. Luonnossa orcat syövät vain sitä mitä emo on niille aikoinaan opettanut, eli jos orcalauma oppisi nyt yhtäkkiä syömään ihmisiä... huh tulisi kuumottavat oltavat. Orcien metsästyskuviot on upeaa ja samalla jäätävää katsottavaa.
Tappajahai tulee yksin ja näitä voi olla isokin parvi. Uimaranta olisi niille vähän kuin seisova pöytä. Se on kyllä mielenkiintoista että luonnossa eivät ole tosiaan tiettävästi syöneet ihmisiä. Ne on muinaiset ihmiset tehneet jonkun diilin niiden kanssa. Jos ne siksi tönii veneitä kun ihmiset ei ole noudattaneet omaa osuutta diilistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuon nimi on miekkavalas? Sillä ei ole miekkaa eikä se ole valas.
Minä olen ihmetellyt missä se hämähäkin häkki on? Erakkorapu raahaa sitä kuorta mukanaan. Niin hämis roudaisi häkkiä mukana.
Miekkavalaat ON delfiinejä ja kaikki delfiinit ON valaita!
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/0a07be9e-2fcf-4441-97ec-a64084e5f2d8
Tuli välittömästi mieleen tämä uutinen.
Putlerilla on joka asiassa kauha hämmentämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kanta kasvanut liian suureksi? Ajavatko pienempiä valaita rannoille kuolemaan. Olisiko aiheellista harventaa kantaa? Käyttäytyvät kuin sudet. Mitä ympäristömyrkyt ja mikromuovit saa aikaan niiden hormonitoiminnassa? Lisäävätkö aggressioita? Pelkkiä kysymyksiä herättää.
Hitto tätä ihmisten ääliömäisyyttä, kun aina ratkaisuksi ehdotetaan eläinten tap pamista. Miekkavalaita on arviolta 100 000 ja useat kannat on luokiteltu äärimmäisen uhanalaisiksi.
Minähän vain kysyin! 😄 En ehdottanut. Joillekin näyttää lukemisen ymmärtäminen olevan tooodella vaikeaa. Nyt on taas nähty ihminen joka pahoittaa mielensä eläimen puolesta.
Näin sivusta sanon, ihan hyvä, että löytyy ihmisiä, jotka puolustavat eläimiä kaltaisiltas
No siinä taas toinen reppana joka ei ymmärrä lukemaansa 😆.
Minusta et tiedä yhtään mitään. Eikä kommenttini kysymykset kerro minusta yhtään mitään. En yhtään ihmettele enää miksi tämä maailma on näin mätä kun ÄO on keskimäärin alle kengännumero suurimmalla osalla ihmisistä.
Veneilijöille tulee hätä kun miekkavalaiden serkku texasin moottorisahavalas osallistuu veneiden tönimiseen,
Tiesittekö että kalifornian osavaltiossa on valaiden pyydystäminen autosta kielletty? Oliko oikeasti niin yleinen ongelma että se piti lailla kieltää? Only in usa.
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu siitä, että ihminen on yksi tämän planeetan MULKUIMMISTA olioista. Melu, kemikaalit, murhat...
Ei vaan ehdottomasti mulkuin.
Täysin epäonnistunut evoluution syrjähyppy.
Ollessamme rehellisiä itsellemme on myönnettävä, että emme edes oikein omaa oikeutusta elämäämme.
Emme osaa kuin tuhota, tappaa, saastuttaa ja pilata kaikki mihin ikinä koskemmekin. Jopa pyrkiessämme tekemään hyvää me teemme pahaa.
Ihminen on harvoja huvikseen tappavia lajeja. Liekö kohtuus, että välillä ollaan vastaanottavassa asemassa.