Täti kysyy: miksi meikkiä pitäisi vaihtaa muodin mukaan?
Kaikilla on oma väritys ja muodot, joten yhdelle ihmiselle eivät sovi kaikki meikit. Muutenkin aika outoa vaihtaa meikkaustyyliään kerran puolessa vuodessa.
Ajatuksia?
Kommentit (25)
Kuten muutkin trendit, vanhat menee ja uudet tilalle. Uusista voi sitten poimia itselleen sopivat. Pysyy ajan hermoilla eikä jämähdä paikoilleen. Sama koskee muitakin asioita, onhan tietyt ruuatkin trendikkäitä. Jouluvaloista puhumattakaan. Tuovat keveyttä elämään muuten näinä raskaina aikoina.
Hei Täti !Eikö sinulla ole omaa itse tuntoa? ps. Voit puketua meikata ihan niin kuin itse haluat. Ilman että muoti sanelee sen.
Vierailija kirjoitti:
Olen meikannut samalla nude-tyylillä jo 30 vuotta. Käytän samoja merkkejä ja paniikki iskee, kun jokin tuote lopetetaan.
Tämä. Ap
Kyllä! Käytän samaa turkoosia luomiväriä kuin 70-luvulla ja räkäisen edelleen ripsiväripalettiin! T. Irmeli
Minun on ollut pakko vaihtaa joitakin meikkituotteita ja tapoja, kun ikääntyvä iho silmien ympärillä käyttäytyy eri tavoin kuin nuorempana.
Näkyviä ryppyjä ei juuri ole, tai ne eivät vaikuta meikkaamiseen, mutta silmänympärysiho on herkempi ja luomen uurre syventynyt. Sellainen silmämeikki, joka toimi viisi vuotta sitten, ei näytä hyvältä eikä pysy edes naamassa :D
Olen keventänyt sävyjä ja joutunut etsimään kestävämpiä rajauskyniä ja luomivärejä. Korostus ja hohto toimii paremmin kuin tummemmat sävyt.
Kesällä ja talvella sopii muutenkin eri sävyt, päivityksen tai kalpeuden asteen mukaan.
Toinen täti
Vierailija kirjoitti:
Minun on ollut pakko vaihtaa joitakin meikkituotteita ja tapoja, kun ikääntyvä iho silmien ympärillä käyttäytyy eri tavoin kuin nuorempana.
Näkyviä ryppyjä ei juuri ole, tai ne eivät vaikuta meikkaamiseen, mutta silmänympärysiho on herkempi ja luomen uurre syventynyt. Sellainen silmämeikki, joka toimi viisi vuotta sitten, ei näytä hyvältä eikä pysy edes naamassa :D
Olen keventänyt sävyjä ja joutunut etsimään kestävämpiä rajauskyniä ja luomivärejä. Korostus ja hohto toimii paremmin kuin tummemmat sävyt.
Kesällä ja talvella sopii muutenkin eri sävyt, päivityksen tai kalpeuden asteen mukaan.
Toinen täti
*päivetyksen, en edes tiedä oliko autocorrect vai aivopieru!
Kukaan ei käske muuttamaan yhtään mitään. Täti nyt vaan vääntää tikusta asiaa ja mielenpahennusta olemattomasta. Täti vetää just sellaset maalit naamaansa kun täti haluaa.
Vain ainakin osittain typerät meikkaavat.
Minulla on onneksi hyvä ja tasainen iho niin en meikkaa sen enempää kuin eyelinerilla ja ripsarilla ja olen valmis. Onneksi ei muuta tarvitse.
Ei mun lempimeikkituotteita enää edes myydä. Vieläkin haikailen esim. Stiletto-ripsivärin perään. Huulirasvasta puhumattakaan, olisin halunnut vieläkin käyttää ysärilta asti tuttua Blistexiä (se purkkimallinen) mutta ei, valmistus ja myynti loppui. En tajunnut edes hamstrata :(
Laitoin viimeksi ripsiväriä kesälomalla yhtenä päivänä ja muuten laitan joskus vain hieman cc-voidetta ja cc- puuteria, välillä en niitäkään, mutta kulmakarvoissa pidän siistin muodon ja kevyen kestovärin. Meikkimuoti ei paljoa kiinnosta.
En katso ja huomaa muidenkaan meikkauksia ellei meikki ole sitten ihan outo. Ketään ei ap kiinnosta sinun meikkauksesi siis, kun tuolla ihmisten keskellä kuljet. N49
Vierailija kirjoitti:
Minulla on onneksi hyvä ja tasainen iho niin en meikkaa sen enempää kuin eyelinerilla ja ripsarilla ja olen valmis. Onneksi ei muuta tarvitse.
Miksi käytät edes ripsiväriä?
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös, mutta en tarvitse edes sutata ripsiäni. Juhliin laittaudun kyllä, mutta niitä ei ole usein. Hymy riittää meikiksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen meikannut samalla nude-tyylillä jo 30 vuotta. Käytän samoja merkkejä ja paniikki iskee, kun jokin tuote lopetetaan.
Vai iskee paniikki, kun jotain meikkituotetta ei saa enää. Selvä. Tsiisus...
Ei tartte vaihtaa kun en käytä meikkiä lainkaan, ainostaan rasvailen itseäni. Miehiltä tullut positiivista palautetta kun näytän aamulla samalta kuin illalla. Eivät ole susilähtöjä tehneet.;)
Helppoa kun ei seuraa muotia, trendejä ja sen sellaisia asioita. Minä en ole pyytänyt naisia meikkaamaan. Kaikesta sitä saamari kehitetään ongelmia itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vain ainakin osittain typerät meikkaavat.
Vain kokonaisuudessaan typerät tekevät johtopäätöksiä toisen älykkyydestä pelkän ulkonäön/tyylin perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös, mutta en tarvitse edes sutata ripsiäni. Juhliin laittaudun kyllä, mutta niitä ei ole usein. Hymy riittää meikiksi.
Eipä sellainen 24/7 jokerihymykään ketään varsinaisesti kaunista.
Pidä se meikki ja tyyli mistä tykkäät. Niin mäkin teen. En elä muodin mukaan.
Kuha ei ole samanlainen kuin tuksun meikki. Aina vaaleanpunaiset huulet jne. 🤢
N53