Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näpyt, ihon kutina ja mustelmat, mistä voi johtua?

Vierailija
10.11.2023 |

En tiedä liittyvätkö yhteen Ensin alkoi kutina, sitten tuli näpyt, jotka yksi päivä lisääntyivät todella runsaasti ympäri kehoa. Mietin että kyseessä jokin allerginen reaktio, mahdollisesti eräästä voiteesta, jota laitoin, kun kaula ja korvat tulivat ihan punaisiksi ja korvat jopa vähän turposivat. Nyt huomasin että jaloissa lukuisia mustelmia tullut tämän päivän aikana Mistä voi johtua? Yleisvointi hyvä, veriarvot olivat pari viikkoa sitten hyvät, kun kutinan takia otettiin labroja. 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mistä pelkät suuret mustelmat raajoissa voi johtua? En itse edes huomaa, mutta työterveyslääkäri viimeksi katseli, että kämmenselkä oli ihan keltainen ja tivasi siihen syytä. En osannut sanoa.

Vierailija
22/30 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rokote otetaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et trollaa, niin kyl toi kuulostaa jo kirroosilta. Hämähäkkiluomet, kutina ja mustelmat. Juu ihovoiteesta. Lääkäri tsekkaa allergiat?

Vierailija
24/30 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaposin sarkooma. Testauta HIV vielä.

Vierailija
25/30 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spitaalin tai paiseruton esioireita.

Vierailija
26/30 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutina ja mustelmat viittaavat maksasairauteen. 

Maksa-arvot olivat siis vielä 2 viikkoa sitten kunnossa. Nämä kaikki tsekattiin

jotta voitiin poissulkea vakavat sairaudet. En juo alkoholia juuri lainkaan ja muutenkin elän todella terveellisesti. En ole ylipainoinen jne. 

Oireet tosin pahentuneet labrojen jälkeen. Yleisvointi hyvä. Huomaan että janottaa ehkä enemmän kuin yleensä, mutta luulen että allergialääkkeestä johtuvaa, syön sitä 4 päivässä tällä hetkellä lääkärin ohjeen mukaan. T. Ap

Vierailija
27/30 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tulee näppyjä, oikeastaan isoja paukamia noin kerran viikossa. Ensin epäilin ruoka-aineallergoita, mutta oireet eivät helpottaneet, vaikka jätin nämä ruuat pois.

Itse epäilen stressiä. Onko sinulla stressiä?

Itselläni on antihistamiinilääkkeet auttaneet, joita saa apteekista reseptivapaasti.

Kyllä on stressiä, mutta tosiaan nyt näppyjä ihan ympäri kroppaa vieri vieressä. Varmasti stressi voi pahentaa jotain oireilua, mutta tuskin ainoa syy näin rajuihin oireisiin on? T. Ap

Vierailija
28/30 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli tuota oiretta kun bilirubiiniarvot alkoivat kohota (eivät mennee viiterajan yli). Maksassa ei ollut mitään vikaa, mutta sapessa sitäkin enemmän. Vasta kun sappirakko sappikivineen poistettiin mustelmat alkoivat vähentyä.

Vierailija
29/30 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
30/30 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi