Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko laihtunut juoksemalla?

Vierailija
10.11.2023 |

Kuinka usein ja kuinka pitkiä matkoja juoksit?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti juoksemalla, mutta juoksuharrastuksen tavoitteellistumisen myötä aloin kiinnittämään enemmän huomiota optimaaliseen ruokavalioon, harjoittelun säännöllisyyteen, oheisharjoitteluun jne. mikä pidemmällä aikavälillä on pudottanut painoa ja muokannut vartaloa muuten. 

Tällä hetkellä juoksumäärät on noin 20-40 km/vko ja paino ollut nykyisissä lukemissa useampia vuosia, painoindeksin mukaisesti siinä normaalipainon alarajan tietämissä. 

Vierailija
2/40 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, tosin juoksu ei ollut ainoa laji, mitä harrastin. Juoksin tyypillisesti 10 km kolmena tai neljänä päivänä viikosta. Laihduin suunnilleen 6 kiloa kahden vuoden aikana. En ollut ylipainoinen missään vaiheessa, että sen enempää ei tarvinnutkaan laihtua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, itseasiassa joudun tämän takia vähentämään juoksukertoja viikossa koska paino lähti laskemaan vähän liiankin paljon. Olisi pitänyt syödä kokoajan että olisi saanut pidettyä painonpudotuksen kurissa. Sen lisäksi treenasin aika paljon ja juokseminen vähensi myös lihasmassaa kun sitä teki jatkuvasti

Vierailija
4/40 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on riittänyt pelkkä kävely. 

Vierailija
5/40 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja en. Ruokavaliota fiksasin toki sen verran, että alkoholi, pikaruoka ja karkit jäi pois. Muuten söin kuten ennenkin. Aloin juoksemaan 1h päivässä anaerobisella sykealueella. Toki alussa en jaksanut, mutta jossain kohtaa tuohon pääsin ja sitä sitten ylläpidin. 28kg lähti vuodessa rasvaa kropasta.

Vierailija
6/40 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka vastaaja lisää sen verran, että alussa juokseminen lisää kulutusta enemmän, mutta kehon tottuessa siihen tilanne tasaantuu, eli kannattaa kyllä jossain määrin seurailla painon kehittymistä. 

Mulla eniten energiaa vie selvästi intervallit ja vk-harjoitukset, vaikka ne onkin kestoltaan ja matkamääriltään selvästi lyhyempiä. Sen sijaan pidempiä lenkkejä matalalla sykkeellä voi hölkötellä nykyisin ilman, että kulutus mitenkään merkittävästi poikkeaisi vapaapäivistä. 

Vierailija
7/40 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/40 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliolla laihtuu. Liikunta voi olla hyvä lisä siihen, muttei tarpeellista

Enemmän mulla parantanu psyykkinen kun fyysinen terveys lenkkeilemällä.

Vierailija
9/40 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

11kk minus 10 kg. Kävelen käyn sisäliikunta tuneilla viikolla. syön normaalia koti ruokaa ,mutta kelotanut koko perhen ruoka ajat  ravinon otto: Kello 8-12-16-20.Juomana vesi.Alkoholia ja tupakkaa en käytä,ei suhteeni ei ystävät ei sukulaiset. Nyt olen normaali painoinen ja pidän koko elämäni kiinni ruoka rytmi.Johon ei kuulu valkoinen jauho,ei missään muotoon sokeri.

Vierailija
10/40 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuri on ja se näkyy naamassa. Todella syvät uurteet ja rypyt. Näyttää joutuvan juoksemaan lähes joka päivä, ettei liho takaisin. 

Tee mielummin HIIT-treeniä laihtuaksesi. 

Vierailija
11/40 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä rauhallinen hölkkä, onko siitä mitään hyötyä? Mun kunto ei vielä parempaan yllä kuin sellaiseen vähän kävelyä reippaampaan menoon.

Vierailija
12/40 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Aloitin seuraamaan puolimaratonin läpäisyyn tähtäävää harjoitusohjelmaa kun olin lapsen kanssa kotona. Vaikutukset alkoivat näkymään noin puoli vuotta ohjelman aloittamisen jälkeen. Tosin, samaan aikaan myös koitin kiinnittää huomiota terveelliseen, monipuoliseen ja luonnonmukaiseen ravintoon ja tuli myös harrastettua normaalia istumatyötä enemmän arkiliikuntaa vaunuja työntämällä ja lapsen kanssa leikkiessä. Puolessa vuodessa lähti noin 5-7kg. En muista tarkkaan paljonko. Kilojen vähentymistä oleellisempaa oli se, miten paljon paremmin silloin voi henkisesti ja fyysisesti. 

Vierailija
13/40 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä rauhallinen hölkkä, onko siitä mitään hyötyä? Mun kunto ei vielä parempaan yllä kuin sellaiseen vähän kävelyä reippaampaan menoon.

Kävelyhän on cardio lajien kunkku. Youtubestakin löydät sadoittain videoita kuinka ihmiset pelkästään kävelee ja terveys paranee huimasti.

Vierailija
14/40 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juossut ja ollut aina hoikka, joten en sillä ole laihtunut. Mutta säännöllinen tavoitteellinen juokseminen pitää kyllä painon normaalipainon alarajoilla ilman sen kummempaa miettimistä. 

Vierailija
15/40 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pysty laihtumaan juoksulla jos ruokavalio on huono.

Aika usein kuulee sanonnan: " you can't out train a bad diet"

Vierailija
16/40 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on diagnosoitu syömishäiriö (epätyypilllinen syömishäiriö/BED), johon liittyy pakonomainen raskas liikunta (triathlon). Oma kokemukseni on, että liikunta ei laihduta, mutta auttaa pitämään saavutettua painoa paremmin. Tosin poikkeuksena vuodenvaihteessa, kun syöminen lähtee täysin lapasesta, ei mikään määrä liikuntaa estä kilojen kertymistä itselläni. Asiantuntijoiden mukaan liikunnalla on laihdutustulokseen maksimissaan 10-20% merkitys. Uskon tämän pitävän paikkaansa omalla kohdallani.

Vierailija
17/40 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on diagnosoitu syömishäiriö (epätyypilllinen syömishäiriö/BED), johon liittyy pakonomainen raskas liikunta (triathlon). Oma kokemukseni on, että liikunta ei laihduta, mutta auttaa pitämään saavutettua painoa paremmin. Tosin poikkeuksena vuodenvaihteessa, kun syöminen lähtee täysin lapasesta, ei mikään määrä liikuntaa estä kilojen kertymistä itselläni. Asiantuntijoiden mukaan liikunnalla on laihdutustulokseen maksimissaan 10-20% merkitys. Uskon tämän pitävän paikkaansa omalla kohdallani.

No pitää tuo paikkaansa kaikilla. Jos joku lappaa karkkia ja suklaata jokapäivä kaksinkäsin niin ei sellasta määrää liikuntaa ole millä sais ne kalorit poltettua.

Vierailija
18/40 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11kk minus 10 kg. Kävelen käyn sisäliikunta tuneilla viikolla. syön normaalia koti ruokaa ,mutta kelotanut koko perhen ruoka ajat  ravinon otto: Kello 8-12-16-20.Juomana vesi.Alkoholia ja tupakkaa en käytä,ei suhteeni ei ystävät ei sukulaiset. Nyt olen normaali painoinen ja pidän koko elämäni kiinni ruoka rytmi.Johon ei kuulu valkoinen jauho,ei missään muotoon sokeri.

Saako kysyä, mikä saa ihmisen kirjoittamaan näin oudosti? Välilyönnit miten sattuu, lauserakenteet mitä sattuu, osa sanoista jätetty kokonaan taivuttamatta. Lukihäiriö vai vieraskielisyys?

Vierailija
19/40 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän naapuri on ja se näkyy naamassa. Todella syvät uurteet ja rypyt. Näyttää joutuvan juoksemaan lähes joka päivä, ettei liho takaisin. 

Tee mielummin HIIT-treeniä laihtuaksesi. 

Kateellinen pullukka siellä neuvomassa muita. 

Vierailija
20/40 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti laihduin maratonille treenauksen myötä kymmenen kiloa, vaikka olin jo alkujaan normaalipainon alarajalla. Siihen olin onnistunut lihottamaan vuosien kovalla työllä. Kaikki meni hukkaan :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi