Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketä ärsyttää kun kaupan kassa toivottaa hyvät viikonloput/päivänjatkot?!

Vierailija
10.11.2023 |

Joku siinä on että tuo ei vaan kuullosta aidolta. On tästä jo aikaa kun kassat ovat ottaneet tuon käytäntöön, mutta riittäisi aivan hyvin jos sanoisivat "Kiitos hei!". Eikä mitään hyvät viikonloput tai hyvät päivänjatkot, vielä tuolleen vähän sinnepäin.

Sitten kun se toistaa siinä sitä jokaisen asiakkaan kohdalla, joistain huomaa ettei tule yhtään luonnostaan ja yhtä hömelöä on kun joku sitten koittaa luontevasti sen heittää tuttavallisesti. Ei. Miksi tällaista jenkkisoopaa on pitänyt tänne tuoda?

Onko kaupan kassoja kertomaan miten itse olette suhtautuneet tähän "kehitysideaan"??

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tuo ilahduttaa joka kerta. Miten tuostakin voi ärsyyntyä? Tuohan on vain hyvää kohteliasta käytöstä.

Vierailija
2/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ärsytä. Toki joskus tuntuu että tulee vähän automaatista, mutta vastaan silloinkin ihan tarkoituksella itse. Ehkä sillä on vaan huono päivä tai jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään kehitysidea. Kukaan ei ohjeista sanomaan yhtään mitään. 

Vierailija
4/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa, kun kassa toivottaa hyvää viikonloppua :)

Vierailija
5/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin se ilahduttaa :D 

olen oikeasti tosi yksinäinen ja monesti kaupan  myyjän hymyi ja hyvän päivän jatkon toivottaminen piristää todella paljon. 

Vierailija
6/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua raivostuttaa myös se, kun rupeavat moikkailemaan, kun aloitan asiointitapahtuman kertomalla haluavani muovikassin.

Vierailija
7/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein kuullostaa.

Vierailija
8/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit sulla varmaan kans ärsyttää, kun olet päivystyksessä ja pääset jatkohoitoon, niin mä ainakin toivotan parempaa vointia ja paranemisia. Sanot vaan etukäteen ettet tykkää siitä, niin sit vaan voin sanoa, et onneks toiki painuu jo vit täältä. 

Vierailija
9/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä lainkaan. Suomalaiset voisivat muutenkin opetella olemaan kohteliaampia toisiaan kohtaan.

Vierailija
10/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain kauppareissu! Kunhan kassa on kohtelias niin ihan sama.

Vierailija
11/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika päälle liimattuahan se on. Sanovat, koska on käsketty, kivempi olis rupatella muuten vaan ja moikkailla luontevasti.

Vierailija
12/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän nolottaa kassahenkilön puolesta. Vähempikin riittäisi, mutta kaitpa heidän täytyy toivotella. Epäilen, ettei siinä kassalla ole muuta vilpitöntä toivetta, kuin että maksaa ja häipyy. 

Vierailija
13/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun se ärsytti teennäisenä ja suomalaisen tapaan sopimattomana. Nykyisin huomaan vastaavani samalla automaatiolla kuin se toivotettukin että kiitos samoin ja olen jo puolimatkassa ulos kaupasta.

Vierailija
14/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä yhtään. 

Vierailija
15/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomalainen voi ärsyyntyä kohteliaisuudesta. Meidän pitäisi ottaa mallia vaikka briteistä ja olla vielä enemmän kohteliaampia toisillemme. Tää kaupan kassojen kohteliaisuus voisi olla alku koko Suomen ryhtiliikkeelle tässä asiassa. Kohteliaisuus ja kauniit sanat toisille ihmisille kunniaan. Hei, näkemiin, kiitos, anteeksi, ole hyvä, hyvää viikonloppua, hyvää huomenta, mukavaa iltaa....hyviä sanontoja kaikki. Niitä vaan pitäisi käyttää enemmän.

Vierailija
16/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ärsyttää. Mutta ainakin Prismassa niiden on pakko toivottaa. Kaveri on siellä töissä ja kertoi asiasta.

Vierailija
17/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ne ärsyyntyy tosi pienistä asioista... Se olis heillä taas elämän hankkimisen paikka.

Vierailija
18/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi-sanaa ei ainakaan käytetä ollenkaan tarpeeksi. Kukaan ei käytä sitä enää. Ihmisten pitäisi pyytää enemmän anteeksi. Jos jokainen pyytää ainakin kerran päivässä jotain anteeksi, niin maailma olis parempi paikka.

Vierailija
19/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ap.lla pienet murheet, tai lyhyt pinna, kun tuollainenkin ärsyttää. Tilaa ruuat suoraan kotiovelle niin ei tarvi ärsyyntyä. 

Vierailija
20/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin vaikeaa, suorastaan mahdotonta ymmärtää, miksi kohteliaisuus ja ystävällisyys on toisille ihmisille "punainen vaate", ärsytyksen aihe.

Minua ärsyttää sen sijaan huono käytös, ihan missä tilanteessa tahansa. Ja sitä valitettavasti esiintyy niin oikeassa elämässä kuin tällä palstallakin.