Muistakaa nämä Ahtisaaren viisaat sanat: "Kansanäänestykset pitäisi lailla kieltää"
"Kansanäänestys ei ole toimiva järjestelmä, ei Sveitsissäkään, ne pitäisi lailla kieltää."
Kommentit (21)
Vihervassun ja wokettajan unelma, globosta puhumattakaan...
Neuvoa antavat äänestykset nyt vielä menisi, mutta päättävä kansanäänestys todellakin pitäisi kieltää lailla.
Itä-Suomi haluaa liittyä Venäjän Federaatioon, tästä on järjestettävä kansanäänestys!
Eikö se ole poliitikkojen vika jos x asia pitää ratkaista kansanäänestyksellä? Nehän niitä lakeja sorvaa monen valiokunnan voimalla. Kuuntelevat asiantuntijoita vaikka harvoin noudattavat niiden neuvoja. Kuitenkin tarkoitan että päättäjillä on enemmän tietoa asiasta kuin taviksella. Toisaalta taas tietoa kyllä on mutta ei ne päättäjätkään perehdy kaikkiin asioihin vaan äänestävät kuten puoluejohto käskee.
Huoh politiikka näin tai noin niin suo siellä ja vetelä muuallakin.
Ymmärsi asian ennen jo populismin esiinmarssia.
Mihin niitä muka edustuksellisessa järjestelmässä tarvitsisi?
Eikö kansan pitäisi päättää, kielletäänkö vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten pitäisi kieltää? En itse käytä korkokenkiä tai sormuksia, mutta en silti kannata niiden kieltämistä.
Vierailija kirjoitti:
Itä-Suomi haluaa liittyä Venäjän Federaatioon, tästä on järjestettävä kansanäänestys!
Eikä haluta!
t. kuopiolainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten pitäisi kieltää? En itse käytä korkokenkiä tai sormuksia, mutta en silti kannata niiden kieltämistä.
Ei kai niitä varsinaisesti kielletäkään. Laissa vain ei määrätä niitä järjestettäväksi, jolloin niitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Karjalan tasavalta pitää liittää Itä-Suomeen!
Ihmiset ovat aivan liian tyhmiä ja tietämättömiä että tärkeitä asioita voisi antaa kansan päättää.
Tässä lisää viisaita sanoja suomen poliisilta: Kiinalaisalus on syyllinen, koska ankkurista löytyi samaa maalia kuin kaasuputkessa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat aivan liian tyhmiä ja tietämättömiä että tärkeitä asioita voisi antaa kansan päättää.
Sinä toivot ruotsin tietä
Vierailija kirjoitti:
tarkotat varmaan että juva haluaa liittyä sun tirkkos-haaveissasi :D
jääköhän eevalle ja markolle mitään kun jo nyt namipian edustajat tulivat kärkkymään perintö rahoja mara ei kursaillut suomen rahojen jaossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä toivot ruotsin tietä
Mistä sinä muka tiedät mitä minä toivon? Se että olen kansanäänestyksiä vastaan voi tehdä minusta ihan mitä vaan kansallissosialistista anarkistiin tai kommunistiin ja mitä vaan siltä väliltä. Voin haluta Ruotsin, USAn tai Venäjän tien.
olin armeijan palveluksessa heitimme tikkaa maran ja tarjan pakko tauluihin seinällä. he muka ylipäälliköitä alkoi usko horjumaan puollustus voimiin
Vierailija kirjoitti:
olin armeijan palveluksessa heitimme tikkaa maran ja tarjan pakko tauluihin seinällä. he muka ylipäälliköitä alkoi usko horjumaan puollustus voimiin
Olit varmaan, kun et osaa edes talon nimeä kirjoittaa.
Ukrainassa ovat varmasti samaa mieltä.