Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tietzen oireyhtymä

Vierailija
10.11.2023 |

Elikkä tuli tämmöinen diagnoosi koskien pistävää kipua rinnassa, luulin aluksi sydänperäiseksi. Onko muita, kellä tämä todettu? kuinka on parantunut/uusiutuko tulehdus ja kivut miten usein?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule ole ketään muuta. Olet ainoa, uniikki. 

Vierailija
2/6 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on diagnosoimattomana, mutta oireet täsmäävät. Mitä hoitoa sait? Itselläni ollut kipua nyt kuukausia putkeen eikä mikään helpota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli kuukauden, meni ohi, tuli parin vuoden jälkeen pariksi viikoksi. Stressi sen tuntuu laukaisevan. 

Vierailija
4/6 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla diagnosoitiin tietzen oireyhtymä keväällä 2020. Tehtiin ekg muutamaan kertaan, röntgen, sydänlääkärin tutkimus ja viimein gastroenterologi löysi tämän vaivan. Söin litalginia pari viikkoa ja vältin tiettyjä liikkeitä. Parani itsestään eikä ole uusinut.

Vierailija
5/6 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla diagnosoitiin, menin lääkäriin fyssarin ohjaamana, kun luut rintojen alla oli ihan kosketusarat.

Mulla traumatausta ja olin tietämättäni pintahengittänyt koko elämäni. Kun hermoston yliviritys alkoi antaa periksi, niin opin hengittämään syvemmin. Fysioterapeutin mielestä tämän seurauksena tuli tuo oireyhtymä. Keho joutui tekemään uudella tavalla töitä ja uuteen tottuminen aiheutti voimakkaan reaktion. Sanoi nähneensä samaa muilla traumatoipujilla.

Kesti ehkä pari kuukautta pahana, ei ole uusiutunut, hengitän edelleen normaalisti.

Tiedä sitten osuiko fyssari oikeaan. Veikkaan, että eri selitys löytyisi eri fyssarilta/lääkäriltä.

Vierailija
6/6 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli liikunnasta 8 vuotta sitten eikä vieläkään parantunut. Liikunnan jälkeisenä aamuna oli aivan karmea olo, sydänperäistä epäilin myös. Lääkärit eivät keksineet mikä vaivaa, kunnes menin urheilijoihin erikoistuneelle lääkärille joka totesi heti mistä kyse. Karmein olo helpotti tulehduskipulääkekuurilla mutta yhä vuosien jälkeen kylkirusto kosketusarka.

Mielenkiintoinen tuo pintahengitysjuttu, voisi osaltaan selittää asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi