Mihin uskoa, kun puhutaan kolesteroliarvoista?
5,1 - 5,9 mmol/l Hyvä
6,0 - 6,9 mmol/l Lievästi kohonnut.
7,0 - 7,9 mmol/l Kohonnut.
yli 8,0 mmol/l Huomattavasti
Minulla on kokonaiskolesteroli 5,8 ja lääkäri ehdotti lääkettä.
Hyvä 2,2, huono 3,6 ja rasvaa 0,7, oli lbaran tulokset. En syö lihaa vaan kasvispainoitteista ruokaa. Jätin nyt ne kasvisrasvatkin pois, koska niissä on kookosta joka rasiassa. Laitan vähän rypsiöljyä leivän päälle ja aamuisin syön nyt vähän juustoa leivän päällä.
Lääkkeissäkin hirveitä haittavaikutuksia, en ole vielä uskaltanu aloittaa.
Kommentit (71)
Ja ne jotka ei juo yhtään alkoholia , niillä saattaa olla vieä korkeampi kolesteroli, kuin minulla ikinä.
Mun äiti täyttää 81.v. , ikänsä käyttänyt rypsiöljyä, kolesteroli arvot hyvät ei siis lääkitystä, ei syö punaista lihaa. Ihmettelen edelleen tuon rypsiöljyn ja siemenölyjen kyseenalaistamista?
-Ap
PS. Mun maksaarvot oli 15 kun viitearvo on 0-53 , voikohan joillain olla maksaarvot nolla?
Haluaisin yrittää tiputtaa kolesterolia elintapojen muutoksella. Lääkäri sanoi, että kolesteroli ei melko varmasti tipu muuten kuin lääkkeillä.
Kokonaiskolesteroli on 5,7, mutta LDL kolesteroli oli 3,4. Sanoin, että haluaisin yrittää tiputtaa viitearvoon alle 3 elintapoja muuttamalla. Lääkäri sanoi, että LDL kolesteroli pitää olla alle 1,8 eli on välttämätöntä aloittaa lääkitys. Olisi hyvä, että tuo <1,8 viitearvo lukisi papereissa virheellistä <3 lukemaa. Kokeilen kumminkin elintapojen muutoksen kautta tuota LDL alentamista vaikka lääkäri ei ole siitä samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin yrittää tiputtaa kolesterolia elintapojen muutoksella. Lääkäri sanoi, että kolesteroli ei melko varmasti tipu muuten kuin lääkkeillä.
Kokonaiskolesteroli on 5,7, mutta LDL kolesteroli oli 3,4. Sanoin, että haluaisin yrittää tiputtaa viitearvoon alle 3 elintapoja muuttamalla. Lääkäri sanoi, että LDL kolesteroli pitää olla alle 1,8 eli on välttämätöntä aloittaa lääkitys. Olisi hyvä, että tuo <1,8 viitearvo lukisi papereissa virheellistä <3 lukemaa. Kokeilen kumminkin elintapojen muutoksen kautta tuota LDL alentamista vaikka lääkäri ei ole siitä samaa mieltä.
Onpa erittäin omituista sanoa, että LDL pitäisi olla alle 1.8 , hölynpölyä, sanon minä. Minkälaisilla elintavoilla saisi kolesterolin noin alas? Juustoa ja kananmunaa ei ainakaan saisi syödä ollenkaan eikä sokeria ei mitään maikeisia, leivän syöntikin pitäisi olla minimissä.
No, minä jatkan näillä elintavolla millä olen saanut LDL:än laskuun. Katsotaan mitä ne on sit muutaman kk päästä ja tsemppiä myös sinulle!
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti täyttää 81.v. , ikänsä käyttänyt rypsiöljyä, kolesteroli arvot hyvät ei siis lääkitystä, ei syö punaista lihaa. Ihmettelen edelleen tuon rypsiöljyn ja siemenölyjen kyseenalaistamista?
-Ap
PS. Mun maksaarvot oli 15 kun viitearvo on 0-53 , voikohan joillain olla maksaarvot nolla?
Ei vaan 0-35.
Lääkäri soitti ja kun sanoin, että en ole syönyt lääkkeitä vaan halusin ruokavaliolla kokeilla tiputtaa arvoja ja onnistuinkin, niin ei se ilosta hihkunut, ei mitään kehuja tullut ei! Kysyin sitten, että voisko arvot katsoa myöhemmin taas, kun jatkan näillä elintavoilla. Lääkäri sanoi, että vain jos syö lääkkeitä, silloin seurataan arvoja useammin,mutta nyt ehkä n. vuoden päästä. Että tämmöstä peliä.
En syö ikinä lääkkeitä, kun vaan tavan antibiotit ja käsitavaralääkkeitä, jos pysyn muuten terveenä.
Itsellänikin oli vähän koholla, alle 1 yksikön. Lääkäri ehdotti heti lääkitystä ellei laske 3 kuukaudessa.
en aloita lääkitystä. Syy: rasva arvo minimissä jakut hyviä. Verenpaine hyvä. Aktiivinen elämäntapa. Lisäksi lääkityksestä voi olla vakavia sivuvaikutuksia kuten jalkojen eli liikuntakyvyn menetys, jatkuva lääkitys. Lääkefirmat voivat nyt kommentoida että olen tyhmä, tämähän on miljardibisnes heille.
Vierailija kirjoitti:
mg/dl to mmol/l esimerkiksi täällä:
Esimerkki: 4.5 on silmämääräisesti suunnilleen yhtä "tappava" kuin n. 7.00
Riskittömin arvo on hiukka vajaa 6.00.
No, mihin ne kuoleee, jos kolesteroli arvot on hyvät eli reilusti alle viitearvojen??
Kehotetaan syömään pehmeitä rasvoja, mutta samaan hengenvetoon kuulee, että kaikki siemenöljyt ja margariinit on pahasta, mihin tässä oikeasti pitäisi uskoa?
Kannattaa jättää rypsiöljy pois ja syö lihaa ja kananmunia. Rypsiöljy ja muut siemenöljyt aiheuttaa hiljaista tulehdusta kehossa. Hiilarit kasviksista ja vihanneksista.Tee ruoka oliiviöljyllä ja voilla. Itsetehtyä ruokaa ja sokerit pois. Myös kannattaa suosia lisäaineettomia ruokia. Terveys kiittää🔥
Katso MOT-ohjelma, kolesteroli-huijaus.
Juon yhtään alkoholia silti olen saanut kolesterolin laskuun!
LDL 3.6:sta laski 3.2:teen.