Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olisit toivonut tietäneesi aikaisemmin/nuorempana

Vierailija
09.11.2023 |

Itse olisin toivonut, että olisin tiennyt miten limunaatissa oleva sitruunahappo tuhoaa hammaskiillettä. Se kiille ei palaudu.

Olisin myös toivonut, että olisin ymmärtänyt purskutella hampaani/huuhdella suuni ainakin teen ja kahvin juomisen jälkeen, jotta olisin voinut välttyä hampaiden värjääntymiseltä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Teininä nautittu väkevä alkoholi voi polttaa huulet ja syntyy pysyvät jäljet huuliin. Tuskin tekee sisäisestikään hyvää.

-Tupakkaa ei kannata polttaa, vaikka joku painostaisi, eikä suostua seksoon. Kannattaa välttää huonoa seuraa keinolla millä hyvänsä. Ja tehdä omat päätökset elämässä. Osa ihmisistä manipuloi ja on ovelia.

-Baarit eivät ole hyviä paikkoja, konsertit ja massatapahtumat.

-Keski-iässä voi olla joitakin vaivoja. Ehkä tarvitsee joskus erikoislääkäriä. Siihen kannattaa varata rahaa. Ja hammaslääkärit.

Vierailija
2/22 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että peräsuolen laskeuma on olemassa oleva sairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei peruskoulussa mainittu '"löydä unelmiesi työ" vastaa aina todellisuutta. Paljon on aloja, joille ei ole muuta keinoa kuin opintotuki+velkaraha. Tämä olisi hyvä kertoa jo 9 luokkalaisille, jotka miettivät sitä opiskelupaikkaa ettei tarvitsisi moneen kertaan elämässään velkaantua tai tehdä töitä yötäpäivää. Oppisopimukseenkaan kun ei aina saa rahoitusta ns.aloille, jotka eivät kuulema työllistä...

Vierailija
4/22 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noi hammaskiilteisiin vaikuttavat jutut. Joskus luin artikkelin, mikä kaikki tuhoaa hammaskiillettä ja hoksasin, mihin kiilteet hävisi, mutta myöhään. Olin noista jutuista melko tietämätön vielä kolmekymppisenäkin. 

Vierailija
5/22 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin nuorempana tiennyt, että kaikenlainen itsensä yli kuluttaminen rasittaa kroppaa myöhemmin keski-iässä, olisin elänyt säännöllisempää elämää. Nyt tuntuu, että on jatkuvasti ne univelat, mitkä parikymppisenä tuli hankittua.

Vierailija
6/22 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mahdotonta on elää miehen kanssa. No, tiesinhän jo isäni kohdalla, että siinä tulee hulluksi, mutta luulin hänen olevan erityisen veemäinen. Ei ollut, vaan ihan tavallinen mies. 

Vierailija
7/22 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei ikäviä ihmisiä tarvitse sietää, välit samantien poikki.

Vierailija
8/22 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että seksuaaliset halut loppuu oikeasti vaihdevuosiin.

Vierailija
9/22 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minun ei tarvitse hävetä itseäni. 

Vierailija
10/22 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M G T O W

Vierailija
11/22 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vaikka olin koko nuoruuden ja nuoren aikuisuuden näkymätön miehille, löysin lopulta sen ihanan, fiksun, kiltin ja ei-pinnallisen miehen joka rakastaa mua sellaisena kuin olen <3 

Vierailija
12/22 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa tiennyt että olen alkoholisti. Olisin jättänyt väliin kaiken juomisen.

Vierailija
13/22 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt ymmärtää käydä koulua; ei olisi tarvinnut tehdä fyysisesti niin rankkaa työtä. Nyt on nivelrikkoa joka paikassa ja joka paikkaan särkee.

Vierailija
14/22 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on "tienneesi".

Vierailija
15/22 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, kun olisi tiennyt, että nuorena on vähintäänkin nätti. Ainakin itse sitä kuvitteli olevansa, vaikka miten väärän näköinen... nenä tai korvat tai joku muu kohta. Ei ollut... se oli kuvitelmaa. Olisi vaan pitänyt nähdä itsensä kauniimpana.

Vierailija
16/22 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut nuorena/nuorempana harrastaa jonkunlaista säännöllistä liikuntaa nyt 40+ ikäisenä sen liikunnan puutteen kyllä huomaa.

Vierailija
17/22 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on "tienneesi".

https://fi.wiktionary.org/wiki/Liite:Verbitaivutus/suomi/tiet%C3%A4%C3%…

Vierailija
18/22 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen, kun olisi tiennyt, että nuorena on vähintäänkin nätti. Ainakin itse sitä kuvitteli olevansa, vaikka miten väärän näköinen... nenä tai korvat tai joku muu kohta. Ei ollut... se oli kuvitelmaa. Olisi vaan pitänyt nähdä itsensä kauniimpana.

Tämä, jossain vaiheessa sitä oikeasti katselee itseään peilistä, jossa näkyy aina enemmän juonteita, harmaammat silmänaluset, silmäpussit ja muutenkin elottoman näköinen iho, ei sellainen kuulas mikä nuorempana.. ja joo ei ulkonäkö ole kaikki kaikessa mutta olisi pitänyt osata nauttia siitä enemmän silloin kun oli se hetki. 

Ja sen olisin myös halunnut tietää ettei aikuiset ole oikeasti mitään "aikuisia", ikönumero isompi mutta ihan yhtälailla draamaa, juoruja, toisten seläntakana haukkumista, kiusaamista, ulkopuolelle sulkemista, kilpailua toisten kesken jne. Minulla oli joku illuusio että "kunhan koulusta pääsee, sitten kun olen aikuinen..", niin nyt 30v ja kaikenlaista on tullut työelämässä jo nähtyä ja hämmästeltyä. 

Senkin olisin halunnut tietää ettei niitä poikaystäviä tarvitse havitella siksi kuin muillakin on, tai siinä ja siinä iässä kuuluu olla poikaystäväjuttuja. Jopa äitini sanoi ollessani 14v että hänellä kyllä oli jo rippikouluiässä poikaystävä, minä en ollut edes ajatellut poikia siiinä vaiheessa juurikaan. No sitten kun 17 vuotiaana pääsin "miesten makuun", niin se oli menoa se. Paljon mielummin olisin ollut se kiltti ja rauhallinen tyttö, joka ehkä löytää jonkun kivan ja kunnioittavan sitten jossainvaiheessa, kuin monien ei niin hyvien kokemusten kasvattama.

Ja se myös että sanonta siitä että kannattaaa nuorena opiskella pitää oikeasti paikkansa, moni asia on kuitenkin helpompaa silloin. Toki onnistuu se tämän ikäisenäkin ihan hyvin vielä, mutta parempi vaan jos olisin opiskellut silloin kun muutkin. Toisaalta silloin en tiennyt mitä haluan, nyt tiedän mitä haluan ja mitä en työelämässä.

Vierailija
19/22 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintopolkuja

Vierailija
20/22 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota kesänaista. Niistä tulee riesa. Mouruavat aina nurkissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi