Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä muilla sote-alan ammattilaisilla potilaita/asiakkaita, joita todella vihaatte?

Vierailija
09.11.2023 |

Ne törkeimmät ja röyhkeimmät ja itsekkäimmät tyypit, jotka kohtelevat teitä törkeästi, huutavat ja solvaavat?

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen lastenpsykiatrialla, ja olen tietysti kohdannut tosi pahastikin oireilevia lapsia, mutta vihaa en ole ketään kohtaan koskaan tuntenut. Turhautumista ja ärtymystä kyllä joskus, mutta enimmäkseen ovat kyllä aivan ihania, kaikkine haasteineenkin. Myös vanhemmat ovat pääsääntöisesti mukavia, ja tekevät parhaansa. Jotkut ovat todella väsyneitä, ja saattavat toisinaan purkaa turhautumistaan ja väsymystään hoitajaankin, mutta sen voin heille suoda. 

Vierailija
82/89 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et olisi lähtenyt tuohon, tuo on niin väsynyttä, kun jäit kiinni, perustelut ja artikulaatio loppuivat. Olet paitsi tosiaan näin todistetusti narsisti, myös säälittävä pelle. Etkä edes kuule tästä ensimäistä kertaa, taastusti on tullut palaute myös niiltä ah niin kamalilta asiakailtasi.

Otahan huomenna aamulääkkeet, jookos. Ja turha kuvitella että olet jotenkin loukkaava, paistaa nimittäin hyvin kauas ettet ole aivan täysillä valoilla liikenteessä. 

En voi ottaa sinun aamulääkeitäsi. Alan ammattilaisena tiedät itsekin, että sinun ne täytyy ottaa, sitäpaitsi sinä täällä ole vaikeuksistasi vinkunut, että samalla kun tarkistat sen peilikuvan, niin tarkista  myös ne valot ja nimenomaan sieltä sinun vintiltäsi. Ja onko nyt näin, että tuolla retoriikalla sait kylvettyä sitä riitaa niissä asiakastilanteissa. Taitaapa olla.

No nyt meni niin metsään kuin voi mennä, en ole sote-alalla tehnyt päivääkään töitä kun olen aivan toisen alan ammattilaisia. Mutta sinähän provoilet täällä aivan lämpimiksesi tai sitten joudut korvaamaan oikeat ihmissuhteet virtuaalisilla, koska kukaan ei (jostain kumman syystä...) siedä sinua kymmentä sekuntia pidempään. 

Mutta annanpa olla, turha vääntää kaltaistesi kanssa yhtään enempää. Trolli kun olet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnohjaukseen mars!

Omalla rahalla ja omalla ajalla maksaen miettimään, miksi solvaukset ja lyönnit kuormittaa? Oliko muita ideoita?

Vierailija
84/89 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa eniten harmittavat ne, jotka kuormittavat terveydenhoito- ja muita järjestelmiä turhaan. Minäminäminävanhemmat ehtivät terveysasemallekin vaatimuksineen. Huomiota hekevat vanhukset varaavat aikoja milloin mistäkin syystä ja selvää syytä mihinkään ei löydy. Viisikymppinen nainen on käynyt usealla yksityislääkärillä rintakipujen ja ilmeisesti kuviteltujen sydänongelmien vuoksi tähtititeelliseen hintaan. Luulisi jonkun noista lääkäreistä huomanneen, jos todellista tarvetta tutkimuksille olisi!

Mä mietin sote-työläisenä usein sitä, että kyllä se tietyllä tapaa kertoo myös terveydenhuollon epäonnistumisesta jos ei potilaalle saada mielenrauhaa eikä potilas koe luottavansa ammattilaisen arvioon vaan hakeutuu yhä uudestaan ja uudestaan vastaanotolle. Paljonhan nämä kuormittavat ja olisi kaikkien osapuolten etu, että henkilökunnassa olisi pysyvyyttä j

Ongelmana on se "en minä ole hullu, kyllä se vika on fyysinen." Hoitoa ja apua olisi tarjolla, mutta potilasta ei voi pakottaa, joten sama sydämensä suhteen kaikin tavoin terveeksi tutkittu kolmikymppinen voi ihan hyvin hakeutua rintakivun vuoksi päivystykseen 300 kertaa vuodessa ja soittaa lisäksi 200 kertaa ilman, että sydämestä ikinä löytyisi mitään. Ja kieltäytyä edes harkitsemasta, että rintakipu olisi esim. ahdistusperäistä. Kyllähän siihen sydämeenkin varmasti joku vika ilmaantuu, kun tässä muutama vuosikymmen odotellaan, ja sitten on todistettu vääräksi kaikki lääkärit ja hoitajat, kun eivät silloin 40 vuotta sitten jo vikaa löytäneet, vaikka hän kuinka tiesi.

Vierailija
85/89 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä palstaa voisi käyttää oppimateriaalina "Millainen on hankala asiakas sosiaali-ja terveydenhuollossa". Ei tarvitse kuin lukea tämän yhden kommentoijan kommentit, niin tietää jo aika paljon. 

Varmaan viittaat siihen, että siinä tulee aika suoraa vastapuhernvuoroa ja palautetta, jota on sietämätöntä kestää, potilaaltahan sitä ei kestä ei sitten millään. Hsnkaliahan ne ovat, niin ja omaiset! Että kehtaavatkin kyseenalaistaa, kysyä ja röyhkeimmät vielä vaatia. On se hankalaa, ja sitten ne housuunsa kakkivat vanhukset...ui-jui, kun masilma on epäreilu, eikä Tehykään tee mitään. Niin kurjaa, niin kurjaa. Tuskanne on melkein käsin kosketeltavaa.

90 % potilaista ja omaista on asiallisia (tai ok diagnoosina tai kehitystasonsa mukaan käyttäytyviä esim. muistisairaita tai lapsia) , iso osa aidosti mukavia. Osaan hankalasta potilaista ja omaista saa ihan hyvän yhteistyösuhteen, vaikka aikaa kuluukin enemmän kuin muihin, mikä tietysti joskus ärsyttää, jos esim. joku toinen potilas joutuu odottamaan kipulääkettä, kun toisen omaiselle käydään samoja asioita viidettä kertaa rautalangasta läpi. Mutta sitten aina on ne muutamat mul*ut, jotka ovat väkivaltaisia, joita saa pelätä tai joiden kanssa kaikki on ihan mahdotonta ja joiden tikkuun sormessa turhautuu enemmän aikaa, kun viiden muun murtuneeseen käteen yhteensä. Ja kun resurssit ovat rajalliset, se syö miestä.

Vierailija
86/89 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnohjaukseen mars!

Ei sellaista sotemaailmassa ole tarjolla kuin psyk. puolella. Menisi rahaa ja työaikaa, eihän nyt sellaista voida työntekijöille tarjota.

Vierailija
87/89 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Tuli just joku pirhan lehdykkä jossa oranssitukkanainen irvisti ja lentävässä lauseessa luki "omalla asenteella voi vaikuttaa hoidon laatuun".

En tiedä uhkailtiinko tuota naista työpaikan menetyksellä, kun oikeesti tuli vaikutelma Kerttu Kireästä...

Vai tietääkö vain TOTUUDEN.

😂 

Oranssitukkanainen on työhyvinvoinnin professori, dosentti Marja-Liisa Manka. Tuskin häntä uhkaillaan millään.

Vierailija
88/89 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin asiakaspalvelussa 25 vuotta ja päivä päivältä asiakkaat olivat vaan entistä ilkeämpiä ja suorastaan hul luja. Irtisanouduin, vähempi rahaa mutta sentään oma mielenterveys tallella. Hyviä ihmisiä ei valmisteta enää, sääli.

Mä kestin yksityisen lääkäriasemaketjun ajanvarauspuhelimessa 8 kk, ja olin sillä kokemuksella konkari. Raivohulluja, sanoisin. Nyt ensimmäisessä ammatissani sairaalahuoltajana, ihan toinen meno. Potilaat ole lainkaan niin typeriä, että huutaisivat ja haukkuisivat sille, joka tuo ruokaa.

Vierailija
89/89 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ne jotka ahdistelivat seksuaalisesti. Nykytyöpaikassa ei onneksi ole tälläistä. Mutta on koettu että toinen estää poistumisen, tarraa rintoihin/jalkoväliin, puhuu rivoja ja ällöttäviä juttuja. Kaikki on olleet mua 50-80 vuotta vanhempia miehiä.

On myös yritetty lyödä ym, naiset jotka ovat lyöneet eivät ole ihan niin kamalia kuin isot miehet mutta noiden syiden vuoksi vaihdoin työpaikkaa, en halua joutua pelkäämään töissä.

"mua 50-80 vuotta vanhempia miehiä" ? Mitäh? Otsä ollu noin kymmenen vanhana töissä? Ei kai sata vuotiaita kovin paljon ole?

Aloitin hoitajan työn harjoittelut 16-vuotiaana. Kun olin 17v yritti 99v pappa ahdistella kun autoin pukeutumaan.

Minä aloitin seitsemän vuotiaana ja 134 vuotias äijä kouri tissejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi