Onko teillä muilla sote-alan ammattilaisilla potilaita/asiakkaita, joita todella vihaatte?
Ne törkeimmät ja röyhkeimmät ja itsekkäimmät tyypit, jotka kohtelevat teitä törkeästi, huutavat ja solvaavat?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo eläkkeellä, mutta kyllähän selkeästi persoonallisuushäiriöiset (joita on onneksi pieni prosentti) potilaista/asiakkaista , kuormittavat 30-kertaisesti vrt ns. normaaleihin. Juurikin tuo jankkaaminen ja jatkuvien valitusprosessien luominen haittaa ja syö aikaa ihan valtavasti muulta työajalta ja oikeasti vaikeasti sairailta. Oikeasti pitäisi olla jotain rajaa, mihin kaikkiin valituksiin on pakko vastata. Joillekin pershäiriöisille se ilmeisesti antaa sisältöä elämään että pääsee "vääntämään" jostakin, ihan mistä tahansa, joka päivä, aina ja iankaikkisesti. Ystävät ja omaiset ovat todennäköisesti paenneet näiden ympäriltä jo ajat sitten .
SInulla tuskin on koskaan ollut koulutuspohjaa tehdä persoonallisuushöiriödiagnistiikkaa, tai mitään muutakaan diagnostiikkaa asiakkaistasi. Mistäs sen tietää,
Dg ei tarkoita vielä että häiriö olisi olemassa.
Vasta oireet tekevät diagnoosin ja niitähän lääkärin ei huomioi vaikka mikä olisi.
Hän päättää itsenäisesti diagnoosin. Ja potilas on se kärsijä.
Asia ratkeaisi kun velvoitettaisiin tutkimaan asia kunnolla ja sulkemaan pois kaikki muu. Ei siis hetken mielijohde vaan harkinta on se avain.
Olin aikoinaan töissä työkkärissä, ihan toimistotöissä ja koulutukseni on ihan perus-kaupallinen koulutus, niin eipä ollut tietoa eikä koulutusta siitä todella moninaisesta hulluuden muodoista, joita joukossamme vaeltaa!
Eniten jäi mieleen ikityötön, rasitusasiakas jonka diagnoosina luki mm. Vaativa persoonallisuus. En edellenkään syvemmin tiedä, mikä tämän synnyttää ja mitä pitää sisällään muuten kuin että voi jumankauta että on raskas paketti olla missään tekemisissä. Nevör ögein. Kiitos ja anteeksi.
Hei sote-ammattilaiset, täällä palstalla teidän EI tarvitse välittää tuollaisesta kuormittavan henkilön viestitulvasta, on täysi oikeus jättää vastaamatta niihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalitoimessa eniten negatiivisia tunteita aiheuttavat pienistä asioista valtavasti sotaa käyvät ihmiset. Meillä on täälläkin aidosti hädässä olevia ihmisiä, saattaa olla ihmisiä jossain sairaalaosastoilla jumissa odottamassa, että saamme heille jatkopaikkoja tai oikeasti nälässä olevia ihmisiä. Sitten jotkut käyttävät loputtomasti aikaa ja voimavaroja riidelläkseen esim. kelatodistuksista, joihin heillä ei ole oikeutta tai jonkun tietyn sanamuodon vuoksi kirjauksissa. Sitten soitetaan viiden minuutin välein, huudetaan, solvataan, uhkaillaan.
Tämänkin vältätte sillä, että teette työnbe huolellisesti ja oikein. Se käyttämänne sanamuoto - jos se on vastaanottavan instanssin tulkinnan mukaan väärä tai puutteellinen - teettää teillä lisää töitä ja suututtaa asiakkaanne. Pääsette itse niin paljon helpommalla, kun jo alusta asti teette työnne hyvin ja huolell
Ymmärrän että provoilu on tiettyyn pisteeseen asti ihan hauskaa, mutta tekstisi alkavat olla sangen häiriintyneitä ja misogyynisia. Eli olet juurikin terveydenhuoltoalan kauhupotilaisiin lukeutuva häirikkö. Eikä asia ilmeisesti edes hävetä sinua ollenkaan.
Et olisi lähtenyt tuohon, tuo on niin väsynyttä, kun jäit kiinni, perustelut ja artikulaatio loppuivat. Olet paitsi tosiaan näin todistetusti narsisti, myös säälittävä pelle. Etkä edes kuule tästä ensimäistä kertaa, taastusti on tullut palaute myös niiltä ah niin kamalilta asiakailtasi.
Otahan huomenna aamulääkkeet, jookos. Ja turha kuvitella että olet jotenkin loukkaava, paistaa nimittäin hyvin kauas ettet ole aivan täysillä valoilla liikenteessä.
Olin asiakaspalvelussa 25 vuotta ja päivä päivältä asiakkaat olivat vaan entistä ilkeämpiä ja suorastaan hul luja. Irtisanouduin, vähempi rahaa mutta sentään oma mielenterveys tallella. Hyviä ihmisiä ei valmisteta enää, sääli.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo eläkkeellä, mutta kyllähän selkeästi persoonallisuushäiriöiset (joita on onneksi pieni prosentti) potilaista/asiakkaista , kuormittavat 30-kertaisesti vrt ns. normaaleihin. Juurikin tuo jankkaaminen ja jatkuvien valitusprosessien luominen haittaa ja syö aikaa ihan valtavasti muulta työajalta ja oikeasti vaikeasti sairailta. Oikeasti pitäisi olla jotain rajaa, mihin kaikkiin valituksiin on pakko vastata. Joillekin pershäiriöisille se ilmeisesti antaa sisältöä elämään että pääsee "vääntämään" jostakin, ihan mistä tahansa, joka päivä, aina ja iankaikkisesti. Ystävät ja omaiset ovat todennäköisesti paenneet näiden ympäriltä jo ajat sitten .
Syö varmasti jos heitä ei hoideta tai jos heidän solvaamisensa on teidän elämäntehtävä.
Mulla on esim. ollut silmä lähes sokea johtuen vaivasta, johon en ole voinut vaikuttaa. Mutta mua on estetty pääsemästä julkista reittiä pitkin polille. Yksityisellä tutkimus (yllättäen) onnistui ja kilahti lähete julkiselle leikkaukseen. Mahtanut harmittaa julkista lääkäriä, että perhana kun lähete mennyt läpi ja joku mummoparka joutunut odottelemaan vuoroaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin aikoinaan töissä työkkärissä, ihan toimistotöissä ja koulutukseni on ihan perus-kaupallinen koulutus, niin eipä ollut tietoa eikä koulutusta siitä todella moninaisesta hulluuden muodoista, joita joukossamme vaeltaa!
Eniten jäi mieleen ikityötön, rasitusasiakas jonka diagnoosina luki mm. Vaativa persoonallisuus. En edellenkään syvemmin tiedä, mikä tämän synnyttää ja mitä pitää sisällään muuten kuin että voi jumankauta että on raskas paketti olla missään tekemisissä. Nevör ögein. Kiitos ja anteeksi.
Sama. Tuolla diagnoosilla tulee ihan järkyttävän kamalia ihmisiä. t: sossu
No mutta sinähän voit kouluttautua sote-alalle kun olet noin näppärä tyyppi, ja tiedät ja osaat hoitaa kaiken tuosta vaan. Ainakin osaat olla yhtä toksinen ja ilkeä kuin potilaatkin eli varmaan tulisit heidän kanssaan suht hyvin juttuun. Tai sitten et.
Alaannne vahvasti liitetty kollektiivisen kusipäisyyden ja luisjaotsaisuuden vahva leima estää minua hakeutunasta alalle. On parempi, että te omanlaisenbe olette siellä keskenänne. Ei sinne näy kovasti paljon tunkua olevan, oikein kuulemma valittavat opiskelijatkin kolkegiaalisuuden puutteesta, syrjinnästä ja tiuskimisesta, ei se kaikki nyt oikein potilaidenkaan syytä voi olla. Mitä toksisuuteen ja ilkeyteen tulee, uskon, että itse olet siinä osaltasi paras asiantuntija, ymmärrän kuitenkin, että sinua kiukuttaa kun saat takaisin näpeillesi. Ei se mitään, kiuluttele pois, kaikki tunteet ovat sallittuja.
Vierailija kirjoitti:
Hei sote-ammattilaiset, täällä palstalla teidän EI tarvitse välittää tuollaisesta kuormittavan henkilön viestitulvasta, on täysi oikeus jättää vastaamatta niihin.
OI, hän tässä supportoi ja antaa taustatukea, niin liikkistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väkivaltaisia mutta näitä vaki mummoja joilla on luulosairaus ja kuormittavat terveydenhoitoa jatkuvasti olemattomilla vaivoillaan. Lähinnä kaipaavat seuraa mutta vievät aikaa oikeilta potilailta. Ja näitä on valitettavasti paljon.
Ha, 5 vuotta olin konversiohysteerinen ja kivut ym psyykkisiä. Kaikenlaiset mömmöt kokeilin. Kelan tutkimuskeskuksessa tuli eläke välittömästi. Nyt sitten kaikki oireeni ovat sitä minkä vuoksi eläkkeelle jouduin. Aika helppoa tuo lääketiede.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Tuolla diagnoosilla tulee ihan järkyttävän kamalia ihmisiä. t: sossu
Vai tossu?
En ole enää työelämässä. Pukuhuoneella satuin kuulemaan sairaanhoitajan kertovan muille vihaavansa minua.
Pistin asian omaan kategoriaansa, itsensä nolasi. Työnantaja useasti palkitsi hyvästä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persoonallisuushäiriöiset asiakkaat ovat pahimpia. Järjetön palveluiden kuormittaminen ja lisäksi ihan kaikesta, siis ihan kaikesta, vielä valitetaan ja järjetön määrä työaikaa menee vastatessa järjettömiin valituksiin ja kanteluihin. Hulluilta pitäisi olla kiellettyä valittaminen.
Taitaa se hulluus olla siellä päässä, jos päätyöksi on muodostunut valituksiin vastaaminen. Minkäs sortin psykopaatti sinä oikein olet, lähteekö potilaiden kipulääkkeet mukaan lääkekaapista vai ihanko vaan olet vielä vittuilu ja valehteluasteella tuossa ammatillisen kasvusi polulla? Meikkaapa kuule itsellesi vielä musta silmä ja uhriudu.
Esihenkilöiden tehtäviin kuuluu valituksiin vastaaminen. Tiedän psyykkisesti sairaan ihmisen, joka lähetti keskimäärin yhden valituksen päivässä ja sitä jatkui parin vuoden ajan. Jokain
Tai olisiko niin, että aiheelliset valitukset ilmaiseksi? Eli esim. kirjaamisen puute tai väärin kirjaaminen, joista potilas valittaa, kuuluisi ilmaisten valitusten piiriin.
Ja työntekijän tukan väristä valittaminen maksullisiin.
Ja työntekijä joutuisi vastuuseen työnteostaan. Nauhoituksia saisi käyttää todistamaan, että nyt on työntekijä tehnyt työtään alle stantardien. Hänen pitäisi myös joutua valvonnan alle, jotta voitaisin estää väärin kirjaaminen olennaisissa seikoissa jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Et olisi lähtenyt tuohon, tuo on niin väsynyttä, kun jäit kiinni, perustelut ja artikulaatio loppuivat. Olet paitsi tosiaan näin todistetusti narsisti, myös säälittävä pelle. Etkä edes kuule tästä ensimäistä kertaa, taastusti on tullut palaute myös niiltä ah niin kamalilta asiakailtasi.
Otahan huomenna aamulääkkeet, jookos. Ja turha kuvitella että olet jotenkin loukkaava, paistaa nimittäin hyvin kauas ettet ole aivan täysillä valoilla liikenteessä.
En voi ottaa sinun aamulääkeitäsi. Alan ammattilaisena tiedät itsekin, että sinun ne täytyy ottaa, sitäpaitsi sinä täällä ole vaikeuksistasi vinkunut, että samalla kun tarkistat sen peilikuvan, niin tarkista myös ne valot ja nimenomaan sieltä sinun vintiltäsi. Ja onko nyt näin, että tuolla retoriikalla sait kylvettyä sitä riitaa niissä asiakastilanteissa. Taitaapa olla.
Tästäkin ketjusta huomaa mitä on triggeröityneen, narsistisen häpeäraivoisen ihmisen toiminta. Minkäännäköistä itsereflektiokykyä ei ole, raivoaminen ja solvaaminen jatkuu niin kauan kuin joku reagoi siihen tai rajoja ei laiteta. Mielestään tällaiset ovat tietenkin itse uhreja.
Pohjimmiltaan taitaa olla niin, että näitä ihan mahdottomia potilaita on joita ei yhtään kukaan haluaisi tai jaksaisi hoitaa, mutta julkisella pakko on nekin hoitaa. Yksityinen voi potilaansa valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sellaisia onneksi, joita todella vihaisin. Enkä ole joutunut väkivallan tai edes uhkailun kohteeksi sen jälkeen kun lopetin etupäivystämisen. Mutta on useampia, joiden tullessa vastaanotolle huokaan syvään ja väsyttää. Jotkut ihmiset tulevat aina valtavan oire- ja tutkimusvaadelistan kanssa, eivätkä milloinkaan ole tyytyväisiä vaikka mitä tehtäisiin.
Olisi varnasti kaikkien etu, että lopetat potilastyöt. Silloin sinulta ei pyydetä, kysytä eikä vaadita mitään. Loppuisi se turha huokailukin (ja mahdollinen silmien pyörittely), koska raskastahan sekin on. Olen varma,että hallintokäytävältä löytyisi sinulle leppoisa virka, kunhan vaan haet. Siellä riittää, kuin muistat kastella kirjovehkan 2 kertaa viikossa, eikä näin talvikautena tarvitse vaivautua tekemään sitäkään vähää edes niin usein.
Eri vastaaja mutta mä hakkaan omaa näppistäni tekstinkäsittelyohjelmalla. Tai vaihtoehtoisesti nauhoitan omaa puhetta ja poistan sen heti räntin jälkeen. Tai molempien yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väkivaltaisia mutta näitä vaki mummoja joilla on luulosairaus ja kuormittavat terveydenhoitoa jatkuvasti olemattomilla vaivoillaan. Lähinnä kaipaavat seuraa mutta vievät aikaa oikeilta potilailta. Ja näitä on valitettavasti paljon.
Ha, 5 vuotta olin konversiohysteerinen ja kivut ym psyykkisiä. Kaikenlaiset mömmöt kokeilin. Kelan tutkimuskeskuksessa tuli eläke välittömästi. Nyt sitten kaikki oireeni ovat sitä minkä vuoksi eläkkeelle jouduin. Aika helppoa tuo lääketiede.
Tämä.
Henkilökunnan väkivaltaan potilaita kohtaan pitäisi ehdottomasti puuttua. Ja vasta sitten katsoa, onko aivan pakko palkata maskeeraaja omalle naamalle.