Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona yllätti sairaanhoitopiirit jälleen housut kintuissa, osastohoidossa koronapotilaita saman verran kuin pandemian aikaan, rokotekaaos

Vierailija
09.11.2023 |

Pirkanmaan sairaanhoitopiiri on nostanut valmiustasoa. Viimeksi valmiustasoa nostettiin pandemian aikaan 2020. HUS päivystykset kriisiytyneet, pahimmillaan 3 vuorokauden jonot siellä.

Tilanteeseen vaikuttaa korona, jota leviää nyt jätevesimittausten mukaan poikkeuksellisen paljon, muut infektiot mm. rs-virus, jota myös kiertää sekä liukkaiden kelien aiheuttamat haverit.

Miksi pandemista ei opittu mitään eikä tilannetta ole lainkaan ennakoitu? Sairaaloihin olisi voinut perustaa omat infektio-osastot, jotka hoitaisivat koronapotilaita. Miksi rokottamista ei aloitettu ajoissa?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmisiin on tullut? Ei koronan takia tartte mennä sairaalahoitoon enää. Itse kuulun moninkertaisesti riskiryhmään ja ikääkin on jo paljon (53v) ja sairastin juuri koronan. Se oli 3 päivän nuhakuume. 

Minulla ei ollut. Olen ikäisesi astmaatikko ja olin happiviiksissä tehoseurannassa melkein 40 asteen kuumeessa tuon saman kolme päivää, 7. päivän jlk alkoi vointi kohentua niin että pystyin kotiutumaan, mutta melkein viikkoon en siitäkään vielä ollut terve. Voisiko vihdoin ymmärtää että joillekin meistä tuo tauti on oikeasti jotain muuta kuin nuhakuume. 

Vierailija
62/84 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lässyn lässyn!

Antakaa toki kusettaa itseänne taas uudestaan ja juoskaa hakemaan myrkkypiikit jotka ovat jo Floridassa määritelty kemiallisiksi aseiksi.

Onneksi olkoon kaikille idiooteille.

Linkki? Rokotevastaisten hihhuleiden lähteet ei sitten tässä käy 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmisiin on tullut? Ei koronan takia tartte mennä sairaalahoitoon enää. Itse kuulun moninkertaisesti riskiryhmään ja ikääkin on jo paljon (53v) ja sairastin juuri koronan. Se oli 3 päivän nuhakuume. 

Samoin. Kuulun astmaatikkona riskiryhmään. Ikää 61v.

Kolmen päivän flunssa. Ei tarvinnut sairaalaa

Vierailija
64/84 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huono vitsi. Hyvinvointivaltio, hoh hoitaa.

Vierailija
65/84 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaikilla. Vaikka kuinka toistelisit tuota kokemusta eri versioin, siitä ei pääse mihinkään että osalle porukkaa tauti edelleen hengenvaarallinen

Vierailija
66/84 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku kuvittelee, että sairaalahoitoon mennään ihan vaan varulta koronan takia🙈

Vierailija
67/84 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat tai lähipiirin kokemukset ei kerro mitään mistään. Otos on liian pieni.

Keuhkoahtaumaa sairastava isäni, 85v. sairasti pari päivää. Äitini, samaa ikää, ei oikeastaan mitään sairauksia joutui happiviiksiin viikoksi.

Itse olin kolme viikkoa pois töistä, perusterve, hoikka, viisikymppinen nainen. Mieheni sairasti hyvin kevyesti. Oli kai kaksi päivää saikulla.

Vierailija
68/84 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aika nuori, minä kuulun myös monien sairauksien takia riskiryhmään ja ikää on 69. Rokotetta joudun odottamaan vielä kuukauden, Keusoten ajanvaraus netissä oli ajoittain kai ylikuormitettu, kun ei siellä näkynyt marraskuun kohdalla yhtään mitään, ei edes kuukauden "raameja". Tyhjä sivu.

Tänään huomasin, että ainakin kahdessa jutussa oli, että omainen oli kuollut koronaan. Eivät olleet ikivanhojakaan. Jutut ei sinänsä koskeneet koronaa, vaan se mainittiin muuten. Siltikään en panikoidu, teen minkä voin, etten sairastu. Olen pysynyt eristyksen ja rokotteiden takia varmaan tähän asti koronattomana. Poikani sai ulkomailta koronan ja siihen päälle keuhkokuumeen. 40+ ikäinen.

Vierailija
69/84 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei kannattaisi ottaa koronapotilaita sairaalaan niin helposti. Jos vointi on sellainen ettei pysty nousemaan ylös sängystä edes vessaan niin omainen voi hyvin laittaa vaipan, ei siihen sairaalaa tai hoitajia tarvita. Suun kautta annettavat lääkkeetkin voi hyvin antaa omainen.

Jos omaisia ei ole niin aina voi tilata yksityisestä kotihoitofirmasta hoitajan kotikäynneille.

Vasta jos omaisten tai kotihoidon hoito ei riitä niin sitten vasta sairaalaan.

Niin helposti? Luuletko, että tässä maassa saa nykyään mitään hoitoa, mihinkään vaivaan HELPOSTI?

Saa ihminen aika henkitoreissa olla, jotta sairaalaan otetaan sisään.

Mikä on tämä käsitys ketjussa kirjoittavilla, että sairaalaan vaan mennään, että moikkelis vaan tulin tänne teidän hoidettavaksi kun kotona on tylsää eikä kaapissa ruokaa ja vähän on köhä?

&n

Olin vähän aikaa infektio-osastolla jossa hoidettiin mm. koronapotilaita, ja osa heistä olisi ihan hyvin voinut olla muuallakin. Yksi mummo oli lähes oireeton, mutta sairaalassa koska hänen miehensä kuului vakavien sairauksiensa vuoksi riskiryhmään eikä heidän asunnossaan ollut mahdollista toteuttaa eristystä. Joku hotelli olisi ollut hänelle oikea paikka, ei sairaala.

Vierailija
70/84 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaikilla. Vaikka kuinka toistelisit tuota kokemusta eri versioin, siitä ei pääse mihinkään että osalle porukkaa tauti edelleen hengenvaarallinen

Meinaatko, että kaikkien pitää vain pelotella. Minä luulin, että on hyvä lohduttaa, että ei kaikille edes riskiryhmäläisille tule vakavaa tautia. Että ei ihan paniikkiin mentäisi. Kun suurin osa taitaa sairastaa sen vain tavallisena flunssan.

Mutta vastaan sinulle samoin. Jatka pelottelua keksimällä uusia tuttuja ja sukulaisia, jotka ovat maanneet sairaalassa happiviiksissä

Vierailija
71/84 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin mm. noro, influenssa, vesirokko ja angiina voivat tappaa. Silti yhteiskuntaa ei olla laittamassa niiden takia kiinni eikä kansalaisten työssäkäymistä, opiskelua tai harrastamista rajoiteta niiden ehkäisemiseksi. 

Ehkä koronankin kanssa voitaisiin toimia samoin.

Vierailija
72/84 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että kaikkien pitää vain pelotella. Minä luulin, että on hyvä lohduttaa, että ei kaikille edes riskiryhmäläisille tule vakavaa tautia. Että ei ihan paniikkiin mentäisi. Kun suurin osa taitaa sairastaa sen vain tavallisena flunssan.

Mutta vas

Miksi se on "pelottelua" kertoa omasta, tai lähipiirin kokemuksesta? Johan faktat ja lääkärien varoitukset asiasta puoltaa sitä, että tauti voi joillekin olla vakava ja vaikea. Se on asian realiteetti, ei pelottelua.

Tietenkään korona ei ole kaikille vakava, sairaalahoitoon johtava sairaus, mutta joillekin se voi sitä olla. Jo päivystysten ruuhkautuminen nyt kertoo tästä.

Vierailija
73/84 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaaos johtuu siitä, ettei ole henkilökuntaa. Ketä saamme tästä kiittää.

Nykyajan suomalaisnaisia, joille ei enää hoitajan työ kelpaa. Tai kelpaisi, jos saisi samaa palkkaa ja arvostusta kuin lääkärit.

Kummasti muualla maailmassa saadaan sairaat, vanhukset, lapset ja vammaiset hoidettua kun naisia ei ole hemmoteltu pilalle ja iskostettu heidän päähänsä rahanhimoa ja haaveita uranaiseudesta.

Miksi mies ei voi olla hoitaja? Pilvin pimein makaa syrjäytyneitä miehiä kotona pelaamassa videopelejä ja kaljoittelemassa. Miksi he eivät ryhdy hoitajiksi, miksi kaikki on aina naisten syytä?

Koska heitä tarvitaan vientiteollisuuteen ja muille rahaa tuottaville aloille. 

Vierailija
74/84 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin mm. noro, influenssa, vesirokko ja angiina voivat tappaa. Silti yhteiskuntaa ei olla laittamassa niiden takia kiinni eikä kansalaisten työssäkäymistä, opiskelua tai harrastamista rajoiteta niiden ehkäisemiseksi. 

Ehkä koronankin kanssa voitaisi

Noista yksikään ei tuki päivystyksiä eikä vuodehoitopaikkoja eikä leviä samalla tavalla kuin korona. Influenssaan on rokotukset.

Vierailija
75/84 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joku kuvittelee, että sairaalahoitoon mennään ihan vaan varulta koronan takia🙈

No eikä kuvittele. Joistakin on vaan kiva provoilla ja porukka lähtee mukaan. 

Vierailija
76/84 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi jättää vanhat astmaatikot, lihavat, dementikot yms. vähän vähemmälle hoidolle ja suunnata resurssit niille joilla on hyvät mahdollisuudet toipua täysin terveiksi. Mutta ei, Pirjo-Irmelin 63v on ehdottomasti päästävä koronan takia sairaalaan vaikka ylipainoa on 40kg ja tupakointia takana vuosikymmeniä.

Vierailija
77/84 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia ihmiset joutuvat sairaalaan? Koronan jälkitautien vuoksi? Kovan kuumeen vuoksi vai heikon yleiskunnon vuoksi? Jonkun muun syyn vuoksi? Nykykorona ei kai tietääkseni aiheuta enää keuhkokuumetta tai hengitysvaikeuksia. 

Vierailija
78/84 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun riskiryhmään ja sain koronan. Tuntuu kurjalta ettei rokotuksia annettu. En viitsi edes kertoa miten kurjalta, en halua shokeerata puhumalla totta. Vielä enemmän siltä tuntuu niiden puolesta joilla on vielä huonompi tilanne. Ei tarvitse kaukaa hakea.

Sama jatkaa.

Nimettömänäkään en halua kertoa liian ahdistavista kokemuksista. Tuskin olen ainoa joka toimii niin.

Olen tajunnut kuinka kovasti ihmiset voivat ahdistua. Sehän juuri on taustalla siinä että koko tauti yritetään joidenkin toimesta kiistää. En vain halua kenenkään ahdistuvan liikaa minun kokemusteni vuoksi. Siitä ahdistuksesta vain seuraa se koronankiistäjien vastareaktio.

Pieni myönnytys täältä sikäli että muutkin keuhkotaudit ovat minulle kamalia.

Vierailija
79/84 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia ihmiset joutuvat sairaalaan? Koronan jälkitautien vuoksi? Kovan kuumeen vuoksi vai heikon yleiskunnon vuoksi? Jonkun muun syyn vuoksi? Nykykorona ei kai tietääkseni aiheuta enää keuhkokuumetta tai hengitysvaikeuksia. 

Ei ole olemassa mitään "nykykoronaa" vaan kyseessä on sama virus joka alkoi levitä neljä vuotta sitten. 

Vierailija
80/84 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kuumeen on ainakin nostanut tämä variantti, 40 asteeseen monella tutulla, kuumeilua useamman päivän. Sen lisäksi kaikilla ollut kova yskä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme